|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Koda med ncs eller uppdatera modulen till nyare zb | |
|
Tack för svar, avvaktar lite, har beställt dcan kabel så får bli när den kommer, har inte checkat än men kan vara frm 3 i den om jag inte är helt ute o cyklar. (E91 Sep/10) vad kör ni för dator till NCS, sist jag sysslade med diagnosprogram så var det carsoft på Windows 7 med xp mode men känner att jag hellre använder en dator som redan har xp installerat.. haha MvH |
|
| Alltså är detta en komplett guide till hur man "återställer" FRMen? Jag behöver inte något annat program än NCS expert? | |
|
Hej! Det beror lite på hur ditt problem ser ut, z4mur41? Mvh Ola Mina bilar: Länk Min webshop: Länk |
|
|
Bilen säger "lighting system! Stop carefully". Har kollat att Frm modulen, och den är fysikt inte sönder, men säger att något är fel med Frm modulen. Funderar att skicka den till ett proffs... |
|
|
Den kan gå att rädda med en defaultkodning med NCS-expert. Men ofta behöver de bytas alternativt då om man skickar befintlig på reparation. Eller köper en beggad och kodar in. Mvh Ola Mina bilar: Länk Min webshop: Länk |
|
| Provade följa lathunden på första sidan, men det gick inte igenom. Kom något felmeddelande i NCS. Så blir till att skicka den till ett proffs. Kostar 200€ (hemma från finland) så hoppas på det går löser sig på det viset. :) | |
| Ifall jag skulle beställa en begagnad modul, måste artikelnummern vara den samma som på den som sitter i bilen just nu? | |
|
Enklast är det om det är samma nummer men du kan kolla på realoem.com så ser du vad som är kompatibelt. Mvh Ola Mina bilar: Länk Min webshop: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.