|
Sida 5 av 25
|
|
|---|---|
| Nu är det ändrat så det står att erbjudandet gäller till 31/3... | |
|
Ingår den elektriska bakluckan på f10 när man väljer Comfort access? Vilka tillval tycker ni att man bör addera förutom komfortstolar, adaptivt chassi och dragkrok? |
|
Verdi |
Om jag hade specat generöst: - 19" fälgarna 351 M, 10 000:- - Exklusivläder, 19 500:- ("bara 6 700:- dyrare än dakota) - Metallic, 11 400:- - Tonade rutor, 4 000:- - Sportväxellåda, 2 000:- - Aktiv fartpilot med stop & go, 16 300:- - DAB+ radio, 4 000:- (beror på var du bor om det är nån mening) Om jag specat strikt: - Metallic, 11 400:- - Tonade rutor, 4 000:- - Sportväxellåda, 2 000:- Plus det du redan har nämnt. - Komfortstolar, 16 500:- - Dragkrok, 12 500:- - Dynamic damper control, 9 300:- (så dyrt med hela "adaptive drive") |
|
Nej, elluckan får beställas separat. Fartpiloten skall ingå i Innovation Edition paketet. Larm Speed Limit info Drag Velourmattor Stolsvärme bak |
|
|
Så här har jag gjort i stora drag, utöver alla paket: B&O stereo Speed Limit info Drag Metallic Tonade rutor Sportväxellåda Alu lister och rails Svankstöd Extra 12v-uttag |
|
|
Tack för alla tips :) Det finns något som heter utökade funktioner baksäte för 2000, vad är det? Finns ingen info om det... Fungerar speed limit info bra? Ingår BMW apps i innovation paketet? Står som 0 kr i konfiguration men den ballar alltid ur och hänger sig när jag väljer den. Vilka färger kan man välja på m-sport, flera färger som den säger att man måste ta bort m-sport på. Tack på förhand! |
|
| Välj färg i under utrustningspaket och M Sport istället så ser du vad du har att välja mellan. | |
Verdi |
Jag har speed limit info på vår Volvo XC70 och den missar typ aldrig. Så jag tror nog att det funkar bra hos BMW också. Saknar det inte i BMW:n dock. Vet vad det är för hastighetsgräns ändå. Sitter i ryggmärgen att ha koll på det. Sker nästan undermedvetet. BMW apps vet jag inte. Följer nog med när man väljer nåt annat eftersom det står 0 kr på tillvalet. |
|
Så gick ju smidigare le beouf :) Verdi: vad är det mer än utseendet som skiljer nappa från dakota? |
|
Verdi |
DunderDude, Det är väl framförallt mycket mjukare och skönare. Dakota är ju stenhårt och rätt strävt. Säkert slitstarkt men inte så lyxig känsla. Är t ex mycket mjukare skinn i Volvon än i min BMW som har Dakota. |
|
Jag har comfort access, men undrar om bilen låser sig själv om jag skulle glömma det och gå ifrån bilen med nyckeln i fickan? |
|
|
Verdi- är du nöjd med Volvon eller gillar du F31an bättre? Hur är skillnaden i komfort och ljudnivå i kupen mellan bilarna tycker du? |
|
|
Dunderdude-Vad för bil skall du köpa och vilka paket? Då kan jag ge dig mina tips på tillval om det är en 5-serie. Jag köpte en för ett par veckor sedan... 2000kr för baksätet är kanske att man kan ändra ryggstödens lutning för att få ett större bagageutrymme? Det finns det tillvalet på 5-serie touring i alla fall. |
|
|
Jerry: En F10 530d xDrive Innovation Editon, utöver det blir det dragkrok, komfortstolar, skinn Dakota, tonade rutor, sportlåda, metallic, elektrisk bagagelucka, DDC, Det som är spikat. |
|
Verdi |
Jerry, Är nöjd med sitt- och ljudkomforten och utrustningen på Volvon. Mindre nöjd med drivlina och väghållning men det visste jag om innan jag köpte. Bra familjebil och bra på långkörning men inget vidare inspirerande. Mycket för pengarna och lågt förmånsvärde. Typ så. Jämfört med F31:an är Volvon betydligt tystare. Särskilt med sommardäcken. Nu på vintern är skillnaden mindre. Har väl mer känslor för F31:an. Den är snyggare, roligare osv. Vilken jag föredrar beror på vad jag ska göra. Men generellt så tar jag helst F31:an på kortare körningar och Volvon på längre. Gränsen går väl vid ca en timmes körning. På motorväg föredrar jag också Volvon pga lägre vägbuller. |
|
jsn: Elluckan (316) ingår väl i CA, den kostade iaf 0 kr på min spec. Jerry: Nej, mig veterligen låser den inte sig inte automatiskt om du skulle glömma det. Däremot kanske den låser igen efter en stund om du enbart låser upp via förardörren utan att öppna någon dörr. Nöjd med bilen? :) |
|
| Krille: Har att göra med att elluckan ingår i touringen, vilket den inte gör i sedanen så är det på f30/31, borde vara samma på f10/11. Men får dubbelkolla med säljaren. | |
|
Dunderdude- om inte ellucka ingår i F10 så skulle jag välja till ellucka. Jag använder det varje dag. Komfortstolar har jag men hade sportstolar i förra bilen och de tycker jag är nästan lika bra. Elinställda säten är överreklamerat, hur ofta ändrar man inställning egentligen? När du säger sportlåda menar du då 'paddlar' på ratten? Om det är tillägget så tycker jag inte det behövs, jag har använt det några gånger i början för skoj skull, men tycker nästan det är roligare att använda spaken manuellt istället. Dessutom tar paddlarna lite plats och är lite i vägen för de andra reglagen på ratten. Du får ju en kanonbil med innovation edition, helt underbar bil med den utrustningen! Metallic och dragkrok är ett måste, då det höjer andrahandsvärdet. DDC kan jag inte svara på, jag har inte testat och har inte det på min bil. Det ser ut som du gjort bra val. Kanske kan du lägga till ett 12-volts uttag där bak om du vill ta med kylboxen till stranden i sommar? Lycka till! |
|
|
Verdi- tack för ditt svar. Jag är dock mycket nöjd med F11an gällande komfort i bilen och med ljudnivån. Kanske det skiljer sig en del mellan F31 och F11 på den punkten? Krillekill- tack för ditt svar. Ja, jag är mycket nöjd och är fortfarande i nyförälskelseprocessen- är ute och kör lite varje dag bara för det är kul:) Har redan hunnit köra 300 mil, men lär mig nya saker/finnesser som finns i bilens infotainmentsystem. |
|
| Fördelen som jag ser det med paddlarna är att man kan växla ner inför en omkörning så att lådan inte börjar med nedväxling vid tex en omkörning. Detta utan att behöva gå över i manuellt läge med växelspaken. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.