AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.708

BMW 530d (X-Drive) 2011-

Sida 2 av 2
Verdi
Tobbe330,
Svårt att veta. Om 3 år så har nya 5-serien funnits flera år och då tar det emot för många att köpa en begagnad av förra modellen för 350 tkr.
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

530d är ju en mycket trevligare motor än 520d om ni frågar mig. Hade nog köpt en sådan beggad om jag fått välja.

Typ något sådant :
Länk

Länk

Givetvis pruta lite :)
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
OT: Slippy: ser att du rattar en allroad. Hur är den jämfört med 530xd tycker du? Svara i PM om du inte vill lusa ner tråden.
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

T: Jag provkörde faktist båda innan det blev Audin. Det jag inte gillade i bmwn var komforten och den långa huven, sedan kommer det ju snart en ny modell. Audin hade bättre komfort och trevligare förarmiljö i mitt tycke. Adaptiva luftfjädringen som man får tillsammans med allroad gjorde att det blev en sådan komfort, man glider fram som på moln. Sedan hade de en bra kampanj på Audin. Kolla gärna tråden här så ser du:
Länk

530xd finns ju som innovation edition ganska fullutrustade den hade jag jämnfört med: Länk

Provkör båda och se vilken du gillar bäst. (Det är ju nästa samma pengar)
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Tack för svar. Innovation edition blir en del dyrare för min del men samtidigt haltar jämförelsen lite eftersom den då är bättre utrustad. Min tanke med allroaden är att få en rätt trevlig bil (med en sexa) för inte fullt så mycket pengar som en innovation...
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Det jag ångrade att jag snålade på vad MMI-Plus stora naven. Du kan säkert bygga en 530xd för samma pengar som Audin, min är ju ganska snikutrustad. (Ingen LED, BOSE, panorama, MMI-plus) i så fall hade priset varit nära den "fullutrustade" BWN det var mer så jag menade.

Men som sagt provkör båda innan. Tror att dom är ungefär lika dyra(med likn utr).
Verdi
Kommer väl snart en ny A6 också iofs. Ligger väl bara ett år efter?
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Tack för input. Jag har LED och stora navin på allroaden i min "lekspec". Faktiskt även exklusivelack. Den blir ändå en hel del billigare än 530. Allt är såklart relativt och båda kostar mycket pengar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.