|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Till er alla som saknar motorvärmare till 540/740! Har nyss pratat med utvecklingsavdelningen på DEFA, de testar just nu idag hos BMW i Sverige en ny motorvärmare till BWM:s V8 motorer, den ska monteras på var sin sida om blocket. Vet inget pris ännu men den ska finnas för leverans under hösten. //IG | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Förmodligen samma typ som Calix har till M52, med keramiskt element som trycks fast på blocket och värmer oljan, Volvo 850 har liknande koncept. MVH Hasso |
|
Det ser jag fram emot! Mvh, Steaman |
|
|
Passar den även 4 liters v8 eller? |
|
|
540/740 har en 4 eller 4,4 liters V8:a beroende på årsmodel. Däeremot undrar jag om den passar till min lilla V8:a på 3 liter. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Vet ej om den passar andra motorer än 540 som jag frågade på. //IG |
|
|
Super, då kan vi norrlänningar börja drömma om V8:or igen och sluta fundera på vansinnesprojekt som kompressor på gamla 6:an. :-) Man behöver ju alltid 100hk till och får man V8-muller så är det alltid en bonus. /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
|
Passar den till stora 8 så passar ren till lilla8 eftersom det är samma motor... Undrar vad det kommer kosta.. det behövs! BMW 4-ever |
|
| Så exotiskt när man bor 2 mil norr om sydspetsen i Sverige :-) | |
|
du kan tjäna mycket bensinpengar på att använda en motorvärmare även i Skåneland. Kallstart kostar flis. /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
| Har m-värmare(elektrisk) i min redan,,,,,den ahr suttit där från leverans. Missar jag nått?? | |
|
Kanske en slangvärmare? Inget fullgott alternativ för en norrlänning... ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Kan man förbeställa? Mvh Björn |
|
|
Länk Mvh Björn |
|
|
Jag fick idag besked av K G Knutsson, generalagent för DEFA, att motorvärmaren/(na) kommer in i mitten av November och att den kommer att kosta 3350 med kupeuttag. Obs detta är materialkostnad. Mvh, Steaman |
|
Scheckheft |
Hej, hörde igår att DEFA:s motorvärme inte har godkänts av BMW. Någon som vet mer? /Scheckheft |
|
Hej. Jag håller med BosseB, är detta ett problem? Jag har mototvärmare i min 530. /Santorinblå 530iA Touring /Länk |
|
|
Finns redan en befintlig lösning och Bil&Motorteknik har monterat ett tjugotal. Funkar bra med deras speciallösning. Asken |
|
|
Asken; var finns dom då?? Och vad kostar det?? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Larsson Bil o. Motorteknik, Per Björkholmsv. 21, 141 46 HUDDINGE 08-711 06 87 Fax 08-779 53 07 Mobiltfn 070-783 36 31 |
|
|
Vad hände ? DEFA inte godkänd ab BMW eller? Vad innehåller Bil&Motortekniks lösing, block eller insticksvärmare, någon som vet? Det börjar bli kallt till och med här nere i sydsverige. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.