AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
17.762

Z4M i Vellinge Blocket annons

Sida 2 av 2
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Ett klassiskt fall av torped-bäver.
Hoppas inte den varit och käkat på kablar och slangar också. Det är väl egentligen det som är det stora orosmomentet.
Sen vet jag i fåglarna om det ens går att byta denna isolering utan att riva hela bilen. Allt går igenom denna vägg, allt från kabelhärvor till värmerör. Det blir nog till att lappa ihop så gott det går.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Det är väl nr. 1 i den här länken? Länk

Ser bökigt ut att byta, med många hål för kablar o.s.v.

Edit: Har aldrig hört talas om denna "torped-bäver". HAHA! :D
Bj
67
Björn78
BMW 135i -08
Ja, det är nr 1. Och att den är svår att byta är nog orsaken till att den inte har blivit bytt på den nämnda bilen, då ägaren verkar ha varit nogrann och hållit bilen i ganska gott skick så skulle jag nog tro att den hade blivit bytad annars.
Bj
67
Björn78
BMW 135i -08
Nu är bilen såld.

Dock inte till mig utan en annan förmodat lycklig ägare.

Jag skrev dock papprena och hämtade en annan Z4M igår :) Bilder kommer men det är en blå, svensksåld och rullat 7800Mil :)
Hur fick du tag i den Björn?

Stort grattis till roligaste bilen BMW gjort :)
Bj
67
Björn78
BMW 135i -08
Tack Phoenix.

Jag fick tag på den tack vare en kompis kompis som är bilhandlare och kände den förra ägaren. Vi hade tur och han hade haft planer på att sälja den till våren :)
Kul :)

berätta lite om den!
Original?

Planer?
Peddan finns de något mer man borde veta om Z4M coupen i Jönköping?
Är en bit för mig att åka dit så de vore intressant om någon annan sett bilen och kan bidra med information.

Mvh//Fredrik
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag minns inte exakt vad som stod i beskrivningen mer än att den var i bruksskick, prisnivån speglade nog bilen ganska bra, de kan ju dock ha fixat till den i Jnkp.
Pratar vi om den svarta på Tabergs?
Den stod på Elmia och jag har precis kollat på den.

Spontant så är den i riktigt riktigt dåligt skick

Flertal bucklor, sjukt mycket stenskott, dålig passform på front/huv, dåligt omlackad här och där, skrapade fälgar o.s.v..

Vill minnas att han köpte den för 180' via KVD men jag kan ha fel
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Jag är nog beredd att hålla med Phoenix, den verkade ganska misshandlad men fin på tillräckligt avstånd.

Dock var det ju bra för Tabergs att ställa ut den, nu kallar dom den för utställningsbil i annonsen "BMW Z4 M Coupe 343HK "Utställningsbil" -06 "UTSTÄLLNINGS BIL HAR VARIT MED ELMIA CUSTOM MOTOR SHOW O FÅTT PRIS!"

Jag missade vad den hade fått för pris, någon som vet?
270k?

Länk
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Jag menade utställningspris. Men du har kanske rätt, det är kanske försäljningspriset dom har "fått"/"vunnit" :D :D

Man kan ju tolka texten hur man vill ;)
Vad händer här?

Nu ligger den svarta i Taberg ute på mobile i Tyskland?

Länk
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Tyskarna har väl insett det som stod tidigare i tråden, dvs att dom kunde köpa billiga Z4M i sverige och sälja dyrt i tyskland...

Jag har dock följt flertalet i tyskland som inte säljs förren dom är nere i priser hyffsat nära våra, så det känns lite felprisat på en del.
Jag har sett bilar som legat ute för 45-50.000 euro som har försvunnit, sen är ju frågan vad de gick för.

Den dagen man ska sälja så bör man nog annonsera på mobile iaf :)
Z4M och Mobile är just nu en trixig ekvation. Delar bilden av att bilarna inte säljs för de priser som sökträffarna anger.

Enda exet jag sett där ett högre pris känts motiverat var en väl så påkostad vagn med låga mil och bland annat en herrans massa läder invändigt (instrumentpanel, mätarhus m.m som är raka motsatsen till vardagsmat). One of a kind helt enkelt.
Bj
67
Björn78
BMW 135i -08
Och nur var den Z4M som tråden handlar om avregistrerad, jag antar att den gått till utlandet.

Härligt !!!

1 mindre då :D

#Värdeökning
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Ang små gnagare så har jag läst i svenskspråkiga BMWbroschyrer om ett tillbehör som heter gnagarskydd. Tyckte det lät lustigt och märkligt men tydligen ett reelt problem i andra länder. Tror att det innbar lite mer inkasplignar och ev lite omspunna slangar.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.