AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
81.790

Innovation Edition

Sida 25 av 25
Verdi, på måndag ska du kunna kliva in hos din handlare och lägga en beställning :)
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Hos en intresserad säljare tror jag att det går att teckna order på G31 redan i dag. Men han kanske måste vänta internt till på måndag för att registrera in ordern i systemet(?)
Verdi
Ok, och när börjar de levereras?
JP
32
JPRE
Alpina B3 3,3 (#95) -00
BMW 535iA -91
MB E 300 Cab -14
MB E 400d AT -20
MB EQC 400 -22

Åter till F11 IE - några i tråden som fortfarande väntar på leverans avs sin IE? Enligt bimmerworks så pågår produktionen fortfarande även om det verkligen måste vara på sluttampen nu. Jag beräknar få min inom ett par veckor.
BMW Segeltorp och även Solna, hävdar att produktionen är stängd?
JP
32
JPRE
Alpina B3 3,3 (#95) -00
BMW 535iA -91
MB E 300 Cab -14
MB E 400d AT -20
MB EQC 400 -22

Ja, de borde ju veta kan man tycka. Men när man söker på chassinummer i bimmerworks så anges i vart fall att produktion sker idag. Testade även att söka på några senare chassinummer (13 bilar "senare") och där står det ännu inget produktionsdatum angivet. För den intresserade så är just 13 bilar högre nummer den sista jag hittade - kanske den sista av alla... Vad det nu har för betydelse - stora frågor :) Enligt min erfarenhet har Bimmerworks i vart fall tidigare stämt exakt vad beträffar produktionsdatum.
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Med alla mina fördomar framme vad gäller säljarsläktet så skulle jag ta ganska lätt på vad de "säger", det är betydligt oftare än vad kan kan tro eller önska som dessa personer tvärsäkert vräker ur sig saker de inte har en aning om... Men det ingår i deras roll - var trevlig mot kunden och ge enkla bra svar på deras frågor :)
Sa
7
Saabmannen
BMW 540d xDrive UE -20
Väntar fortfarande på min 530 IE. Skulle byggas förra veckan, dvs v7, enl BMW nordens centrala beställningsenhet mot fabrik. Enl dem är sista byggveckan av F11 v8-2017 och alla platser i fabriken är säkert redan inplanerade. Kan vara därför BMW Solna & Segeltorp menar att produktionen är stängd. Finns inga platser kvar i fabriken att ta. Någon som vet hur lång tid det kan tänkas ta från färdig byggd bil till lev i Stockholm?
JP
32
JPRE
Alpina B3 3,3 (#95) -00
BMW 535iA -91
MB E 300 Cab -14
MB E 400d AT -20
MB EQC 400 -22

Enligt min erfarenhet tar det ca 4-5 veckor innan bilen är leveransklar hos handlaren.
Hu
22
Hundratusen
530d touring xdrive IE 2017
Mini Cooper SD Clubman 2017
Idag har jag fått min nya blanka 530d touring xdrive IE.
Jag räknar med att ha lärt in 50% av alla funktioner lagom till jul.
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Hundratusen Grattis, du har fått en helt fantastik bil, framförallt klart prisvärd!
Ett tips är att se till att lära dig alla funktioner från början.
Sedan när man har blivit van och bara kör så är det liksom för sent. Stor risk att man har vant in ett felaktigt beteende och använder nästan inga av alla funktioner.
Ja, jag erkänner att jag pratar helt klart av egen erfarenhet...
Hundratusen: När tillverkades din bil?
Hu
22
Hundratusen
v 6
G.
39
G.Gecko
Beställt 520DA Xdrive-14
Hej!

Jag har en 530d xdrive touring ie 2016, fick just "erbjudande" om powerkit för 15291,-, är det någon på forumet som har köpt och installerat? Är nöjd med bilen, men jag installerade power kit på min tidigare 520d och den blev betydligt raskare så frågan är om det blir lika bra med 530d?
Hu
22
Hundratusen
Recension efter ett halvår med 530d X-drive Innovation Edition (F11):

- Fick Calixsystem (elmotorvärmare med cirk-pump, kupéuttag och laddare) vid leverans
- Fick nya smala dubbade vinterhjul med BMW 17" originalfälg 236 från Kronofogden(!)
- Fick en Conti lagnings/kompressorsats som är identisk med BMW:s egna
- Fick extra oljebyte efter 400 mil

- Går utav bara h-e!
- Hög inlärningströskel p g a alla system
- Appar mm är bara fjanterier, tillför ingenting, blir dock säkert bra i nästa generation
- Bred, svårparkerad trots kameror, känns inte lika stor när den rör sig
- Väl fungerande och ljusstark LED-auto/sektoravbländning/kurvljus, men blir förmodligen ändå extraljus innan vintern
- Släckta bakljus är en plåga, innebär släckt bakljus och sidobelysning också på släp, och många vänliga pekningar/blinkningar/tutningar från andra bilister
- Bekväm bortom allt förnuft trots 18" Conti runflat
- Snö, slask och is med Hakka 8 215/60R17 100TXL (ej runflat) fullständigt tryggt och utan överraskningar. Bilen jag provkörde före köp hade breda 18"-däck och dansade runt ovanpå snö och slask
- Kallstartar utan ansträngning efter ett dygn i -29º C. Värre blev det aldrig. Skulle dock kännas bra att koppla om dieselvärmaren så att motorn slapp det jobbet.
- En domkraftlyftpunkt har ramlat bort, bara fäst med två plastsnäppen
- Comfort Access har för låg känslighet, hinner dra minst en gång i handtaget innan låset öppnar - kanske går att programmera upp känsligheten
- Innertaket under glaset löpte amok fram och tillbaka, två gånger med en timmes mellanrum, under en nattparkering och satte igång larmet(!) Trick som fungerade andra tillfället var att starta motorn, har inte hänt sedan dess. Märkligt!
- Kompressorn höger bak går mer än dubbelt så ofta som den vänstra. Borde betyda att bälgarna är olika täta. Inga problem med nedsjunkning eller liknande.
- Gallret över radarplåten samlar grässtrån sommartid och ger därför felmeddelanden
- Brist på förvaring för föraren. Vill minst ha solglasögonhållare på solskyddet och en resårficka på stolens framkant för plånboken
- Två funktioner som jag snabbt blev tillvand med och inte vill vara utan: Farthållare med anpassning till framförvarande bil och projicering av hastighetsbegränsningar mm på vindrutan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.