AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
81.788

Innovation Edition

Sida 7 av 25
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Nä, är ett tag kvar innan den kommer. Ja, Innovation Edition.
Je
41
Jerry Nilsson
535D X-drive, F11, 2016
Worth waiting for!

Je
41
Jerry Nilsson
535D X-drive, F11, 2016
RFT- jag kör vanliga dubbdäck på vintern nu och mycket nöjd. Men till 19" sommardäcken som ingick i bilköpet är det RFTdäck. Kommer jag att bli missnöjd med dem tror ni? Skall jag byta eller behålla de punkteringsfria däcken tills det är dags att byta? Jag vet att det är mycket kritik med spårning och dålig komfort med RFT, men har inte däcken blivit bättre med åren sedan 2011?

Je
41
Jerry Nilsson
535D X-drive, F11, 2016
DunderDude-här är din bil med mina färgval:)- det ska inte du välja då det är mina preferenser.
Se länk:
Länk

Visa användare
474
Le Boeuf
RFT-däcken har blivit bättre men det beror mycket på vilken bil dom sitter på. Vissa modeller är jättekänsliga på olika däckmodeller.
Körde en demo 530d xDrive F11 2015 förra sommaren med RFT och märkte inte av däcken speciellt mycket. Är ganska känslig på hur bilen beter sig så jag brukar känna om något känns konstigt. Nu var det 18" som satt på plus att F11 xDrive har "vanlig" hydraulisk styrning vilket jag föredrar framför elektrisk. Kände mer av däcken och spårningstendenser på min förra F31 som då har elektrisk styrning.
Verdi
Olika RFT-däck har olika egenskaper. Dra inte alla över en kam. Jag hatade varje meter med mina Bridgestone RFT men med Pirelli RFT så var det inga som helst problem med stötighet eller buller.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Som sagt, VISSA RFT-däck har blivit bättre och många verkar eniga om att just Bridgestones däck är dåliga.

Michelin och Pirelli, samt Continental verkar vara mindre dåliga enligt många här på forumet.

Men även de minst dåliga RFT-däcken är mycket sämre än vanliga däck när det gäller de flesta egenskaperna...utom att kunna köras en kortare sträcka med punktering givetvis!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Tack för utmärkt tråd.
Innovation Edition har fått mig bestämma mig för att lägga order på en ny bil.
Hoppas ni orkar komma med era kloka synpunkter.

530xD Touring
(förnuftet säger Touring men hjärtat säger Sedan... Synpunkter på det?)
Utöver Innov Ed:
Ljus metallic (Silver töntigt? Eller är Moonstone värt +10 000?)
Komfortstolar
Läder Dakota Svart Exklusiv söm (eller vanlig svart söm?)
Interiörlist Alu Hexagon (eller är Finslipad finare?)
18" hjul, för vinterdäck (köpa skojigare 20" till sommaren)
Paddlar sportvxl
Dragkrok
Rökarpaket
(Extra 12V, har det utgått, eller?)
(ingår BMW Apps?)

Det känslomässiga kostnadstaket är ju för länge sedan passerat, men borde jag ändå välja till Dynamic Damper? Speed Limit info?
Eller vad är det viktigaste som jag har missat?

Vid privatköp har jag blivit erbjuden 9% i rabatt.
En god vän som köper på företaget har dock fått 14% (ca 33 000 lägre pris).
Hur stämmer det med era priser i tråden???
Ni som beställt nu, vad har ni fått för leveranstider?
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Köp en bil DU vill ha, inte den bil du tror att nästa ägare vill ha.
Jag är personligen allergisk mot aluminiumlister, men hexagon är bättre än finslipade imho
Om du tänker använda originalfälgarna till vinterdäck så tänk på att bakfälgarna på F10 är bredare än ramfälgarna. På F11 är de dock lika breda bak som fram.
Tonade rutor, Automatisk bakluckeöppning, larm och velourmattor. Speed-limit info
Ul
2.044
Ulf530
530i E34 -89 en ägare
Nu verkar det vara ca 4 månaders leveranstid
De har nog fått in en hel del order.
Innan årsskiftet lovade de 10 veckors leveranstid.
:(
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Ulf, fick du 9 % på kampanj och tillval eller bara på tillvalen?
Ul
2.044
Ulf530
530i E34 -89 en ägare
Räknat ned allt, kampanjen o tillvalen och från den summan fått avdraget en rabatt som motsvarar 9%
Läste att det inte är möjligt att få night vision med värmare. Stämmer verkligen detta? I konfiguratorn verkar det funka samt jag har även fått en offert med detta.
328
mården
G26 i4M50 -23
E92 325xi -08
Night vision går bra ihop med värmare.
Dock kan du inte få den "utökade" versionen som lyser upp det som den detekterar.

/mården
Visa användare
474
Le Boeuf
@Ulf530
Du måste be att dom går in i produktionssystemet och se om det går att ta en beställd bil och bygga om den. Finns beställda bilar som inte har någon köpare nämligen.
Är 8 veckor tillverkningstid så det blir ganska fort en lång leveranstid. Jag beställde före jul och fick ta över en plats för en 520d som gick att bygga om. Ändå blev det inte lev förrän v10. Hyfsat ok ändå med tanke på jullov och sånt.
Ul
2.044
Ulf530
530i E34 -89 en ägare
Tack jsn m fl för goda synpunkter.
Du har rätt i att jag ska köpa den bil jag vill ha för jag kalkylerar med att behålla den i kanske 5- 6 år.
Jag tycker att en F10 sedan är snyggare, har bättre baksäte, är ovanligare och förmedlar lite mera klass och stil. Men jag har ju blivit så himla bortskämd med kombi för det är så bekvämt... Mitt dilemma är alltså att jag inte vet vilken av dem jag vill ha.

Håller egentligen med om att alu-lister inte är så snyggt.
Men tycker ni i tråden att jag kan ta svarta lister till svart skinn och mörkt innertak? Blir det inte lite väl svart/mörkt i kupén?

Tonade rutor; gardiner ingår i paketet så mörka rutor är inget funktionellt krav. Utseendemässigt har jag på senare tid bytt fot och tycker numera att tonade rutor baktill nästan kan ge lite intryck av solfilmad Volvo 740.., åtminstone på en F10.

Tack för nyttig info om olika fälgbredd F10!
Om jag väljer F11 ingår automatisk lucköppning. Väljer jag F10 så får jag klara mig manuellt.
Larm och SpeedLimit-info (mm!) hade jag med på min önskelista men som jag tvingats stryka. Kanske är en av dessa detaljer något jag får försöka pruta till mig i ögonblicket innan underskrift. Men i så fall, någon med erfarenhet, vilken ska jag välja?

Ni som tecknat order, kan ni ge en hint om ni har fått ungefär motsvarande rabatter? Ca 9% privat?
Min gode vän har nu lagt order på en företagsbil och hamnade på slutsumma 584 000 (med prisreduktion 94 000, vilket motsvarade 14% i rabatt).
Tror ni att jag ska leta efter en återförsäljare som är mera sugen på att få sälja utan inbyte?

Diesel kupévärmare ingår och det är ju bra (även om jag skulle föredra motorvärmare).
Då anser jag det för min del absolut nödvändigt att komplettera med elektrisk motorvärmare. Men då har flera sagt att elektrisk motorvärmare fungerar inte i kombo med diesel kupévärmare!..?
Då har jag ett problem som inte går att acceptera...
Ul
2.044
Ulf530
530i E34 -89 en ägare
Tack LeBeuf för gott råd, ska ta ett resonemang om detta!
Visa användare
474
Le Boeuf
Rätta mig om jag har fel men Innovation Edition gäller väl bara Touring?!?
Visa användare
474
Le Boeuf
Elektrisk motorvärmare (slangvärmare) finns till bilar med original dieselvärmare. Fick besked om det av ÅF igår.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.