|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Äh, här tvättar man bara bilar spekulerar i omöjliga trim och kör omkring i bil på lördagkväll och tittar på andra som har kul :-) Då dricker jag hellre Grappa, fast det smakar fotogen. /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
|
Bara tramsigt att speckulera i vilken bilmodell som är snabbast...påminner om smågabbarna som kivas vems pappa som har finast/snabbast bil! Men visst har alfa vagnarna något speciellt över sig...speciellt dom äldre vagnarna, även om man inte kan stänga dörrarna på vintern pga att det är djupfyst i bilen och man får åka med öppna dörrar 3 mil till ett uppvärmt garage (egen erfarenhet) Men därimot kan man ta efter alfa clubben på andra vis tex deras entusiastm, som även finns i bmcs till viss mån. Men ännuhellre deras frekventa banaktiviteter och även deras övriga aktiviteter tycker jag! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Ni får be om ursäkt för att jag drar igång en sån gammal tråd igen, men jag måste försvara det som sägs om Mantorps mötet i September 2002. Det var många alfor på matorp denna vackra dag, närmare bestämt 105 st. Buckliga alfor blev det ja, En -78:ans alfetta, en herre som enligt uppgift tävlat en hel del i sin ungdoms år, som sätter sin alfetta i avbärar räcket på insidan i chickanen (fattar inte hur han får dit den för det är långt) sen var det en 75:a som bromsade slut på bromsarna, komm ut till höger efter start/mål, ovh orutinerad som han är vrider fullt för att komma upp igen, och när han väl är på asfalten igen som rammar han en fin GTV. 3 buckliga bilar. Trist. Sen var det en kille som satte sin tok-sänkta 75 turbo på curben i chickanen och sabbade downpipen. Ovanpå detta så var det ca 20 - 25 bilar som var av och 3 el 4 av dessa behövde hjälp upp igen. Inte så illa för 105 bilar som gasar fullt på mantorp en hel dag. (men väldigt mycket tyckte arrangörerna, då det inte brukar vara mycket sånt trassel på CARS möten) Jag kör alfa för att jag inte har råd att köra nåt dyrare. Min alfetta gjorde 1.10.5 på Kullen, 1.17 på knuten och 1.47 på mantorp. detta är en 4 dörrars familjebil från 1975, som kostade 9 000 i inköp :-) visst den har blivit av med en del inredning, men allt glas och all plåt är kvar, nåra gamla Pirelli P Zero C sitter det på den, och nån har visst varit på och stoppat i lite hårdare komponeneter i chassiet. Det viktiga är att jag har skitkul, och jag blir en bättre bilförare. Sen är frågan hade jag haft 1000 ggr roligare i en sprak ny M3 SLC ??? tror inte det. |
|
|
<QUOTE> Fan trot.. Knutstorp 1.16.35 Gelleråsen 1.24.50 Kinnekulle 1.06.38 Anderstorp kort 1.06.44 lång 2.04.30 </quote> Kan inte låta bli: en polare togs sin frus Alfa 75:a stoppade på ett par HELT slut r-däck, slängde ur barnstolen, och körde kullen på 1.07.5... bilen gav han 15 000 för. prestand / kr är nog svårslaget där. |
|
|
Bäste Herr Säl En Alfakille på ett BMW-forum, har Dolly Parton börjat sova på mage och björnen slutat skita i skogen eller.... Skämt o sido, ganska dålig förklaring ang Mantorpsmötet dock, du bara räknar upp vad som hände, inget mer. I min värld är det många och allvarliga avåkningar. Men det spelar ingen roll, såna här trådar där man jämnför olika märken och kommer med vaga påståenden att "alfa går bättre än BMW" och så vidare känns lite pubertalt, visst? Jag läser en del på Alfapower och har sett din bil på bild. Jävligt cool bil, skulle inte alls ha något emot att köra med min BMW02 på en Alfaträff heller för den delen. Skulle dock komma lite efter din Alfetta är jag rädd, utom på kullen :-). Men nästa år då jävlar.... /Anders C |
|
|
Ja, lite pubertalt är det, men jag kunde inte låta bli.. 02 orna är svinigt coola, men lite tidsenlig styling och hungrigt bakåthäng. Mantorp var lite hetsigt, visst det är allvarligt med plåtskrynkel, men dom plåtskrynklen kunde ha hänt på kullen i fredags, med 20 bilar. killen som bromsade slut på bromsarna är 40+, så det är inget generations problem. Visst finns det hetsiga nybörjare som tror dom är Shumacher, men dom brukar bli bra omhändertagna/inskolade. Tror att dom många incidenterna var en produkt av otur samt många bilar på banan. I fredags på kullen hade jag nåt hjul utanför vid nåt tillfälle samt valde att rulla ut i gräset när jag missbedömde tv-krönet, detta pga jag testar mina och bilens gränser, och det är ju det banmötena är till för. Sen vet jag inte om alfaförare kör sämre eller kör "närmare" gränsen eller om det ens händer mer incidenter på alfa-banmöten. |
|
|
Där händer väl även saker på bmw träffarna, eller hur! Jag vet inte om det ska skyllas endast på nybörjare, men man har sätt folk som har krokat i hop, bromsat på sig och dratt in i framförvarande bil, tagit i för lite väl hårt på regnvåt bana och snurrat (framför mig arghh) planerat sina bilar i betong räcke osv osv...så det är inget som bara händer på alfa träffar! |
|
|
Kunde gått värre... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.