AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.272

Produktionsdatum M2

Sida 1 av 2
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Har ni som beställt fått något preliminärt produktionsdatum ännu?
Hoppas själv på leverans i slutet av april.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Svar nej. M2 har ju inte ens kommit ut på BMW Sveriges hemsida, endast i konfiguratorn..
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Nej. Jag har fått info att sådan info inte kommer förrän i januari. Men i och med att man beställde 14 okt lär man få en tidig bil. Vad det innebär vet man väl inte riktigt ännu, kanske mitten av april.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Demobilarna har fått produktionsdatum. Generellt verkar det dröja för oss andra till jul innan vi får produktionsdatum. Det är intressant att det verkar ha sålts väldigt många utan att man ens vet den svenska tilldelningen. När sedan testerna börjar komma ut kommer det nog inte gå att få tag på en bil...
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Beställde min den 15 oktober så man ligger väl ganska bra till för hygglig tid på leveransen:)
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Här beställdes det den 26 okt.. Verkar som det rör lite på sig nu, med förhoppning om besked innan jul ..
Nå, nu när allokeringarna är släppta... Vad fick ni för vecka?
Ingen aning ännu.
Måste ringa min handlare.

Har du fått något Imolarot?

Mvh
Yes, v17 är min bil i min ägo enligt tidsplanen som är just nu.
Kanske skall lägga till att min var enda bilen hos min handlare som fått uppdaterad status.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Var har du handlat? Jag snackade med min idag och inget nytt alls?
Bilia Group Göteborg. Men som sagt, de har ett gäng beställda bilar till och ingen av dessa har blivit uppdaterade än, var bara min bil.
Imolarot var du först på listan där?
Gratis Imolarot! Måste kännas bra :)
Min handlare sa att han borde veta i slutet av månaden och han hoppades på produktionsvecka i Mars/April.
Håller tummarna för att det blir så tidigt.
@hallongrotta - Yes, var först på listan och beställde först med.

@Fizbo - Hehe, tudelade känslor. Långt kvar till v17! Men man har iaf ett datum att räkna ner till. Var lite senare än jag trodde men den som väntar på något gott...
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
V 17. Det känns sent... Jag är först på min handlare, men inte fått något datum ännu. Jag vill inte vänta till maj. Hörde av min säljare att det varit bra tryck. De har sålt många redan.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Men det du skriver kan inte stämma. Jag har en kompis som beställt en M2 i Gbg den 14 okt. Jag har sett hans bekräftelse med datum. Han ska få leverans några veckor tidigare. Demobilarna har datum för leverans, men annars verkar det bara vara enstaka bilar.
Vet bara vad säljaren sa till mig. Jag beställde först av alla och var lovad första bilen då jag "beställde" för ett år sedan och fick informationen häromdagen att min var enda bilen på BMW Göteborg (då) med bekräftat datum av BMW Tyskland.

Bryr mig inte egentligen om att vara först eller så men vill inte vänta flera månader för att några andras bilar hamnar först. Så kommer den i april så är det väl lugnt för min del.

Vad heter din kompis i förnamn?
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Hej. Nej man vill ju inte vänta längre än nödvändigt. När jag fick reda på att min kompis fått produktions/leveransdatum ringde jag min handlare som sa att bara hea bilar hade det ännu så det lär inte röra sig om många bilar ännu som är vikta för kunder.
Film på en Mineralgrå M2

Länk

Mineralgrå = Tråkig? Javisst! Snyggast? Utav tvekan!
I min värld så går inte ekvationen "tråkig = snygg" ihop.
Ok, kanske ska förtydliga. Den sticker inte ut som de andra färgerna men jag tycker den är snyggast även om den kan tyckas "tråkig"

Är du med? :)

T.ex: M3 CSL hade aldrig varit så snygg i Laguna Seca Blå som den är i grått
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.