AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.181

10 basbelopp, äga länge, hjälp mig välja

Sida 2 av 3
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
@Grelle
Skillnaden är stor, har absolut inte jämfört sportchassie mot ett standard omedvetet.
Jämförelsen var mellan en f31 2014 som jag kört 2000 mil i och en demo f31 2016 med likvärdig utrustning, m sport, xDrive, automat, 18" hjul. Kändes nästan som en helt ny bil..
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Allroaden är verkligen en kanonbil, bästa köpet för de pengarna. Jag provkörde i mellandagarna och den imponerar, även om jag håller drivlinan i 530xd några snäpp högre.
Alternativet skulle jag annars säga är en 520d xdrive med automat, komfortstolar och M-sport, men om man inte tvunget måste ha BMW hade jag nog föredragit Audi

BMW CS #5139
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Slippy: jag har fått första offert på Allroad nu och jag är inte ens på samma planet som dina siffror. På dina måste det väl vara närmare 50% på tillvalen eller tänker jag fel? På min offert är det ett par procent extra på bilen från den centrala kampanjen och sedan 7% på all utrustning trots att jag lagt på en del mer i utrustningsväg...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är inte så att bilen blivit faceliftad eller liknande imellan? Det brukar döda alla former av tidigare rabatter.

-------
//Lövet
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Nej. Alla tidigare siffror jag sett i olika trådar har varit från senaste ca 6 mån och gällt MY 2016 precis som min.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Surt. Då har nog Audi uppnått sina volymmål för nu. Vänta till hösten, då dyker det säkert upp nya. Sista månaderna på året brukar vara bra.

-------
//Lövet
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Le Bouef, min farsa bytte sin 320dT -13 mot en 320dXT -16 och mina upplevelser av dem överensstämmer inte med dina. Komforten var bra innan LCI och efter var den på samma nivå. Knappt märkbar skillnad förutom att den ena var flång ny och den andra byttes in vid 9000 mil. Men jag körde den när den var ny också.

Tror du kört bilar med olika däck och/eller fälgstorlek om du tycker att skillnaden var så stor mellan dem.

Vad skulle de ha gjort chassimässigt som skulle vara förklaringen annars? Kanske lite förändringar av spårvidd, men inget revolutionerande bör ha hänt.
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Kampanjen finns kvar.
Länk

PM:a annars så sätter jag dig i kontakt med en säljare, kanske är värt att åka till gbg för :)

Den skall ju börja på ca420 innan utrustning (måsta välja sport edition)
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Tack, skickar PM. Min offert börjar på 426k inkl sports edition...
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Av dina bilar hade jag valt 520D, komfort vinner i längden. Sen kan du ju ha fabriksmonterad dieselvärmare på den men inte på någon av dina andra bmw alternativ.
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Grelle: Det enda jag inte vet som var i princip samma på bilarna var däckfabrikatet, i övrigt likadana bilar.

Är iofs tur att inte alla tycker lika ;-)
Tack för tipset om företagserbjudandet på A6 Allroad! Körde A6 Allroad C6 innan ettan och den var inte direkt körglad men C7 ska ju vara ett lyft så jag ska be om offert på en ny Allroad.

Om man får in en A6 Allroad med utrustning på 10 PBB känns BMW:s erbjudande på naken 530xd touring för 10 PBB väldigt kallt. Tror ni BMW kommer förbättra sina erbjudanden på dieselsexorna eller är det så bra man kan räkna med innan generationsskiftet?

Jag har också tänkt på att man inte kan få dieselvärmare till trean (X3 finns den till) men vet inte hur viktigt jag tycker det är om den på BMW inte värmer motorn utan bara kupén.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Du kan få bränslevärmare även till 3-serien, men den eftermonteras då i importhamnen i Halmstad. Kostar en bra slant, men å andra sidan värmer den då både motor och kupé.

/Masten
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Värmer både motor och kupé trodde jag alla moderna parkeringsvärmare gjorde?

MVH Christofer
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Inte BMWs originalmonterade.
Däremot ger de viss förbättring av värmen till motorn ändå eftersom det varma vattnet cirkuleras efter bilen startats.

Överlag tycker jag BMWs värmarlösning är rätt kass. Dels går det inte ställa hur lång tid värmaren ska gå, dels värmer den bara kupén, dels låser sig värmaren vid 3 misslyckade försök (exempelvis för låg bränslenivå) och då måste bilen till verkstad. Helt i onödan.

-------
//Lövet
Verdi
Le Boeuf,
Var det Bridgestone RFT på den pre-LCI? De däcken är verkligen hemska på alla sätt. Bullriga, stötiga, dåligt fäste...

hejautopower,
Ärligt talat skiter jag i motorn. Den håller för kallstarter. Däremot hatar jag att sätta mig i en svinkall bil. Särskilt om den har skinnstolar.

Bättre erbjudanden finns, men då blir det dyrare än 10 PBB. Innovation Edition är väldigt prisvärd tycker jag.
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Samma på Audin endast kupen...

(Där är Volvon bättre)
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
@andreas - funkar en norsk reset mot hängandet?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nej inte vad jag vet. Det är verkstadsbesök (eller nån snubbe med kodningsmöjlighet) som gäller. Har lyckligtvis inte drabbats själv.

-------
//Lövet
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Audi, Volkswagen och Volvos värmare värmer både motor och kupé. Värmaren värmer kylvätskan, en extra cirkulationspump pumpar runt kylvätskan i systemet och kupén värms med hjälp av bilen ordinarie klimatanläggning/kupéfläkt. Värmaren går även som hjälpvärmare ibland.

Se bild: [LÄNK]

Alla Webasto-värmare kan låsa sig av olika anledningar. Folk skulle troligtvis bli griniga om de stod med bränsle- eller batteritorsk för att de kört värmaren för länge.

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.