AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.803

Kromade gälar z3

Sida 1 av 2
Visa användare
77
Spikon
Z3 California edition, -01, Facelift
Är det nån som vet om kromade gälar förekommer original på Z3, och i så fall på vilka modeller?

Tomas
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Ja, det finns i orginal, men jag tror att bilen måste vara i Chromeline-utförande för att det skulle gå att få. Min bil är dock i chromeline men den har svart grill.

Dock finns det väl att köpa till alla bilar antar jag. Titta i ETK; den vänstra verkar heta 51 13 0 031 457 och den högra verkar heta 51 13 8 400 172 men jag vet inte om den bara är primad eller lackad i chrome.

De verkar kosta ca 350 kr st. Men det är ju utan BMW-dekalen så klart, för den verkar kosta lika mycket till - i vanlig ordning. :)
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Hejsan
jag är tveksam till om någon modell var utrustad med kromade gälar, jag hade väldiga problem med BMW att få tag i dessa då personalen på reservdelar aldrig fann numret så jag fick omålade gälar dessa är av plast men det blev retur omgående.
På e-bay fanns en firma i England som sålde kromdelar till bl.a. Z3 och där användes ett nr. detta var original från BMW jag använde detta hos återförsäljaren och det funkade bara det att varan hade utgått i sortimentet.

Men ett par dagar senare fanns de att hämta varifrån ingen aning men de är av kromad plast finns beg ibland på e-bay om du vill ha artikelnumren återkom om önskan därom jag har kvitton kvar
Med vänlig hälsning Uffe/bildock
Visa användare
77
Spikon
OK, tack så länge jag undersöker närmare.
Tomas
Hej! Schmiedmans säljer sådanan för 1995 kronor, se art nr 82-14-9-406-190.
Se sida Länk

Visa användare
77
Spikon
Fullträff Prins V! Nästa fråga är om dessa skulle passa på min Z3 -01 California Edition, tror att jag har en chromelinemodell. Tja varför inte, vad tror ni? Bara det inte ser billigt ut?

Tomas
Personligen tycker jag att det ser "billigt ut". Själv bytte jag till M-modellens design, vilket kräver lackering. Skulle du inte ha metallic på din Z3, kan du spraya en sådan yta med fullgott resultat. ag följde ett råd från internet: Lägg på grundlack för plast låt torka. Spraya därefter 4 lager med bra spray (ej lågpris, utan original som täcker bra), vänta exakt 5 minuter mellan varje lager. Efter exakt 15 minuter, lägg på minst 2 lager klarlack , vänta 5 minuter mellan varje lager. Jag la på 4 lager klarlack. Resultat, du ser ingen skillnad.
Själva jobbet att byta gälar är lätt och snabbt.
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Min far har också en 01- California edition, silver met med chromeline och röd skinn inredning. Har för mej att alla california edition har chromeline. Hur som helst så sitter där även kromade gälar på den och det ser riktigt bra ut. Vilken färg har du på din?...de fanns bara i blå, svart, silver eller grå metallic.

Visa användare
886
bildock
Skicka gärna bilder på era Z3 med kromgälar så vi andra får se hur billigt det ser ut, själv har jag en vinröd självklart med dessa gälar, och mer krom än dessa gälar, den färgen mot kromet tycker jag är optimalt en lagom brytning mellan kulör och krom.
Jag har tidigare haft diskussioner om Z3:an färger och där finns många olika åsikter därom så förmodligen är åsikterna om gälarna väldigt olika
Här kommer en internet -bild:
Länk

Visa användare
77
Spikon
Och här kommer min älsklingLänk
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Spikon, din ser ut att vara likadan som min fars...förutom fälgarna. Han har original kvar.
Här är ett par bilder på en silver met med chromade gälar.
Länk
Länk
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Några bilder till :)
Länk
Länk
Visa användare
77
Spikon
Årsmodell på din fars bil?
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Årsmodell -01, precis som din. Tror att alla California edition hade 16" fälgar original.
Hittade ett par internet bilder på en likadan med kromade gälar och original fälgar.
Länk
Länk
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Bildock, kan du lägga upp en bild på din? Siennaröd är inte så vanlig och bilder är alltid trevligt.

Visa användare
886
bildock
Ja det skulle jag kunna göra om jag visste hur man gör är inget datafreak precis men förmodligen den äldste Z3 entusiasten lägg upp bilderna åt mig skickar dem via e-post om du skickar mig ett mail
Uffe/bildock
Visa användare
886
bildock
774carlsson@telia.com
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Bildock, prova det här.
1. Logga in
2. Klicka på "min sida"
3. Klicka på "redigera min sida och inställningar"
4. Klicka på "ladda upp bild på mig"
5. Hämta bild från datorn och lägga upp.
Lycka till
Visa användare
886
bildock
Bugbear
Tackar för ditt meddelande nu finns åtminstone en bild inlagd under min sida men jag tänkte bild som en länk ang diskussionen hur gör man då?
Uffe/bildock
Visa användare
77
Spikon
Mycket fin bil! Facelift?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.