|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har Xenonkonverterat inre lyktorna. Fungerade perfekt från början, men efter några dagar slutade v. lykta att lysa. Bytte ballast v. sida då fungerade det, glad i hågen backade jag ut ur garaget. Provade lyset mot garageporten då lyste inte v.lyktan. När jag provar igen efter en stund så lyser v.lampan några sekunder. När jag provar med ljustutan flimrar det till. Har nu provat att byta lampan på v.sida,lyser då 20sek slocknar sedan. Lika tidigare, flimrar bara till på ljustutan. Har separata relän på h o v sida med styrning från resp. lykta. Har även provat att mata båda från ena eller andra sidan men ingen skillnad. H. sida fungerar perfekt. Någon som har bra tips hur jag går vidare? | |
| Rita upp hur du har kopplat, annars är de svårt att hjälpa dig! | |
| Är det canbus ballaster? | |
|
Ska försöka rita hur jag har kopplat, vet inte om jag klarar det. Det är Biltemas Konverteringskit. Ska fungera med Canbus. |
|
|
Men är det canbus? Ballaster ska fungera med canbus system. Men för att det ska fungerar måste ballasterna vara canbus |
|
| Canbus? Vilken signalering går till ballasterna? | |
|
12V + via relä |
|
|
gOry, Zip, Kane. Så här har jag kopplat: DOC160127-20160127124327.pdf |
|
|
gOry, Zip, Kane. Så här har jag kopplat: Länk |
|
| Går inte öppna filen | |
|
Gör en skärmdump av filen och ladda upp på någon bildsida. Du kan inte länka till en fil på din dator. ///BMW - Was sonst! |
|
|
JohanE Tillhör den analoga generationen. Vad menas med bildsida? Har skannat ritningen och har den som Pdf fil. Vet inte hur man går vidare! |
|
|
Ladda upp en bild på den här sidan: Länk Kopiera sedan länken du får och klistra in här. ------- //Lövet |
|
|
Tack för rådet, men det går inte. Ska skaffa hjälp. /kalle |
|
|
Länk Nu då? |
|
|
Länk Roterat. |
|
|
Länk Så här känner jag spontant att man borde ha kopplat, kan inte förstå varför "Kontaktstycke i lyktan till orig H7" även måste vara inkopplad om man matar ballasten separat från batteriet. Har det att göra med lampvakt de som folk kallar canbus?? |
|
|
För att få ljustutan att fungera. Ska testa att göra en jordning som du har ritat. |
|
| Koppla ljustutans kontakt till 85 och 86 på relät, inte till ballasten på något sätt. Sedan kopplas ballasten till jord och plusmatningen tar du via relät. | |
|
Äntligen har det löst sig. Provade att koppla om enligt råd jag fått här, men ingen skillnad, tänds kall men slocknar efter 15-20s. Bytte ballast igen men lika dant. Provade att koppla B+ och jord direkt till ballasten, men lika igen. Tog då ballasten från H.sida som har fungerat hela tiden och då fungerade det. Ny ballast på h.sida och nu fungerar det. Biltema har tydligen problem med ballasterna. Otrolig skillnad på helljuset. /kalle |
|
|
Hur kopplade du i slutändan när du fick det att fungera? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.