|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det någon som tittat på eller vet något om den Z4M som ligger på blocket se Länk Jag är sugen på en Z4 Coupe och denna dök upp häromdagen. | |
| Vet inget om bilen bortsett från att den såg bra ut på bild ;) Ville bara nämna att jag köpte min 320D -10 där för ca 1,5 år sedan och gubben som har firman är riktigt bra. Kan absolut rekommendera denna firman. | |
|
Tack för informationen om handlaren. Det som bekymrar mig lite är att den har gått strax över 12000mil, kanske läge att vänta på en som har gått mindre? Men samtidigt, det är en -07 så det ger 1500mil/år i snitt och det är ju inte jättemycket. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Så länge den är omhändertagen och servad som den ska är 12.000 mil inga problem. Kolla bromsskivorna så dom inte behöver bytas, dom är dyra. Sen har någon satt dit Z4 emblem under sidoblinkers, ser gräsligt ut och dom hör inte hemma där. Om du vill ha en vit tycker jag att du ska slå till, Z4 M Coupe är inte direkt vanliga på marknaden. Det kommer väl ut ett 10-tal per år på Blocket, sist jag såg en siffra fanns det runt 100 st totalt i Sverige. |
|
Jag har tittat på den annonsen också men vet inget om objektet ifråga. Ser fin ut på bilderna. Det är intressant att prisbilden på Z4 M är så låg i Sverige i förhållande till Tyskland och Europa. Billigaste vita coupén jag hittade vid en snabb sökning på mobile.de är en 06:a som gått nästan 10.000 mil som annonserat pris ligger på 28.900 Euro. Det är roliga bilar, så köp en om du är sugen! Länk God Jul! |
|
|
Ja, det är lite intressant att det skiljer så pass mycket och att det är på det hållet. Även den svarta som står i Jönköping verkar fin (finare?) Länk och har gått mindre. |
|
| Den svarta i Jnkp är förmodligen den som såldes för 185100 kr på KVD veckan innan, samma mil, utr etc...Intressant om de lyckas få i närheten av begärt pris. | |
| Jag bor några hundra meter från handlaren och lite märkligt att bilen i tråden stått utomhus under julhelgen...såg iofs fin ut (men smutsig) men den kanske har brukats av handlaren under tiden? | |
| Nog ganska troligt att någon har använt den, jag tycker att handlare brukar vara väldigt snabba med att ställa av men denna är påställd sedan dom köpte den för 1,5 vecka sedan. | |
|
Citat: Sen har någon satt dit Z4 emblem under sidoblinkers, ser gräsligt ut och dom hör inte hemma där. Precis, och om jag ser rätt på andra Z4M så skall/kan det däremot sitta M märke vid sidan om blinkersen. |
|
| Den vita fanns hos Makkina för 3-4 år sen ligger kvar på sålda bilar listan med bilder 9500 mil 234900 kr . | |
| Där ser man. Och det är alltså senare ägare som har satt på dom fula Z4 emblemen på sidan :) | |
|
Tabergs bilcenter har varit med på svarta listan,kanske ny ägare nu, Alltid en chansning att köpa av småhandlare |
|
| Det var alltså då Makkina som hade den till försäljning 2013-05-06 och ny ägare registrerades 2013-08-01, den har varit påställd sedan dess och med största sannolikhet vinterkörd. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Björn78: Stämmer att det sitter M-emblem vid sidoblinkers original. |
|
Nu har jag varit och kolalt på den. Den ser ganska fin ut för sin ålder och körsträcka, dock finns det ju alltid lite detaljer som man vill fixa vid ett köp. Bilen var inte rekondad sedan dom hade fått in den så lite vård behövde den men det skulle den få, jag tycker ändå att det är en fördel att få se bilen innan den rekondas för att veta hur tidigare ägare vårdat bilen. Det var en del stenskott i fronten som var ilagda men ändå ganska tydliga, vid ett köp så skulle jag nog lackat om fronten men det kanske går att lägga i och polera (man kan inte förvänta sig en helt felfri front heller efter 12k mil...). Det var några väldigt små bulor som troligtvis går att massera ut på en bakskärm. Mindre märken i förarstolen på det vanliga stället vid ryggstödet, jag är lite osäker på om det var ilagt med något färgat skinnvårdsmedel eller inte (jag kollade inte så noga som jag borde kom jag på nu) Motorn var lite smutsig men det såg iallafall bra ut och ingen olja eller liknande, dock var ljuddämpningen på torpedväggen i dåligt skick och behöver bytas. Z4 emblemen vid blinkerserna tror jag bestämt att dom redan hade tagit bort innan jag kom dit :) Utan att ha så mycket erfarenhet av BMW M bilar så tyckte jag den gick bra och ljudet från motorn kan man ju bara älska :) Så, OM jag skall köpa den så kommer jag eller säljarna att behöva fixa en del saker: *Stenkotten *Minibula på bakskärm *Ljuddämpningsmattan på torpedväggen *Däcken behöver bytas ganska snart om man vill kunna använda bilen såsom den bör användas (ca 4mm kvar). Jag är just nu lite kluven. /Björn |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Kollade du bromsskivorna? Stenskotten och bulan går ju att fixa rätt smärtfritt, något som gör mig fundersam är hur isoleringen vid torpedväggen kan vara skadad. Är motorn bytt? |
|
Jag vet inte varför isoleringen såg "sliten" ut, det såg nästan ut som att det hade varit möss och tuggat men jag vet inte... Jag tror inte att det var pga motorbyte för det var mer på vänstersidan där motorn inte borde ha kommit åt vid ett lyft. Bromsskivorna tyckte jag såg bra ut och det fanns kvitto på att dom byttes för inte allt för länge sedan, jag minns dock inte tidpunkt eller mätarställning vid bytet. |
|
|
Finns något slags murmeldjur eller liknande i Tyskland som brukar härja runt i motorrummen och riva upp "isoleringen". Har även sett importerade personbilar från just Tyskland som har eftermonterat någon sorts högspänningskablar för att bekämpa dessa små as. Se Länk |
|
|
Angående isoleringen så såg den ute lite i stil med den bilden på motorrummet på Länk Länk Vem vet, det är kanske murmeldjur som varit i farten. Enligt translate så var skrämmorna mot Mård, är det ett problem i tyskland? |
|
|
Är ett stort ock känt problem i Tyskland... Har via jobbet sett säkert +1000 från Tyskland importerade bilar och de stora flertalet har faktiskt spår efter dessa djur i motorrummen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.