AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.477

Efterlysning: Bil med Sakhir Orange, kring Göteborg

Sida 1 av 3
På fredag är sista dagen för att bestämma färg på nya bilen.

Hade gärna sett en Sakhir Orange innan jag beställer en, någon som känner till en inom ett par timmars radie från Göteborg?

Finns på m3, m4, m5 och m6
MU
940
MUC
M340i - 2025
Theanders i Lund verkar ha en, det blir några mil att köra men kan nog vara värt om ingen vänlig själ på AP dyker upp. Länk
Förstår att du vil se kulören i verkligheten innan du bestämmer dig, fräck färg som passar på en tuff bil som M3, M4. Men tröttnar man och hur ser den ut när inte solen skiner?
Visa användare
49
Fel server
M5 E61 Touring 07 -Individual Platinum.
Cadillac Seville Touring -Sedan 97
Lincoln Navigator 2003
Riktigt snygg färg måste jag säga.

Att leva för sin bil är ett privilegium
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Antar att du kollat Nick Murrays M4'a filmer på Youtube? Tycker färgen är riktigt läcker på hans bil iaf.
Har nog sett det mesta som finns att tillgå online när det kommer till Sakhir Orange.

Lite rädd att färgen ska uppfattas lite för mörk/vin-röd i vårt klimat, i ett soligt Californien så verkar den ha ett helt annat lyster.

Bokade flyg upp till Stockholm imorse för att kika på en M6 men fick inte tag i en taxi i tid. Åker troligtvis och tittar på den M4 som står i Lund under morgondagen.
MU
940
MUC
M340i - 2025
Precis dd88, att se en kulör online, i kataloger och andra typer av media säger inte någonting om hur det ser ut i verkligheten.
För att inte tala om de färgprover som bilhandlaren brukar ha, pyttelitet och säger ingenting om hur bilens former funkar med färgen.

När du är i Lund be att få ta ut bilen i dagsljus också så du inte bara ser den inomhus.

Om jag hade köpt en ny M3/M4 hade jag också tvekat mellan de två kulörer som du väljer mellan och jag hade inte heller kunnat besluta mig. Förmodligen hade jag nog valt Mineral Grey eftersom jag är så feg.

Lycka till med beslutet!
Theanders var tillmötesgående och kunde tänka sig att köra ut den trots att dom vet att jag redan köpt bilen av en annan handlare, ett gott första intryck.

Sakhir Orange är lite stilrenare än Mineral Grey men funkar inte riktigt lika bra med svarta accentdelar (inte så förtjust i chrome). Giller inte heller baken i Sakhir Orange då bakljusen och loggan skär sig lite mot lacken. På många bilder ser man även en rosa ton som jag inte är så förtjust i. Allt detta kan bero på kameran, får se imorgon helt enkelt.

Man ser det bla på denna bilden, och då är det även en av de bästa bilderna jag har hittat. Generellt så gör sig inte färgen så bra på kort: Länk Mer bilder här: Länk

Bakdelen på en Mineral Grey ser betydligt bättre ut: Länk Mer bilder här: Länk
Men....Det kommer ju bli samma sak "i framtiden" med Sakhir som med Estoril-blå, en "klassisk M-färg"? O varför åka omkring i en bil i en av "50 shades of grey" :)?
SKicka powerpost till mig så får du regnummer till en shakirfärgad 650i i gbg.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jag har sett en M4:a i Sakhir här på Hisingen iaf, men tog tyvärr inte reg.numret..
Tog tåget till Lund imorse för att kolla på bilen.

Alla mina föraningar besannandes, den gör sig inte så bra som jag hoppats på i svenskt klimat. Krävs rätt bra med ljus för att den ska vara så fin som den är på bilderna man ser på nätet.

Även bakdelen kändes fel, för många toner av rött. Tog en bild och justerade den lite och känner att den stämmer väldigt väl med verkligheten. Länk

Fanns ingen ljuskälla bakifrån.

Blir en Mineral Grey.
Skönt att du gjorde den upptäckte innan du fått bilen. Misstänkte lite detta då bilderna (färgen) varierar en del om man gör en sökning på google. I rätt ljus är den riktigt snygg men i fel ljus ...inte så lyckad. Delar förövrigt din analys ovan.

MG är lite "fegare" men jag ser fram emot bilderna när du fått bilen.
Ja det hade varit lite jobbigt, hade garanterat lärt mig att gilla den men det är inte heller syftet.

Nu är färgångesten iaf över, nästa projekt är att leta eftermarknadsdelar.

Nästa ångest lär infinna sig då jag ska sälja nuvarande bil, men en sak i taget.
dd88@
Av alla färger så väljer du grå:(
Grattis till den nya M3an

EB
Hade gärna tagit en kaxigare färg, men ärligt talat, det finns inga snygga. Nu har jag sett alla live och nästa steg är specialbeställning. De vanliga individual är för gubbiga.
Du köper en bil för typ 700' o "snålar" typ 60' för att få en äkta Individual i den färg du vill ha? Kan du inte välja bort nån onödig option o välja till en helt egen Individual kulör:)?
Du köper en bil för typ 700' o "snålar" typ 60' för att få en äkta Individual i den färg du vill ha? Kan du inte välja bort nån onödig option o välja till en helt egen Individual kulör:)?
Tycker att Mineral Grey är snygg, snarare lite tråkig. Tror det kommer bli bra med lite eftermarknadsdelar på den.

60000 är väldigt mycket mer än vad jag vill lägga, tror sambon hellre åker ytterligare en runda till Västindien istället.
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Individual kostar från 26.000:-
Jo vi har väl alla olika "prioriteringar":), hade jag fläskat på med en ny (glöm det*haha*) M3/M4 så hade jag inte fallit på mållinjen vad det gäller färgvalet iaf :).Men nu vet jag inte hur länge du tänkt o äga bilen, är tanken o äga den max 2-3 år så har jag full förståelse för ditt resonemang, är det ett mer långsiktigt ägande du har i tankarna så...

Min far tex köpte en ny 520D i början på sommaren o packade på en massa onödig utrustning enligt mig, bland det mest onödigaste: Softclose dörrar (why?) och "Parkassist" (redan innan så sa jag att "är du säker på att du kommer använda "Parkassist")? Nu 7 månader vet vi svaret: Han har inte ens testat funktionen *haha*. Det finns säkert nån tillvals utrustning du valt till vilken du kan klara dig utan? Keramiska bromsar tex om du valt till det? Eller "Parkassist" *haha* (eller det är kanske standard på M3/M4?). Jag hade alla gånger valt en "färg", Sakhir eller varför inte Austin?
Rekommenderade Individual färger" kostar ofta runt de 30', en äkta egenhändigt vald Individual kulör (typ "vanlig" metallic/pearl, ej nån super-duper-special kulör med nån dyr "effekt") ligger runt 50-60'
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.