|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Britterna är ju galna i "Fast Fords". Första Sierra 3d flygelcossie är ivf dyra, speciellt RS500. |
|
| Samtliga modeller av E39. | |
| E39? Ja, det har ju bara byggts 1 488 059 st... :) | |
| Så lite!! ;) | |
|
Jomen då kvalar E39 in utan problem, inte ens en och en halv miljon bilar.... Men iofs, om man väntar tillräckligt länge blir väl nästan alla bilar "samlarbilar", t om T-forden och i viss mån "Bubblan" kan väl anses som samlarbilar idag även om de tillverkats i extremt många exemplar....med tiden decimeras även det största bilbestånd. Men generellt skall man nog satsa på en bilmodell som är tillverkad i få exemplar, gärna exklusiv redan som ny och det är nog en fördel om modellen har gjort ett tydligt avtryck i bilhistorien på något sätt - kan t om vara rena kalkonmodeller som blir eftertraktade som Ford Edsel eller AMG Pacer! ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Renault Clio V6 med mittmotor 01-05. |
|
BMW i8 BMW M2 BMW M4 GTS såklart Mercedes C450 kanske blir ovanlig |
|
| Z4 M Coupé? | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
VW Golf IV R32 har potential. |
| BMW 1M. | |
| Överlag tror jag att "topp-modeller med minst 300 kusar" och manuell låda från "de stora tyska" har samtliga potential att bli samlarbilar... | |
|
BMW M6 (E6X), M5 (E61), 1M (E87) är väl några bilar under 500k som jag tror lär stiga i pris med åren. Om allt är rätt med historik, spec och underhåll. Porsche Cayman R (987), Boxster Spyder (987). Ligger också runt 500k och är redan på gång uppåt. Framförallt med PDK då det var tillval och lägre produktionsantal mig veterligen. |
|
|
Tvärtom gällande PDK på Porschebilarna. Första generationen PDK var inte speciellt bra, och dessutom så är de analoga bilarna som primärt stiger i värde. Därför tror jag att E6X varianterna av M-bilarna kommer få svårt att kämpa sig upp till några högre nivåer. Visst, V10-motorn lockar men jag har svårt att se att dom någonsin kommer upp i nivåer med nybilspriset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.