|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Funderar på en uppgradering hos BSR Länk Ger mer effekt än BMW M performance kit till en lägre peng. BSR verkar ju på senare år satsat en hel del på just BMW vilket kanske får bort lite av raggarstämpels jag haft innan iaf. Någon som har erfarenhet av denna trimsats? | |
| Varför inte köra med någon av dom erkänt duktiga, förstår inte varför man väljer något annat märke.... | |
| Vilka är dom erkänt duktiga då? | |
| Även om bsr är stela som betongfunament så är dom seriösa och duktiga. | |
| SMO/V-tech/ESS mfl. | |
|
SMO eller VTECH skulle jag släppa på min bil. Inga andra. Definitivt inte BSR eller någon bakgårdstuner.. SMO har ett facebook flöde där man kan se vilka bilar de gör och vad resultaten blir i "real world" test med racelogic accelerationstest Länk Just x2.0d med 177/184 hk så gör de MYCKET bilar.. Har man automat så kan de också sänka maxvridet så man inte får ett "durrande" ljud som kan uppstå i lådan om man har förmycket vrid. Uppkommer tydligen inte alltid, utan bara på vissa bilar. Gissar att vtech också har det? Sök och du skall finna! Länk //Anders |
|
|
Tittade på SMO men har en bra bit ifrån Göteborg till närmsta återförsäljare. Detsamma gäller VTech. Iom åker jag gärna om det är motiverat. BSR ligger några hundra meter ifrån mig här i Göteborg, och enligt honom är programvaran anpassad efter vilken växellåda som avses samt momentbegränsningar vid växlingar. Fick även en hint om att det stundar en kampanj under December på optimering. |
|
|
Då har du ju bestämt dig redan! Grattis! Hoppas du slipper problem. Jag skulle söka på BSR och problem innan jag åkte dit, man kan ju söka på BSR i sökfältet i detta forum också och läsa på lite. :) //Anders |
|
Verdi |
Vänta lite nu. BSR är väl större och mer seriösa än SMO och VTech? BSR Svenska AB (16 anställda) Länk VTech/BJT Svenska AB (2 anställda) Länk SMO Svenska AB (1 anställd) Länk |
|
Verdi, större är väl inte nödvändigtvis = seriös exempel: Biltema, väldigt stora = seriös leverantör av reservdelar /Jonas |
|
Verdi |
BSR har ändå en rätt solid och halvtråkig image som jag ser det. |
|
Har inte bestämt mig men BSR ligger ju nära tillhand om man säger så. Kommer iaf att invänta december och se hur kampanjen ser ut samt försöka få en bild om dom andra aktörerna. Hade helst lämnat in den hos BMW men tycker det kostar lite mer än det verkar smaka. Är inte ute efter att köra som en tok utan vill ha en allmänt trevligare körupplevelse i vardagskörningen helt enkelt. Kan man dessutom få ner förbrukningen som en del av firmorna säger är det givetvis ett plus. |
|
thekinglives |
BAKGÅRDSTRIMMARE!!! På vilken bakgård "mappade" de Koenigsegg? |
|
Kan bara prata om min erfarenheter: Chipning av en SAAB 9000 CSE LTT via BSR ca +50hk den tjuvsköt, dog helt på maxgas, högg och hade sig. När jag påtalde detta var man idiot. När jag efter mycket om och men fick dom att provköra. Tyckte de att de skall vara så...Kostade en vxl-låda m.m V-tech 325d 204 -->300hk/600nm seriös provkörning före och efter och mätt med racelogic. Supernöjd. (Bor i GBG och dom hade ÅF 3mil från här) Polestar hade jag på Volvon innan också provkörning före och efter med papper. Samma på som Stertman gjorde, det känns seriöst. Också nöjd hittills. BSR hade inte ens fått chippa min moped(om jag hade haft någon), maken till dålig service och ansvar får man leta efter...Oseriöst att inte mäta före och efter samt lyssna på kunderna, när dom inte är nöjda. Men kör du på BSR blir säkert jättebra, jag hade kanske otur..... |
|
|
T.Z BSR är väldigt bra om man inte vill satsa på stora aktörer som COBB mfl. BSR har Beprövade programvaror sen att bilarna körs sönder av "tonårsägare" är ju inte BSR:s fel. Jag har BSR på min 335 och är supernöjd! |
|
|
Kan ju vara så iom att BSR är störst så hör man givetvis fler som inte är nöjda gentemot mindre firmor. Oftast är ju även den som är intresserad av trim en person som gillar att köra därefter. Då ökar ju riskerna markant, men som för min del är det ingen buskörning som är aktuell. Borde ju vara ganska Safe egentligen vem man än anlitar då man inte tänjer på gränserna mer än nödvändigt. Hörde även att ifall man lämnar in bilen hos BMW och dom gör en mjukvaruuppgradering så försvinner trimmet. Har alla firmor en lösning på detta, känns ju surt att ev. betala fullpris igen. |
|
|
Har också tidigare kört med BSR trim utan några som helst problem skulle nog säga att BSR är några utav av dem mest seriösa på marknaden och som har funnits läääänge Gör man t.ex en sökning på blocket har BSR fler trimmade bilar än typ samtliga övriga aktörer på marknaden tillsammans som är till salu just nu. Det kan alltid uppstå problem efter trimning har dock aldrig själv upplevd det men fel kan uppstå hos alla trimmare förstås och eftersom BSR är verkar vara överlägset störst har de förstås troligtvis även fler falla av där det kan ha gått fel (även att det förstås inte behöver bero på BSR) Har tidigare trimmat hos Autotech, BSR, JRM och TM chiptuning. man undrar ju lite om Amullo jobbar på SMO eller om han någonsin trimmat en bil tidigare hos någon annan leverantör? |
|
Verdi |
Jag hade BSR på en Audi en gång i tiden. En sån där handenhet så jag kunde trimma/återställa själv. Funkade klockrent. Kände stor skillnad mellan originalets 190 hk och de 230 hk som utlovades. Funderar själv på att trimma min XC70 med BSR. Men än så länge har jag inte riktigt känt behovet. Och bilen är ju så ny också. |
|
Att såga ett bolag på 1(!) trimning, som dessutom antagligen utfördes för ett decennium sedan, känns inte så tillförlitligt. Med samma underlag kan man säga att BSR är felfritt då min brorsas BSR trimmade Saab 900 funkade alldeles utmärkt efter deras chippning. ------- //Lövet |
|
|
Här står det lite om BLA BSR teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/10/0409_chiptrimning.pdf |
|
| Hmm testet är från 2004! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.