AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.275

335'or säljs efter bara 1-2 år?

Sida 2 av 2
Snitt 0,82 över en tank (färddator) med manuell bil. 25% stad, resten landsväg o motorväg. Inte farligt!
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Låter riktigt bra... Så lågt kommer jag inte. Till och från jobbet kryper det nästan, snittade 27km/h på en tanke med en förbrukning på 1.5l/milen, annars runt 0.9 motorväg och 0.8 vanlig landsväg. Snittade 0.84 t.o.r Sälen förra året med takbox.
Ska bli intressant på lördag, då kör vi igen till fjällen och då kör även svärfar med sin 335d också han med takbox exakt samma sträcka.

Sorry för OT. /Tompa
Re
23
Realtid
320i Touring -06
Rktigt bra inlägg av er alla. Superroligt att läsa.
Jag funderar fortfarande vilken bil som skulle vara bäst för mig. Är ju ett gränsland i vad jag vill ha. En del av mig vill ha roligt och busigt i en 335, och den andra halvan vill glida med komfort i en 5-serie eller liknande. Fyller 33 snart, och barn planeras tillverkas till nästa år.
Väldigt tacksam för all input jag får från er alla.
Och off topic är helt okej i mina trådar;-) Så kör på bara!
335an är (för mig) en fantastisk bil att äga. Billig i drift, rolig att köra och relativt lättmekad. Tillbehör och trim är lätt att hitta. Redan original är den kul på trackdays.
Många är välutrustade och håller värdet förvånansvärt bra. Har haft min bil i drygt 2 år och börjar nu titta på en ersättare men vad? Kanske blir det en nyare 335a..

Mvh
Bruno, Uppsala
Länk
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Eftersom det blev en liten diskussion om bränsleförbrukning i denna tråden så tänkte jag uppdatera lite.

Vår 335i touring med takbox körde jag till Sälen igår från Halmstad på 0,92.
Svärfars 335d touring med takbox gjorde exakt samma sträcka på 0,69.

Slutsatsen jag drar är att 335i är lite dyrare i drift men jag skulle aldrig byta! En fantastisk bil att ratta. Jag älskar min bil om nu det är möjligt...
Re
23
Realtid
320i Touring -06
Ja det verkar onekligen vara en bil med högt "vill ha värde".
Jakten på den rätta bilen har redan startat, men just nu är det lite torka på marknaden.
Har begagnatmarknaden någon peak på året där det säljs fler, eller är det alltid såhär snålt utbud på begagnat?
Om du har råd så försök köpa en F30 335i istället, en helt annan väghållning.
Re
23
Realtid
320i Touring -06
Ja dom är fina, men jag vill ha N54 motorn. Har ganska stora trimplaner.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.