|
Sida 13 av 25
|
|
|---|---|
| Har du en mer detaljerad beskrivning av bilen än enbart priset? | |
| Bla. 520d, xdrive, automat, sportpaket, hifi, digitala mätare, metallic, larm, svankstöd. | |
|
Sedan vill jag tillägga. |
|
Verdi |
f10xdrive, 23% rabatt tycker jag är riktigt bra. Däremot så skulle jag nog vänta på den nya femman om jag vore dig. Den kanske kostar 450 tkr med motsvarande utrustning men har även bättre andrahandsvärde. 80 tkr mer i inköpspris. Men du får säkert tillbaka 50 tkr av dessa efter 3 år. Skiljer då 30 tkr. Kan det väl vara värt att ha den nya modellen? |
| Hur långt har din -14 rullat som de värderar till 285? | |
| ca 8000 mil | |
|
Någon som vet om 535d xdrive innovation edition har för servostyrning? Finns det både hydralisk och elektronisk? Vad är skillnaden för körkänslan? |
|
|
Enligt uppgift så är det hydraulisk på 5-serie med xDrive, stämmer också överens med känslan man får vid körning. Elservot på f30/31 ger jag inte mycket för, taskig känsla helt enkelt. |
|
| Fick besked att leverans av min bil blir nästa vecka :) 3v tidigare än beräknat :) kan man leva med. | |
| Det va snabba ryck. När la du beställningen ? | |
| 16 december. | |
| Jo dom har kanske tagit till lite i överkant på leveranstiden, min verkar stå i svensk hamn. Ska levereras v10, känns som att det kan gå fortare än så. | |
|
Leveranstid V16. Jag lade ordern i förra veckan. Fick med lite ytterligare utrustning och tillbehör i slutförhandlingen, för nästan 20 000, att ingå i affären. Känner mig extremt nöjd med utrustningsnivån och faktiskt rätt så nöjd även med slutsumman. Om jag hade lagt order i höstas på en bil med denna utrustning så hade slutsumma nettopris varit drygt 140 000 högre. De kronorna gjorde det för mig väl värt att vänta i ett halvår. Eller i mitt eget fall så var jag mycket nära att köpa en lätt begagnad bil med 1 000 - 3 000 mil på mätaren och hade då fått betala lika mycket som min nu nya bil som ju faktiskt har alla garantier och fri service, och framförallt en helt fantastisk utrustningsnivå. Märkligt dock att de begagnade premium select, demo och nästan nya bilar ännu inte har sjunkit så mycket i pris. För en del bilar av 2015 och 1 000 mil på mätaren så försöker man få ut ett betydligt högre pris än min slutsumma (!). Däremot vet jag från kollegor att inbytespriset har sjunkit betydligt på några månader, och då förklarar säljarna att det lägre budet är pga Innov Edit-erbjudandet... Nåja, det är ju bra för oss alla om andrahandsvärdet är någorlunda stabilt. |
|
| Går det att följa statusen på BMWs leveranser på nätet eller ringer ni och frågar er säljare för statusrapport? | |
|
Jag bestämde mig till slut för en 530D xDrive Touring och valde: Metallic 18" 613M; för vinterdäck (köper till roligare 20") Komfortstol Läder Dakota Exklusiv söm Innovation Edition Extra 12V uttag Rökarpkt Dragkrok inf Svensk språkvers Tonade rutor Aut sportvxl m Steptronic, Paddlar Speed Limit info Stöldlarm M Performance grill (Funderar just nu på att ev komplettera med M Performance Power kit, för att komma riktigt nära en 535) OBS: Svensk språkversion, Rätt/Fel? Har läst någonstans att man går miste om något när man väljer svensk, någon klok som vet??? Mycket av utrustningen i Innov Edit är sådant jag inte skulle välja att betala för om jag skulle speca varje del separat och betala fullt pris. Men när det nu ingår i paketet så tycker jag det är helt ok, om inte annat för att få en mera lättsåld bil om jag skulle behöva sälja den. Känner mig nöjd med affären. Fick en hygglig extra rabatt och lyckades vid orderskrivning förhandla åt mig en del extrautrustning att ingå i priset. Dessutom ett tillgodohavande att ta ut tillbehör för, t ex ett PPK... Tack alla som engagerat sig, svarat på mina frågor och kommit med goda råd. Jag är mycket tacksam för detta forum och framförallt för dess medlemmar! |
|
| Vad kostar PPK? 535d kostar ju "bara" 50000 kr mer än 530d. Nog vill dom väl ha 20000 kr för en sån uppgradering? | |
|
Vid kampanj/vid nybilsköp lär PPK ska kosta omkring 10-12 000:- vilket i så fall är överkomligt tycker jag. Dock helt onödigt eftersom prestanda i 530 räcker gott och väl för mig och även för att körkortet ska få vingar. Och hur stor del av körtiden kommer jag att använda denna prestanda-skillnad, oavsett om skillnaden skulle utgöras av PPK eller av att jag lagt 50 000:- till för en 535? Därför har jag ännu inte beställt PPK... (Även om det skulle vara "bara" 30 000:- billigare än tillägget 535 så spottar jag inte på 30 000:-) |
|
|
Ok, jag spottade på ;-) Mäktig motor, går som tusan! |
|
| ;-) | |
| Hej, hörde före jul att BMW sälj-stoppat PPK pga att paketet skulle påverka utsläppen. Var det verkligen något stopp och har försäljningen så fall kommit igång igen, någon som vet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.