|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tycker också att den säkringen måste finnas, särskilt nu när jag pratade med dom nyss och när dom mätte och glödsymbolen visades kom det inte ström till stift, så felet är relä lr styrning/ström till den. |
|
|
Min gissning är att en eller flera av de delar som ursprungligen gav felkoder och som byttes ut antingen är defekt eller fel sort eller ofullständigt eller felaktigt monterade. I Carsoft Multibrand M16 går det att se glödningssekvensen i livedatan och realtid. Hoppas din verkstad har liknande program så man kan se vad det är som händer. Oftast om det saknas felkoder så är det hårdvaran som på ett eller annat sätt inte lirar ihop med styrsystemen. |
|
|
Fick bilen idag, bränd strömkabel mellan startmotor och glödrelä (relät matas med ström från startmotor). Kabeln byttes då ut. Nu mäter dom ström till glödstift så detta borde löst mitt problem. Hoppas det blir kallt så jag får testa!! Mvh |
|
|
Hej, tobbe...: Grattis! Kul att man hittat ett påtagligt fel. Det borgar ju för att problemet kan vara löst. Men samtidigt blir jag störd av det du inledningsvis skriver, om allt man hunnit byta utan att ha löst problemet. Att byta grejer (på kundens bekostnad) imponerar inte. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.