|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
ja, jag håller med dig alltid trevligt, dock hade jag klarat mig med standardbromsarna men tror dom hade sett riktigt mesiga ut tillsammans med 19" fälgarna. fungerar komfortöppningen på luckan bra ? och va tycker du annars om sakerna i launge paket? hur lång leveranstid hade du på din 320? |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Köpte en ny F31 320da M sport utrustad för 429.000kr slutpris 377.000kr Inget inbyte, ingen finansiering Ett års värdeminskning bortprutat så var tuff., du har ju gynnat säljaren med dyra köp tidigare. |
| Jag blev helt nöjd med mitt köp även om jag inte fick ner min lika mycket som du, men somsakt första sprillans nya bil jag någonsin köpt så fick mycket lärdom till nästa gång :) | |
| shirack: Jag tycker komfortöppningen på bakluckan funkar bra. När man ser diverse tester på Youtube brukar testaren alltid ha problem att få till "kicken" men efter att ha haft det själv nu så fattar jag inte vad problemet är. Funkar klockrent. HK ljud är ett måste tycker jag om man lyssnar mycket på musik i bilen. BMW är väl inte direkt bäst på ljud men det här låter bra. Panoramataket är också helrätt, det blir en helt annan rymd och luftighet i kupén. Jag tror du tänkte helt rätt när det gäller bromsarna. Blir snyggt med 19". Jag beställde min bil i slutet av september och fick den efter 5 veckor. Ett tillval som jag inte kan se att du gjort är 552 "Adaptiva LED strålkastare". Det tycker jag nog man skall välja till när man ändå har LED. 488 "Svankstöd" är ett vettigt val som jag missade. | |
|
Okej ☺ alltid nått man glömmer, Jag valde faktiskt inte det, en miss kanske.. Men svårt att ta med allt man vill brukar sluta med ett fantasipris då :p Men blir nog nöjd ändå, funkar bilen bra annars? |
|
| Så är det. Finns alltid ett tillval till. Jag har kört ca 300mil hittils och nöjd med mitt val. Jag gick från en E91 och upplevde i början F31:an som lite svårplacerad (trixar runt i ett trångt P-garage varje dag) men det har gått över nu. Hittils inga problem alls. Inget gnek, inga missljud. Verkar väl ihopskruvad. | |
| Härigt å höra | |
| Vad blev rabatten till slut? | |
|
Har för mig Totalpriset blev 462000 Fick betala 428000 Säkert många som lyckats bättre men mim första sånhär affär så känndes lite osäkert. Men är nöjd ändå |
|
| Dfagersten: det är nästan 13% rabatt, mer än vad många stora företag har via sina ramavtal. Antar att du köper många nya bilar varje år av den handlaren för att få en sådan rabatt. Du kanske har lust att köpa en bil åt mig nästa gång det är dags? ;-) | |
| ..och hur många av de 13% kommer från GA i form av kampanjpris och hur många genom prut gentemot ÅF? Om man räknar listpriset utan kampanjer som ett verkligt pris fick jag nästan 11% "rabatt" av GA... | |
|
Kristoffer, Jag får det till 7,9%? Jag fick Totalpriset 427000 för ett år sedan när jag beställde min. Betalade 334000. Grundpriset på bilen låg då på 336000 Innefattade kampanj samt lite prut. Också min första nybil |
|
| eller en miniräknare kristoffer | |
| Kristoffer refererar till d.fagersten som köpt bil med 52000 kr rabatt på en bil för 429000 i listpris. Får det till att bli iaf 12 %. Så om Kristoffer fick fram 13 % från huvudräkning ser jag ingen anledning att hacka. | |
| Exakt, det var Fagerstens affär jag syftade på. Trodde det var ganska självklart :-) | |
| Kristoffer, det är självklart om man läser vad du skriver. Men det går nog lite för snabbt för vissa ibland. :) | |
| Ops, erkänner att jag nog läste lite fort. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.