AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
16.274

Extraljus på bil med LEDhelljus

Sida 2 av 2
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Lågt placerade extraljus, typ under reg-skylten, i nedre grillen, i hål för dimljus, etc är för mig i jämförelse näst intill bortkastat.
Så låg placering ger t ex extremt mycket närljus/egenbländning, väldigt mycket mörka skuggor, mycket av ljuset försvinner vid minsta lilla höjdskillnad som krön eller svacka.
Om man färdas i sådana områden som (åtminstone ibland) har snöplogkant så är det extremt irriterande med alltför lågt placerade extraljus.
Om lyktans placering sänks 1 dm så gör det överraskande stor negativ påverkan på ljuset 500 meter bort.
(Testa gärna i verkligheten så får ni se, ni blir nog överraskade över hur stor skillnaden är.)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
+1
Hade två stycken pizzastora Big Knick på sambons förra bil (som väl anses vara bland det bättre som finns?) med den här låga placeringen. Överraskande dåligt ljus.

Bild -> Länk

-------
//Lövet
os
33
oscar_lindgren
320xd F31 -17
Hej, drar liv i denna igen. Canbus boxen jag har vill sno puls-strömmen (styrströmmen) från en kabel som går fram till en av lyktorna. Likt hur man gjorde förr med en strömtjuv typ. Denna är dock i form av en magnet som man lägger runt kabel.

Min fråga är om någon vet vilken kabel detta är? Vilken färg den kabel har alltså. Hade varit skönt att kunna öppna kabelhärvan strax ovanför lyktan och koppla på sig där istället för att ha loss inneskärm och kontakt och prova sig fram:)
aZ
21
aZiR
325i - 02
Någon med tydlig info var man bäst kopplar in can-bus dosan?
aZ
21
aZiR
325i - 02
Kompletterar ovanstående. 320d 2017. Led på både hel och halvljus.
Läst mig till att installera can-bus på under handsfacket på passagerarsidan.
CAN hi - orange / grön
CAN lo - Grön

Kan någon bekräfta? Vill bara vara säker innan jag börjar klippa kablar 😄
Tack på förhand.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.