|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
En tysk säljer inte heller sin välservade bil för billiga pengar,han/hon säljer den för vad den är värd. En låg ränta+stort utbud av begbilar sänker priserna där(lite lägre skatter oxå). En tysk säljer däremot sin dåligt servade/krockade/slutkörda bil till billiga pengar Höga begpriser sverige är ett av motiven att vi i sverige har en av europas äldsta bilparker(pga att vi i sverige tenderar att övervärdera saker vi äger) Henrik |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Elof; tyvärr var det inte jag. våren var tyvärr mycket lugn för mig, tog inte in en enda bil. maila gärna om det är något du undrar över! Mvh Johan |
Red Devil |
he rik........> en tysk vet att utlänningar betalar bra, även bilen är i dålig skick......trust me. Jag har många vänner i Tyskland som är bilhandlare. |
|
Red Devil Just vad jag menar,problemet ligger inte hos tyskarna utan hos dom svenskar som handlar av dem,kan inte tänka mig att dom skulle försöka få ut ett överpris på den inhemska marknaden,men kommer det en utlänning som är beredd att betala mer än vad bilen är värd så är det klart dom säljer. Detta fenomen är väl större nu än tidigare då det är svårare att tjäna pengar på att importera fräsha bilar eftersom priserna är i det närmaste likvärdiga (inte 1-2åriga bilar kanske,men äldre). Vi med importbilar får väl dras med att bilen värderas mycket lägre tills det att liken har slutat strömma in och förstört ryktet för en iövrigt minst lika bra bil(förmodligen mkt. bättre). Det finns en hel del slut och krockade svensksålda uppsnofsade bilar på marknaden med,som en del köpare bortser från en del mindre fel med motiveringen att den är svensksåld(dumma människor)samma person skulle aldrig köpa en väldokumenterad imp."för dom är ju skuvade allihop" Avslutar den här diskusionen nu,ni har iallafall min åsikt i ämnet. Henrik |
|
| Det fuskas lika mycket i Sverige som det gör i Tyskland man får vad man betalar för det finns ingen som ger bort något | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.