|
Sida 3 av 25
|
|
|---|---|
| Ventiler för däcktrycksövervakning. | |
|
Jerry, Ja det går via bilens simkort så ditt abonnemang i din vanliga telefon belastas inte. Är väldigt smidigt och har fungerat klanderfritt när jag använt tjänsten. |
|
|
Har följt diskussionen och fått en offert. Jag har försökt få fram information och även pratat med säljare hos BMW utan att få ngn större klarhet, hoppas ni kan hjälpa mig BMW Apps, behövs detta? Jag avser att använda appar i min iPhone så som Spotify och Podcaster för att streama ljud/musik, behövs då detta tillägg? Vet ngn om Apple Carplay ingår? I Parkeringspaket+, ingår parkeringshjälp för fickparkering? Utöver innovation paketet har jag lagt tilal: * komfortstolar * Skinn * Tonade rutor * Stolsvärme Bak * Shadow Line * Dragkrok Känns som bilen är komplett men jag tar tacksamt emot tips om ngt annat bör läggas till Vad tror ni om andrahandsmarknaden för dessa bilar om ca 3 år? |
|
| För att köra Spotify-appen behövs BMW Apps men det funkar ju i stort sett lika bra att köra via mobilappen. | |
|
oscarlalle: tror inte den styr ratten i en 530d med Parkeringspaket+ är väl bara att den har kameror runt om eller? |
|
|
Oscar, vad fick du för pris på den? I stort sett samma tillval jag hade gjort |
|
|
Tack för svar Jag bytte in en 520xDT så svårt att säga hur de räknar rabatten. Jag har frågat runt på flera handlare och skillnaden har varit nästan 20kSEK. Från handlaren som har gett mig bäst mellanpris har ingen rabatt lämnats på innovationpaketet men 20% på övriga utrustning. Men som sagt, svårt att avgöra då där finns med en inbytesbil och den värderingen kan de ju spela med själva Har kollat även på diverse bekvämligheter i stolen men tycker inte att det kan motiveras. Ngn som har provat sätesventilation och/eller aktiva säten? Vad tror ni om andrahandsmarknaden för 530xDT om några år? |
|
|
Ni som beställt, vad har ni fått för nettopriser på 530 resp 535? Även jag är nyfiken på vad ni tror om andrahandsvärdet om 3 år, även om nypriset är kraftigt rabatterat så bör de stå sig mycket väl eftersom de kommer jämföras med mer normalt utrustade vagnar eller vad tror ni? |
|
|
Jag ger 599" för min 535d, spec som jag postat tidigare. Som tjänstebil. |
|
|
Intressant! Kan du lista alla options som ingår från start? Får inte ihop det i konfiguratorn mot angivet ordinariepris. Blir även lite orolig när BMW svarar på Facebook att modellen inte får egen registrering hos Skatteverket, då kan jag inte se hur förmånsvärdet kan bli 4000:- netto utan tillägg? |
|
Verdi |
Tobbe330, Jag tippar på att det är en relativt bra affär men dyrt lät det ändå bli. :-) Kalle m3, vad får du för förmånsvärde på den? Är det utan specialmodell hos skatteverket så borde det bli en bra bit över 10 tkr. |
| Har inte kollat förmånsvärdet, inget man kan påverka ändå :) kör över 3000mil i tjänsten så det blir lite billigare förmånsvärde. | |
|
Här är min spec, BMW 535d xDrive Touring Färg 300 Alpinvit II Läder Dakota Oyster Exklusivsöm (SW/SW) ZIE Innovation Edition 248 Eluppvärmd ratt 322 Komfortöppning 337 M Sportpaket 386 Takreling 3AG Backkamera 402 Panorama glastaklucka 417 Solskyddsgardin för bakre dörrsidor mek. 430 Automatiskt avbländbara inner och ytter- speglar, elektriskt infällbara 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 488 Svankstöd 4NB Klimatautomatik med 4-zonsreglering 4UR Ambient light 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 536 Kupevärmare med Fjärrkontroll 552 Adaptiva LED-strålkastare 5AC Helljusassistent 5AG Lane Change Warning 5AL Active Protection 5AT Driving Assistant Plus 5DL Surround View 609 Navigationssystem Professional 610 Head-Up Display 688 Harman Kardon högtalarsystem 6AK ConnectedDrive Services 6AM Real Time Traffic Information 6AP Remote Services 6AR Internet 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USB- anslutning 6UH Traffic Information 6WB Multifunktionell instrumentdisplay 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZIP Innovation Pack ZLP Lounge Pack ZNP Navigationspaket ZPP Advanced Parking Pack ZRS Komfortpaket Utrustning, fabriksmonterad 2TB Automatisk sportväxellåda med Steptronic 320 Ej modellbeteckning 3AC Dragkrok infällbar 6S4 Svensk språkversion 8TH Speed-Limit-information Change in paket ZIE 2NB 19" Lättmetallfälg dubbeleker 351 M 456 Komfortstol fram, el. inställbar 4B9 Interiörlist Aluminium finslipad |
|
| Såg den, men vad ingår och vad är tillagt? | |
|
Speedlimit, skinn, komfort stolar, 19 tum fälg. Är tillagt tror jag. |
|
| Samt paddlar och dragkrok :) Allt efter "komfortpaket" kommer utanför edition | |
|
Ja det stämmer jsn. |
|
| Fin bil. Jag fick min förra veckan. Ha höga förväntningar! | |
| Är backkameran tillagd? | |
| Får inte alls ihop det mot ordinariepriserna. Borde ju gå att använda bygg-din-bil och få till ordinariepriserna på 763k resp 823k? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.