|
Sida 1 av 25
|
|
|---|---|
|
Ganska duktigt med utrustning till ganska reducerat pris: "Innovation Edition. Två muskelpaket fulladdade med utrustningspaket. BMW 530d xDrive Touring Innovation Edition. Utöver 258 hk och ett grymt vridmoment så är den laddad med i princip alla våra utrustningspaket – M Sportpaket, Innovationspaket, Loungepaket, Navigationspaket, Parkeringsvärmare och dessutom Parkeringshjälp+, Real Time Traffic Information, internet och förstås även BMW xDrive intelligent fyrhjulsdrift. " 536.000 för 530xdT, listpris 763.000 Kanske även till 520 efter årsskiftet för att inte folk ska vänta in nya modellen? 530 GT M sport edition för 555.000 istället för 680.000 är heller inga fel. Det intressanta är att dessa priser från denna pdf skiljer sig från de som ligger ute på sidan med erbjudanden... Länk | |
| Oj Vilket trevligt paket. Tänk om det hade funnits till 520... | |
| 569.000 för 530d xDrive Touring är priset jag har fått. | |
| Då kan du ju hänvisa till deras egen PDF. :) | |
| Står att erbjudandet gäller tjänstebil. Vet inte om man får samma erbjudande privat. | |
|
Svårt att veta kanske men hur tror ni det påverkar priset för privatpersoner hos BMW detta Innovation Edition eller Business Innovation erbjudande? Intressant PDF helt klart! Det skiljer ju sig lite från PDF'en på BMW hemsida och direkt på BMW's hemsida Länk undra varför? :) |
|
|
Varje ÅF är fri att sätta vilket pris de vill så därför kan priserna variera. Men eftersom det är en businesskampanj är dessa subventionerade av generalagenten så det går säkert att få motsvarande pris hos andra handlare. Precis så funkade det när min fru nyligen skaffade ny tjänstebil hos Audi. Förmodligen blir det svårt att få samma pris privat - däremot bör det vara bra för privatköparna om 3 år när dessa bilar kommer ut på marknaden :-) |
|
| Varför skulle 569 kSEK inte gälla privatpersoner? I det mail och den info jag fått framgår ingenstans att detta skulle vara ett tjänstebilserbjudande. | |
|
569´ är för privatpersoner, 536´ verkar vara tjänstebilserbjudande. Vad tror ni man får i inbyte om 3-4 år för en sån här lyxvagn? |
|
|
Har oxå tittat på detta. Men lagt till några grejor. Något mer man bör ha? www.bmw.se/myconfig/h4a7x1r0 |
|
|
funderar i samma tankar bra val jag kommer att välja nightvision, bor i mörka Småland med mycket vilt |
|
|
Hej Håller med LGstar. Nightvision är ganska skönt. Använder alltid nightvision när jag kör på landsväg samt i bebyggelse. Har sett ett antal människor som jag annars hade upptäckt sent samt både älg och rådjur. /mården |
|
| Vet någon, vilka av prisbilderna som gäller? 536" eller 569" för 530d. Ska ha bilen som tjänstebil. | |
|
Har aldrig provat nightvision, får kanske kolla på det innan jag bestämmer mig. |
|
|
Har precis beställt en 535D innovation edition. Priserna på hemsidan är för privatpersoner. Tjänstebilspris är lägre, tror det var 582 000 för 535an |
|
|
Tror paketet är mycket prisvärt och att framförallt 535 står sig bäst i andrahandsvärde då den inte är en dussinbil som 520an. Jag lade till läderklädsel, metallic och dragkrok. |
|
| Komfortstol trodde jag många hade väldigt högt på listan och den är ju inte med i något paket så den måste läggas till. | |
|
Jag har kikat på 530xd för mycket riktigt 569 Dock la jag till en del grejjer så den blev dyrare. Dock funderar jag på att ta en helt vit bil och då inte för att snåla för metallic kostar bara ca 12 och det är lite i sammanhanget. Men har aldrig ägt en vit bil så hur jobbigt är det med vit bil? Sen vill jag ha keyless men hittar inte det nånstans att lägga till. Är det så att det har blivit standard nu? |
|
|
Tycker komfortstolen har blivit oskönare, sportstolen funkar finfint för mig. Konfiguratorn är inte direkt uppdaterad för det här paketet så man får läsa på hemsidan vad som ingår. Tror att Comfort Access ingår Lounge Pack om det är det du menar med keyless? En vit bil går bra att ha, man ser tydligt vart man ska tvätta och framför allt så kan man sitta i timmar och pilla bort flygrost. Kvällsnöje. Har man en mörk bil så tvättar man den aldrig helt ren. |
|
Verdi |
Hur är det med förmånsvärdet på dessa kärror? Beräknas det på bruttopriset så är det ju ändå jäkligt dyrt att ha en på firman. Surt också när det snart kommer en ny femma. |
|
Förmånsvärdet är ca 8500, så ca 4300 kr netto/mån. Smakar det så kostar det. Nya 5serien är nog fin när den kommer, men nu får jag en 535a för samma pris som en 520 kommer kosta med den här utrustnigen:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.