AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
81.806

Innovation Edition

Sida 20 av 25
Verdi
Larm verkar ingå på nästan alla modeller nu. Kanske har med rattstölderna att göra?

ma
74
marcussv
530d T IE -17
325i e30 -89
323i e21 -83
Det är mycket att fundera på och priset är naturligtvis en stor del.
Funderar själv på en spacegrå för att jag tycker den är snygg och hyfsat lätt att sköta om man inte har tid att putsa jämt.
En annan detalj är "aluminium line" som kanske inte är så vanligt i hop med m-paket men det är rätt snyggt tycker jag eller? Det förändrar helt klart helheten men kanske inte så sportigt. Vet inte heller hur det ser ut tillsammans med tonade rutor.
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Daagis: klart du ska köra på Carbonsvart. Hitta en vettig bortslös autotvätt som du kan använda regelbundet. Lämna sen på handtvätt då o då om du inte vill tvätta alls själv.
Visst kräver den sitt underhåll för att vara på topp, men det går att åka carbon t vardags utan att titta snett på sin egen tvättinsats. Jag ångrar inte min carbon för en sekund. Har en någorlunda sund inställning t biltvätt. Regelbundet, men inte t överdrift. Älskar vrålåket.
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Carbonsvart, helt klart. Om du inte väljer individual röd såklart ;)
Larm kostade 0kr senast jag provbyggde en F11 på bmws hemsida.
Go
295
GoC
MB GLC 220d
Bil för en halv miljon och en alpinvit lack som inte ser det minsta exklusiv ut, speciellt när den är grådassigt skitig eller opolerad. Måste vara nyvaxad och ren för att se hyfsad ut. Mineralvit däremot har en exklusiv lyster. Snyggaste vita tycker jag WV s Oryx white är. Men även japanerna har och har haft snygga vita metalliclacken en längre tid.
Snyggast av standardlackerna är en rentvättade blåskimrande carbonsvart eller mediterrian blå med aluminiumline lister och rails
Tack för synpunkter! Kommer troligtvis att behålla carbonsvart, över natten åtminstone :)
I övrigt är specen klar. Sedan har jag till fredag på mig att bestämma om det blir beställning eller om jag ska vänta in den nya.
me
364
mephisto
M240i/6 -17
+1 GoC - Håller helt med!

"mediterrian blå med aluminiumline lister och rails"
me
364
mephisto
M240i/6 -17
Hade en arubablå Audi med alu-lister. Hur läckert som helst.

Länk
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
"+1 GoC - Håller helt med!"

"mediterrian blå med aluminiumline lister och rails"

Efter att ha sett en mediterranean blue med svarta lister och rails så insåg jag att jag skulle beställa min med alu lister och rails istället. Mycket snyggare!
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Frågan är om en ny f11 IE är så bra affär ändå. Jättemycket bil för pengarna men jag tycker mig märka redan att f11/f10 börjar bli ordentligt mycket billigare.

2015 F11 med M-sport är nu nere på under 400k:

Tex: Länk

eller: Länk

eller fullsmetad (förutom komfortstolar) 429K: Länk

Jag undrar om inte alla stölder ändå börjar påverka värdet på vissa modeller...
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Fel länk ovan, här var den för 429: Länk
Noterar också att priserna börjar gå ner men dessa är tillverkade 2014 och är snart 3 år då. Tror att det är tidens tand som tar ner värdet mer än modellskiftet.
Men det ska vägas in, abosolut.
Verdi
Den för 429' är en 2 år gammal bil (byggd 2014-12-01) som saknar en del utrustning. Vad är priset för en IE? 498'? Lägg på 50' till i utrustning och du hamnar på 550'. Kanske inte ens behöver så mycket för att komma upp i samma nivå som den vita.

(550-429)/2 = 60 500:-/år i värdeminskning vilket är riktigt bra. Det är max 11-12% per år. Normalt är väl typ 20% första året och därefter 15% på en ny bil?

0,80*0.85*0.85 = 0.578. Så det stämmer nog ganska bra?

När jag räknar på bilar så använder jag den schablonen. Övriga effekter är svåra att förutse. Tänker att jag inte hamnar helt åt helsike fel iaf. :)
me
364
mephisto
M240i/6 -17
Det är roligare att planera, räkna och vänta på en ny bil. (pågår i månader)
...än att få bilen (roligt i en vecka, sen ses det mest som en utgift)

Man slutar ju inte kolla på Blocket eller konfigurera nya bilar ens när man sitter med en splitter ny bil i garaget :)

Man letar brister på sin nya bil och orsaker till att byta den mot en annan bil eller kanske behöver man en till?
Varför tog jag inte mer utrustning?
Varför tog jag all den här skiten?
Vilken bra kampanj, man går ju plus om man köper nu.
Om jag bara hade elstolar då skulle jag vara nöjd. Icke! :)

Pengar ska rulla, det tjänar alla på.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Verdi: Den för 429 är ju ändå ganska välutrustad och saknar väl nästan bara Komfortstolar och musik (har ju panorama, hud, värmekamera och glöm inte stänkskydd(!)...;)

Skämt åsido. Din kalkyl bygger vidare på att den nya f11 som du köper idag kommer hålla värdet lika bra om 2 år (som de som plockades ut dec 2014) vilket inte är särskilt troligt.

Mephisto: Haha....sant. Är man en bilnörd så är man!
Verdi
Sant. Den är mer välutrustad än man tror. Man blir lurad av de i mitt tycke anskrämliga tygstolarna.

Tror en IE kommer tappa ungefär normalt med värde. Dvs 57,8% restvärde om 3 år enligt min 20-15-15-princip. :) Den stora vinsten är ju det, i sammanhanget, låga inköpspriset. Inte att den ska ha bättre restvärde i procent räknat.

Vad får man annars nytt för drygt 500 tusen som ens är i närheten? Audi A6 Allroad 218hk möjligtvis men den blir snabbt väldigt dyr om man vill ha all utrustning som ingår på IE.

De som köpte en välutrustad 530/535 innan IE kom lär ju råka mer illa ut. De betalade över 200 tusen mer för samma bil.
530 beställd med leverans i vår. Ska bli skönt att åka skönt :)
328
mården
G26 i4M50 -23
E92 325xi -08
Grattis daagis.

@Verdi.
Jag tog ut en välutrustad 530 för snart 3 år sedan som förmånsbil. Har tänkt mig att köpa ut den privat när 3 år har passerat. Så för min del så är det bara positivt att IE har kommit ut och "tvingar" ner begagnat priserna för en 530:)
lo
195
loefvenhamn
535dA M-Sport Touring -17
535dA M-Sport Touring -11
Gällande färgval. Så förbaskat synd att man inte kunde välja San Marino Blue, såg att Bilvårdsteknik hade en inne på vård och det gör inte bättre att den står bredvid mitt kontor.

Någon som vet varför man har valt att dra ned på färgvalet, eller är det fortfarande möjligt till rätt peng, och frågan är hur mycket och om det är värt det? Visst, frågor som min säljare säkert kan svara på, men han når jag inte nu. ;)

Min bil är inte satt i produktion ännu så än har jag chansen. ;)

/Loefvenhamn
JP
32
JPRE
Alpina B3 3,3 (#95) -00
BMW 535iA -91
MB E 300 Cab -14
MB E 400d AT -20
MB EQC 400 -22

Förra veckan gick det i vart fall att få Individualfärg- lade en order på en Damaströd 535 då!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.