|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Känns väldigt skumt med priset den låg ute för 250 000kr och är ute nu igen för 180 000kr Vet ni något om historiken ? Länk: Länk | |
|
Hej Jag var på väg att skicka ett inlägg om samma sak. Noterade priset som var 70K lägre. Är den från Litauen? Därifrån är det väl mest krockburkar. Inte nödvändigtvis att alla är så men jag skulle inte köpa en bil därifrån... Hade den varit s-såld eller möjligen från Tyskland hade jag varit väldigt intresserad. |
|
| Ja det var det jag förklarade för min bror som va intresserad avrådde han starkt från den bilen!! Speciellt när den kommer från LT och pris sänkt 70k. Behöver inte betyda att den är dåligt på något sätt men man vet inte... Därför tänkte jag kolla här om någon vet om historiken? | |
| Kolla den på Carfax. | |
| i specen i annonsen står det 263 HK men den motorn har väl 272 ? | |
|
Sålt ny i Canada verkar det som: Vehicle information VIN long 5UXFE4C53AL384509 Type code FE4C Type X5 3.0SI (USA) Dev. series E70 () Line X Body type GEFZG Steering LL Door count 5 Engine N52K Cubical capacity 3.00 Power 200 Transmision ALLR Gearbox AUT Colour SPACEGRAU METALLIC (A52) Upholstery LEDER NEVADA/SCHWARZ (LUSW) Prod. date 2010-03-01 XE7 IND.INTERIEUR T.PIANO FINISH, BLACK 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 2RX LIGHT ALLOY WHEELS STAR SPOKE 210 245 STEERING COLUMN ADJUSTMENT ELEC 248 STEERING WHEEL HEATING 316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION 319 INTEGRATED UNIVERSAL REMOTE CONTROL 386 ROOF RAIL 4NA INTERIOR MIRROR WITH DIG. COMPASS 402 PANORAMA GLASS ROOF 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 441 SMOKERS PACKAGE 459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 563 LIGHTS PACKAGE 6FL USB-/AUDIO INTERFACE 639 COMPLETE PREP. CELLULAR PHONE USA/CDN 655 SATELLITE RADIO 677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL 697 AREA-CODE 1 761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING 8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE 8SP COP CONTROL 8S4 DECODING VARIABLE LIGHT DISTRIBUTIO 838 CANADIAN VERSION |
|
| Är det troligt att det är en bil som stulna svenska Bmw-delar hamnar på? | |
| Ok för enligt transportstyrelsen så var den importerad till Sverige från Litauen, kan det vara så att den har varit skrotad i canada och ihoptejpad i Litauen ? | |
|
VIN numret finns inte registrerat på någon salvage auction i alla fall. Hyffsat bra start. ------- //Lövet |
|
|
Framstötfångaren är utbytt, den saknar främre sidoljuset. Dra ett utdrag från ISPA Light på BMW om den är intressant. Länk Stephan |
|
| Bilar nysålda utanför EU som sedan har importerats från Litauen, och som har ett väldigt attraktivt pris, får precis alla varningsklockor att ringa hos mig. Som nämnts tidigare Litauen är EUs stora fuskrenoveringsställe av skadade bilar, och det är fusklagningar man genomför. Se tex Teknikens Värld för mer info, men detta har varit i de allra flesta medier. | |
|
Är det för bra för att vara sant, är det inte sant... Mitt råd: Fortsätt gärna undersöka, men håll en väldigt skeptisk profil. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Ja det känns som att det är något skumt med denna bil eftersom priset är nedsatt 70k... Vad finns det för hjälpmedel om man tex vill veta om den varit med i någon olycka ? Vet att carfax är ett alternativ, finns andra sidor som kan ge ut mer info? Skulle aldrig lägga mina pengar på en sån bil med den historiken..... |
|
|
Jo..Salvage Ingen mer info om vilka skador dock. 5/10/2013 Alberta Motor Vehicle Dept. Calgary, AB SALVAGE TITLE/CERTIFICATE ISSUED Vehicle color noted as Medium Gray 06/11/2013 Ontario Ministry of Transportation New owner reported SALVAGE TITLE/CERTIFICATE ISSUED Vehicle previously registered in Alberta Vehicle color noted as Gray Not Reported Ontario Ministry of Transportation SALVAGE TITLE/CERTIFICATE ISSUED Registered as commercial vehicle |
|
|
Dunderpris och förmodligen "dunderlagad" i Litauen... Tänk att detta skojeri kan hålla på år efter år. |
|
|
Även till salu i Polen Länk |
|
|
Helt otroligt att man försöker sälja utan att skriva om historiken i annonsen!!!! Frågan är om nuvarande ägare vet om historiken och försöker bli av med den? Tycker att det jävligt tråkigt att någon stackare kanske köper bilen utan att veta om detta synd!!!! |
|
|
I polska annonsen har den gått 800 mil nånting... |
|
| I Polen kostar bilen 128.000 om min uträkning stämmer. | |
| Prutläge :-) | |
| Jaha då va den ute på blocket igen för 20k högre pris och 5000mil.. Senast den låg ute så hadde den rullat 8000mil.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.