AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
14.734

En liten fin berättelse om min M5 e61

Sida 3 av 5
lanab@ Over and out;)

EB
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Skönt att det löste sig med M5:an, ångrar fortfarande ibland att jag inte köpte en blå sv-såld 07:a som stod hos Ivars bil i fjol.

Dom är så råa med V10 motor att man blir knäsvag!!

Jag tackar även för underhållningen i slutet av tråden, vad hände??:D
Visa användare
49
Fel server
M5 E61 Touring 07 -Individual Platinum.
Cadillac Seville Touring -Sedan 97
Lincoln Navigator 2003
hehe nämen titta är redan uppe i 3 sidor på min tråd.

Ja fast du äger ju en 730 med antar jag manuell låda från 88 de e inte fy skam de, vill ha en fin jag med (förutom M6 Cab e64) men M5 tog en del av budgeten om man säger så för närvarande.

Jo Granathen antar att du menar det där med hål i plånboken. Det var hur ska jag säga ett skämt, bilen drar ju soppa (M mode) så att man tror de e hål i tanken men det är de värt.

Håller med dig man blir knäsvag.

Vad roligt att man kan glädja någon.

Vet att det inte är rätt forum men är det en 4,2 eller W12 A8 du äger??
Visa användare
49
Fel server
Lincoln Navigator 2003
Pula((: haha

Lanab: tänkte inte på det, men samtidigt är det ju väldigt kul.... för jag fyller ju på med sidor trots att vi har kommit ifrån ämnet lite.

Tja Kongolasse förlåt modolasse vad ska jag säga vad ska jag säga AP kryllar ju inte av hjältar precis, men där fick jag så jag teg eller hur?

GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

730:in är en iA alltså automatlåda men den ligger mig varmt om hjärtat, kika gärna under mina bilar så ser du lite bilder. Mycket entusiastbil för pengarna, går att hitta i vettigt skick som en insp.2 med lite tillbehör kostar till en E61 M5;)

A8:an är en välutrustad 2.8 Fsi, köpt som en ekonomisk familjebil.

Hoppas M5:an din rullar på nu ett tag utan större överraskningar!
Förresten, hur i helvete tänker man om man sätter en dragkrok på en M5a?
MU
940
MUC
M340i - 2025
Lanab: Snabba omkörningar även med påkopplad husvagn?
Hehehe..
Visa användare
49
Fel server
Lincoln Navigator 2003
Åhh borde ha sett A:et jaja. Men 730:an kom ju med manuell låda som standard.

Fina bilder. Såg att du hade ägt en del toppmodeller bla. 750/535 varför behöll du inte dom?? 750:an som lågmilare är särskilt eftertraktad idag näst efter Alpina B12.

Får man fråga vad du betalade för dom?

blev sugen själv på ett köp (men det är ju så många modeller man vill ha).
Att ha dragkrok på en bil är upp till var och en. Hade inte tackat nej till dragkrok på en M5:a.
Du har inte funderat på skaffa en Volvo istället med dragkrok?

GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

Mina tidigare BMW bilar har varit fantastiska, jag skulle gärna velat behålla många av dom men den möjligheten har tyvärr inte funnits. Vissa bilar har lämnats plats åt nya och andra har sålts pga platsbrits etc. Men 730:in och min kommande bil som jag låter vara hemlig ett tag till kommer behållas så länge jag har möjlighet!

Av alla mina bilar jag har haft så har jag sett ett mönster, klassiska BMW bilar är alltid keepers! Det är bara jag som har varit lite trög;)

Nej, har en Saab 9-5 med dragkrok. Det innebär att man måste köra Volvo om man vill ha dragkrok på sin BMW?
Det är kul med prestandabilar med krok, de flesta konkurrenter till M5 går inte att få med krok. Minns en historia som ägaren till en M5 3,6-91 berättade. Han körde med släp och nån nisse med en Saab 9000 turbo eller 9-5 Aero stressade honom. ägaren till M5an la i lägre växel och körde ifrån honom med släpet påkopplat i uppförsbacke på 90vägen. Var väl uppe i drygt 200:).

Det gör man inte med vilken bil som helst:). Absolut inte med en trött V70 D2 eller liknande.

Mvh Stephan
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

Skön historia Stephan!

Förstår inte problemet med krok, bilarna köps väl nya av folk som vill ha en bruksbil med prestanda?
Intressant tråd från början som senare visst tappade den röda tråden. Lärorik läsning för många hur mkt det kan kosta att köpa och äga en M5/M6 V10. Fantastiska bilar men gillar personligen inte lådan, men ångrar lite att jag inte behöll den M5 E60 fullt Hartge utrustad som jag ägde en tid för många år sedan.

För övrigt svårt att säga att en M6 är ful. Spana denna juvel som nu finns på 7H Bil
Länk sjukt läcker enligt min uppfattning.

/Anders
Den är jättefin, däremot skulle jag aldrig köpa en bil av 7H igen utan en massa ursäkter och extremt uppoffrande kundvård.
PHX@ Vad menar du? Trodde du var jättenöjd med dom:(

M6 är ju sjukt fin, som en stridsvagn på väg att äta upp allt i dess väg!

Ja,ja lite partisk är jag ju;)

Visst kostar driften Bensin/skatt/försäkring en hel del och jag personligen skulle inte vilja ha en M5/M6a som bruksbil. Till jobbet kan man ha vilken bil som helst. Eller promenera, som jag.

EB
Pula: Njae det kan jag inte påstå att jag var men det är en annan diskussion :)
Jag höll på köpa en bil från 7H i höstas, vore intressant höra vad som hände för dig? trodde också du var nöjd...
Jag var nöjd med bilen men inte på sättet affären gick till men allt rede ut sig till sist men känner inte för att köpa av dom igen även om de har ett bra rykte och ett bra seriöst första intryck.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.