|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
| O förmodligen fler intressenter med det nya utgångspriset? Den är väl fortfarande inte "billig" men nu får säljaren kanske fler seriösa som hör av sig? Något sämre läge för den som trots allt var villig att ge i de regionerna Peddan nämner, istället för tidigare då man förmodligen hade varit rätt unik genom att kika först o leverera sitt motiverade bud? Rätt agerat av en sådan "seriös intressent" kunde lika gärna ha betytt att bilen står tryggt parkerad hemma i garaget. Det är ingen högoddsare. Och jag tror fortfarande inte att det är läge att dra iväg 320' osett med den enda motiveringen att "det är för dyrt med 360, dessutom köpte min kompis en sen sv-såld -09 med 7000 mil för 305". Jag är helt övertygad att om en "seriös intressent" hade varit o kikat på bilen utan att buda osett o säg bjudit 335' för den motiverat att säljaren mycket väl hade kunnat tänka sig att ta det budet om kontakten var av sund karaktär, istället för att börja en ny runda med Humle, Dumle & Ibrahim på blocket... | |
| Ett bud på 320 i det HÄR läget är helt ok. Blir han sur, så låt han bli det. Jag tror ändå inte han får mer ändå. Det är en manuell, gamla i-driven och en färgkombo inte alla gillar. Surt som f-n för säljaren, men marknaden bestämmer priset, om han inte gillar va han får kan han ju alltid behålla kärran. | |
| Nej 320' osett är inte OK nånstans. Har man däremot varit o tittat o drar till med till o med 310' som motiverat bud, så är det faktiskt helt OK. Skambud är bud där man budar utan att ha sett bilen live. Men! Ett bud på säg 345' (dvs typ 5%) osett är däremot OK, o det väl alla att de där 345' blir säkert bara typ 330' vid en eventuell affär? Jag tror som Peddan runt 330-340 är vad den kommer landa på ungefär, lite beroende på hur brådis det är, det kan vara som så att den nalkande våren kommer gynna säljaren? Det som är negativt för en (tex manuell låda) är positivt för en annan (för mig tex, om jag nu skulle vilja ha ytterligare en M). I-drive hit o dit, men det är ju inte de bitarna som är avgörande om man skall entusiast-bruka bilen. Jag vill till o med påstå att det är positivt om bilen saknar EDC, för EDC kostar fläsk om det strular. Dessutom, har bilen konventionella dämpare kan man uppgradera till riktigt grymma prylar den dagen det blir dags, o får då en bil med liknande väghållning som GTS, för minns jag rätt har GTS inte EDC...Jag vill poängtera att varje motiverat bud är OK, även om man så bara bjuder 295'! Det är de där mejlbuden där man börjar med att dra av 10-15% "bara för att" som är fel, iaf på en bil av denna kaliber, dvs om den nu är så "fin" som den påstås vara. Men för all del jag kan förstå att det finns folk som bara vill ha en M3, köra den 4-5 månader o sedan sälja med minsta möjliga förlust, helst vinst. Men då är ju inte bilen det intressanta utan möjligheten till en god affär det primära, två skilda saker, men de kan gå hand-i-hand trots allt. | |
|
Vilket struntprat du kommer med Dawwe. Det märks att du inte tillhör kundgruppen för den här typen av bilar. ------- //Lövet |
|
|
Har nån sett Löve(n)t? Nej så klart inte, hösten är slut för länge sen ju... O liiite mer seriöst: Vi har bara olika approach. Du köper/säljer bilar oftare. Jag köper,och köper, och köper. Men säljer sällan. Sist jag sålde en bil var 2011, och köpte senast hösten 2014, japp det bidde en "entusiastbil" till... Varför tror du att jag äger lika många M som fingrar på en oskadd hand (nej du kan inte lita på det som står i min profil, men luskar du ut regnr på nån av mina bilar så kommer du se att jag talar sanning)? Är det för att jag 1: Köper så dåliga/tråkiga bilar att de är omöjliga att sälja. 2: Min pappa har förbjudit mig att sälja bilar. 3: Jag är en sann entusiast o finner nöje i att pilla med bilarna på en nivå som du aldrig kommer förstå. Ledtråd: två alternativ är fel. Vi är två helt olika köpare. Du är inte rätt köpare av en entusiastbil, o kommer aldrig bli det så länge din tråkiga attityd kvarstår. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ställa ännu en bil i garaget, men kanske inte just nu. Jag gör mina inköp rätt impulsivt, jag kan fnula på det länge o bam så slår jag till. När var o vad det blir vet bara jag, men jag har 2-3 modeller som jag bevakar lite smått, men helt korrekt M3 E9X är inte en av de just nu. Så nu tänker jag ignorera Löve(n)t, det är ju trots allt vinter och troll-tider så här års... |
|
|
Problemet Dawwe är att tvärtom vad du tror är inte "entusiaster" något mervärde. Tvärtom är det den jobbigaste typen att göra affärer med överhuvudtaget. Ni kommer och kollar på bilen. Vänder upp och ner på den. Ska titta på varenda dokument. MEN när det väl gäller så har ni inte tillräckligt med pengar ändå. Går runt och drömmer och slösar säljares tid. Framförallt går 50% av tiden till att gå runt och skryta om er egen bil och hur unik och fin den är. Sedan finns den minsann en bättre bil till salu i Innsbruck och därför ska ni pruta 50 tusen. Nejdu Dawwe. Återgå till att drömma i garaget med dig. Dessutom är det inte farligt att göra affärer med Ibrahim. Han har nämligen pengar vilket ni inte har. Oavsett om ni kommer och tittar på bilen innan bud eller inte. ------- //Lövet |
|
|
Du Andreas. Apropå att uppta tid (och plats) så lägg ned nu eller använd Powerpost till pajkastning istället för att sabotera en potentiellt intressant tråd. Det gäller dig med Dawwe, även fast jag mer är inne på ditt resonemang. Ni brukar göra bra, läsvärda inlägg båda två så återgå till det istället. /Fredrik - pekpinne |
|
|
Hahahahaha - mycket prestige på spel. Gissar att ingen vill ge sig. Tycker för övrigt att bilen borde landa kring 325'. Ska bli kul att vad den går för till sist. |
|
| Tror han har tur om han får 300k (pga av röda inredningen.) | |
|
@Andreas Du gjorde dig just till Autopowers jubelidiot för hela året, om du tror bilentusiaster har begränsat med pengar så vet du inte vad du pratar om så jag tycker du ska be om ursäkt till alla för du kommer vara rätt bränd på detta forum men den attityden framöver... |
|
| Alla gillar olika och just den röda inredningen skulle jag kunna tänka mig att betala extra för om jag hade varit på jakt efter M3, bra mycket roligare än alla tråkiga svarta inredningar. | |
|
Annonsen borta, noterad som såld... Kanske någon som "går igång på röd läderklädsel"... Vore kul att veta slutpriset.. |
|
| Min är svensksåld med 5500mil och rätt så fräsch enl mig och jag vet ungefär va jag skulle begära samt vad dom ligger i pris då jag har kollat priserna senaste åren. det han begärde va alldeles för mkt och tror inte han har fått en krona över 320000kr om han inte har bytt in den och köpt en dyrare bil mvhRiccardo | |
|
Stockbroke, din röda läderpiska, var kanske inte höjden av analys och förståelse....GE, kan tänka sig, liksom ett flertal andra. Imola-röd, samma grund-djupa röd som Ferrari's röda adelsmärke på sportbilar, kanske aningens ljusare, är för många lika med motorsport. Ingår blå/vit/röd i M-färgen, eller? Man kan hålla på, vi har olika syn på passande färger, den som inte förstår det, har nog missat lite i livet... em3 ( C-Swartz, med Imola-röd inredning) |
|
|
Nåväl, bilen verkar iaf såld nu. /Anders |
|
| Kanske Dawwe som har handlat på sig ännu en "entusiastbil"? ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.