|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
| marin849: Jag Jo jag menar det som stod i kommentarerna.. Har inga synpunkter på sanningshalten..Bara länkade apropå batteriproblem BMW..=) | |
|
Kallgarage, ingen snö å skotta. Folk får göra vad man vill, vill man inte ladda upp bilen emellanåt och lite på att generatorn laddar det fullt så är det bara köra på. |
|
|
Fast det har ingen påstått? "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Inte direkt, men det är mycket jag har aldrig laddat batteriet och det är aldrig några problem. Visst kan det vara så men man åker på problem tidigare speciellt vid kyla om man inte underhåller batteriet. |
|
|
Underhåller man batterierna genom att hålla dem rena, ladda dem ordentligt ibland med en bra laddare och även kontrollera/justera vätskenivån i dem (i de batterier som går att göra det på), kommer man att få mycket längre livslängd på batteriet. Många så kallade "underhållsfria batterier som "inte ska gå att justera vätskan i" går att göra det om man tar bort ett klistermärke som sitter över locken för cellerna! E46:an som jag hade tidigare, hade sitt fabriksmonterade batteri i ca 12 år utan att det hade börjat strula på något sätt....sedan flyttade jag över det till en Mercedes som behövde ett nytt batter och BMW:n fick ett nytt batteri i förebyggande syfte. Sedan rullade Mercan i ett drygt år med BMW-batteriet utan problem, innan bilen såldes. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Absolut, särskilt förlänger man livslängsden. Vår andra bil har orginalbatteri sedan 2004, uppladdat max 5 gånger om ens det de första tio åren. Funkar bra som startbatteri men nästan all kapacitet är borta. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
| Mitt batteri startar bilen men är nog också slut, ska belastningstesta det när det blir varmare, grejar den vintern så blir det ett nytt till nästa år. | |
|
Ctek har en ny batterivakt på G, kopplar upp med blåtand till din smartphone. Appen heter "Battery Sense" Vet inte om den ev har blivit försenad i produktion för den verkar vara borttagen från deras hemsida nu. |
|
|
Låter som en kul produkt! Länk Undrar hur mycket den ökar viloströmmen? :) "Bara gå till din bil eller fordon så kommer Battery Sense att tala till dig via Bluetooth – du behöver inte ens starta motorn." Men den verkar bara mäta spänningen, inte strömmen. |
|
|
Jag fick min Battery Sense idag :) Har varit restad ett par veckor. Det står att Max strömförbrukning är mindre än 1 mA vid 12,5 V Mäter nog bara spänningen men det ger ju en indikation på när det är dags att underhållsladda iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.