|
Sida 15 av 25
|
|
|---|---|
|
Hej Ulf530 Tror att det är en felskrivning hos BMW någonstans på PPK. Står i rubrik att det är för 535d men i texten står det för 535i. Tittar man på vridmomentet så stämmer det överens med en 535i men inte för en 535d. Detta PPK paket tror jag är för 535i och BMW har skrivit fel i rubriken. /mården |
|
|
mården; ja det har du rätt i! Man får nog själv se till att hitta rätt person hos rätt återförsäljare för att få hjälp. Jag har fått en mycket bra kontakt och jag känner mig helt trygg med att de kommer ta ansvar för att ordna PPK på min bil, om jag nu skulle bestämma mig för det. Exakt hur det i detalj går till kan jag dock inte vidare gå in på. Jag vet inte heller om detta fungerar eller inte för andra. |
|
| ULF530: Om du får motorproblem och det visar sig att du har PPK trots att BMW själva säljstoppat det för dieslarna, då kan det nog blir problem garanti. Det är ju inte återförsäjaren som står för garantin, sådant hanteras centralt. | |
|
"jag känner mig helt trygg... Exakt hur det i detalj går till kan jag dock inte vidare gå in på." Det finns inget absolut och generellt säljstopp för PPK till dieslarna, åtminstone inte enligt min uppgiftslämnare, som fö är mycket väl insatt. Det är faktiskt återförsäljaren som handlägger garantin och faktum är att det skiljer en hel del mellan olika personer och olika återförsäljare hur de väljer att handlägga garantifrågor. Självfallet äger varje återförsäljare rätt att lämna garanti och/eller GoodWill-ersättning som sträcker sig utanför BMW:s fabriksgarantier, om det skulle vara aktuellt. |
|
Verdi |
Apropå motorljud så skiljer det sig åt mellan 330d och 335d i alla fall. Antar att det gäller för 5-serien också. 35d-ljudet har lite mindre diesel-knack och låter även lite rivigare när man varvar den. 30d låter och känns som den har astma i de övre varvtalen medan 35d känns lite mer varvvillig. Åtminstone för att vara en diesel. |
| daagis: ca 8500-8600 | |
|
@Ulf530 Är mycket väl medveten om att om en sak är 50000 kr dyrare än en annan så är det så, alltså 50000 kr dyrare. Kanon att du har kontanter till ett rent köp, då betalar du det som står på lappen. Det blir billigast och mest verkligt då. Men i min finansiering så kostar en 535d ca 500 kr mer i månader än en 530d. Byter in en bil, betalar en handpenning och får därefter låna resten. Det är fakta. Värdeminskning, räntekostnad, börsfall, regeringsbeslut, dieselskatt, andrahandsvärde, oljekrasch, ev tredje världskrig, mm mm är ej inräknat. Peace out. |
|
|
Även om det inte blev innovation edition för min del så känns det kul att skriva en rad här nu när specen är klar eftersom det var jag som startade tråden. :) 535d xdrive mineralgrå metallic sportpaket sportväxellåda dragkrok Instrumentkluster med utökat innehåll tonade rutor komfortstol m-ratt vinterhjul produktion v16, leverans v20. |
|
|
Tobbe 530 Får jag förslå att du lägger till Shadowline alt Individual aluminium exteriör så du får svarta högblanka B-stolpar och backspegelinfattningar då det gör otroligt mycket för helhetsintrycket. De mattsvarta ser inte så kul ut. Särskilt stor skillnad gör det med tonade rutor. |
|
|
En helt annan sak att fundera över. M-ratten är väldigt snygg men också väldigt stöldbegärlig, jag hade nog övervägt att gå på sportratten om jag inte hade M-paket. Vet en tidigare kollega som har en 520 utan M-paket men med M-ratt och även han har fått den stulen 2 ggr. |
|
| Tack för synpunkt. Är helt med på att det skulle bli mycket snyggare. Hade väldigt gärna haft det. Har dock spräckt budgeten flera gånger om och nu bestämt att det får stanna på denna spec. Tvekade även länge på att ta med tonade rutor och/eller backkameran. Bestämde först att båda inte fick plats, därefter att backkameran fick stryka på foten. Till sist tvekade jag även på toningen (pga pengarna) och den fick till slut följa med. | |
| Japp, följer stöld-tråden med intresse. Är dock villig att ta risken. Har m-ratt nu och kan inte tänka mig något annat. Dessutom står bilen i låst garage för det mesta. | |
| Tobbe330 - Tror du kommer bli väldigt nöjd :) | |
|
Tobbe330, Blir en fin bil med eller utan shadowline :-) |
|
| Tack boys, längtar oerhört. Har samtidigt varit otroligt nöjd med X3:an. | |
| Hej. I och med presentationen av nya femman verkar man ha sänkt priset på innovation ytterligare. Nu kostar en 530xd innovation 531.000 kr. Oerhört prisvärt. | |
|
Det var som tusan....38000kr i extra rabatt sedan igår eller idag. Det skall matas ut bilar innan nya bilen kommer. Har dock svårt att tro att nya 5an är så mycket bättre att man vill betala ca 850 000kr för motsvarande utrustning till 535 om den nu kostar 581 000kr. Det är nästan 300 000 kr i skillnad! Jag är supernöjd med min 535 med innovation edition, komfortstolar och 20" M-fälgar. |
|
|
Jerry; nä, riktigt så stor skillnad blir det inte. Man måste ju också räkna av en rabatt (8%?) på den nya bilen. Skillnaden blir nog inte 300 000 men omkring 200 000 kan det nog bli..(?) Jag är också supernöjd med min nya F11 IE, komfortstolar, 20", mm, även om jag "bara" har en 530d xDrive och inte en 535. En annan viktig faktor i mitt beslut var att jag gärna tar en bil i slutet av modellserien för att slippa barnsjukdomar, verkstadsbesök för kampanjer och uppdateringar, etc. |
|
| 535d verkar ju inte ens finnas med initialt på nya femman. | |
|
Vad är det som gäller nu på Innovation Edition? /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.