|
Sida 22 av 25
|
|
|---|---|
|
Till en början skulle min säljare vänta med att lägga beställningen runt årsskiftet( vill ha lev. till våren) men han fick information att slotarna för Sverige tar slut efter februari. Med andra ord slutar den tillverkas då och det är alltså inte säkert att man kan få 5-serie IE om man klampar in hos BMW idag och vill ha en. Naturligtvis finns det slotar man kan ta över och lagerbilar en tid framöver men överväger man ett köp så är det läge att skynda sig. |
|
|
@JPRE, just att Dakota är lite styvare gör att det håller formen bättre tycker jag. Har alltid haft Dakota och gillar det, så det är inga problem för mig. Ja, att det inte finns en F11 i San Marino på google, är det bra eller dåligt? ;) Nu hade jag redan beställt fälgar till en vit bil, men high gloss black rims funkar även till San Marino. @Ulf530, anledningen till att det är bara Xdrive är att på RWD gäller inte IE erbjudandet, enligt vad de sa till mig i alla fall. |
|
|
530d touring xdrive IE beställd och produktionsplanerad! Och för den som kanske grubblat: Enmansföretag = enskild firma är OK för tjänstebilsrabatten. |
|
| Härligt! Färg och utrustning? | |
|
Grattis Hundratusen! (Visste väl att det var fel när någon påstod att det måste vara ett AB...) |
|
|
- JPRE: Den skall vara körmaskin, inte boudoir, så inte en enda pryl extra på insidan. Glaciärsilver, svarta detaljer bortplockade. Tillval: 302 BMW larm original 223 Dynamic damper control 8TH Speed-Limit-Info 3AC Dragkrok infällbar Calix slangvärmare med cirk-pump+kupéuttag+underhållsladdare 5 amp Vinterhjul V-eker 236 17" med dubbade Hakka 8 (ej RFT) 215x60 |
|
|
Ja, den är ju inte direkt asketiskt utrustad från grunden när det är en IE :) En fråga: Vad menas med "svarta detaljer bortplockade"? |
|
|
- JPRE: Rails och fönsteromfattningar inte exakt bortplockade, utan förändrade från svart till silverfärg. |
|
| Helt rätt! | |
|
Hundratusen; "Körmaskin", M-sport och Glaciärsilver; då är jag lite förvånad att du väljer kromlister (?). Men jag har absolut inget emot det. Själv funderade jag länge och kollade på många bilar och deras olika färgkombinationer. Beslutade mig till sist ändå för Glaciärsilver som jag tycker är snygg i kombo med M-sport och en mycket praktisk färg att äga. På min ljusa bil ville jag absolut ha svarta lister. Men om jag valt en mörk eller en färgstark nyans så hade jag nog valt kromade lister. Så tänkte jag... |
|
|
Ulf, sorry för lite OT, men jag ser att du beställt och väl också fått lev på din 118d X-drive precis som jag? Känner du/ni er nöjda med den? Jag känner en viss frustration när jag nu kört den cirka 30 mil, i samband med växlingarna. Växlar man ner ex vis från trean till tvåan så ökar motorvarvet nästan 1000 varv så det låter som att man kopplar ur med gaspedalen nertryckt. Frustrerande tycker jag. /Anders |
|
|
Fick precis veta att min nyss beställda 530d IE inte hinner byggas. Slutbeställt nu med andra ord. /Jakob |
|
Verdi |
Du får ingen bil alltså? |
| Får man fråga när du lade beställningen? | |
|
Beställningen lades den 21 dec. Så det blir ingen ny. Däremot råkade det finnas en nyproducerad snudd på identisk som just kommit till Sverige, så jag tar den istället. /Jakob |
|
| Det var ju flyt! Märkligt dock att de tar beställningar när det uppenbarligen inte är garanterad produktion. Snacka om att de säljer in i kaklet... | |
| Jag gissar det kommer finnas "returer" som man kommer kunna ta över innan de faktiskt tillverkas... Dock är det självklart osäkert om/när/hur många sådana som dyker upp... | |
|
Anders, vi är mycket nöjda så här långt, även om jag ännu bara har kört den väldigt lite. Jag var tveksam till manuell i kombo med dieselmotor men måste erkänna att det fungerar över förväntan. Håller med dig om att funktionen med "mellangas" är lite väl generös ibland men att det fungerar bättre och bättre när man blir van. När man växlar ned tidigt så att fartskillnaden är stor så ger den mer mellangas, alltså höjer varvtalet ganska mycket så att varvtal och hastighet ska överensstämma. Men om man under inbromsningen väntar ett ögonblick med nedväxling, så att hastigheten hinner sjunka lite mera innan man växlar ned, så ger den betydligt mindre mellangas. Jag tror att jag (vi?) kommer att helt automatiskt använda denna metod utan att man ens tänker på det. Eller så kommer man att vänja sig med den generösa mellangasen och inte längre lägga märke till det. Vi kommer låta programmera så att den automatiska motoravstängningen fungerar tvärtom, alltså att man aktivt måste välja den om man önskar... DRL: ska även bakljusen vara tända. DRL: dagtid ska automatiskt tända de s k dimljusen (ej halvljus). |
|
|
Ja Ulf det är säkert som du skriver att man måste vänja sig att köra lite annorlunda pga den kraftiga mellangasen, för nu i början känns det som "oj, nu har jag för klumpiga skor och trycker ner flera pedaler samtidigt..." Längtar faktiskt lite tillbaka till Golfen eller att jag ändå inte tog en bensinare när vi måste ha manuell. Men man kanske vänjer sig :-) Den drar väldigt lite soppa iaf :-) /Anders |
|
| Ni som har beställt, vad har ni fått för information om vilket förmånsvärde som gäller? Tycker att informationen från BMW är något bristfällig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.