|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Gummiflärpen nr.10 samt baklysgummit har varit problemkälla tidigare troligen då de fuktat, men efter att sett över dem blev kanske problemet ca 10-20% mindre. Den största delen vatten kommer ovanifrån och rinner fram mellan hjulhusbaljan och bagaerumsväggen på sidorna, från det där trånga smala utrymmet. Jag har legat inne i bagageutrymmet då vatten spolats in under hjulhusen och ovanifrån och droppar rinner ner ungefär från där fjäderbenslagrena sitter men av någon sjuk anledning kunde inte jag lokalisera var läckan exakt uppstår, då det inte är vått i det området. Det enda man ser att vatten rinner från det smala utrymmet vid hjulhusbaljan, kan verkligen inte förstå var det tränger in? |
|
|
Då måste det ju antingen vara nämnda slangar eller om det kanske är listerna till bakrutorna som inte är helt täta. Har du vanliga eller öppningsbara bakrutor? (Antar att det är en tvådörrars) Har du förreten kollat plastplupparna som håller listerna som sitter bakom sidorutorna bak? ///BMW - Was sonst! |
|
| Har du några ventilationsöppningar i bakre hjulhusen. Dessa kan släppa in möss på andra modeller, så varför inte vatten. | |
|
Är 4 dörrars och är förbannad för det uppstår vatten i baljorna till höger och vänster då det regnar och rinner från det där smala utrymmet jag talade om, rev kofångare samt alla ventilationsgaller osv men ingenstans ser man spår av att vatten skulle tränga igenom. Det kommer tillochmed vatten ner längst till höger och till vänster hörna i bagagerummet, det roliga är attt det droppar inte ovanifrån, det bara uppstår går inte att se någonting fast man står och glor med luckan öppen, känns helt sjukt? Har ventilationsgaller men rinner inget till 100% igenom dem då jag stod "live" och kollade då det spöregnade, tyvärr för det hade varit enkelt att åtgärda. Problemet är omöjligt att upptäcka! |
|
|
Nu börjar det bli vilda gissningar men har du tittat under hatthyllans klädsel? Det om det kryper via bakrutans list och sedan vidare. Då vet jag inte vilka vägar vattnet skulle ta. Nästa idé, tätar bakluckans list som den skall? Finns det spår vatten av där det inte bör finnas? Hur ser det ut på insidan för skruvarna till regplåten? /G |
|
|
Har ej tittat under hatthyllans klädsel ordentligt, men tyckte att det kunde ha varit fukt under den i bagageutrymmet, får kolla upp detta mer ordentligt. Listen till bakrutan ser helt solid och verkar täta perfekt, men jag vet inte då jag inte vet hur jag bör kolla på ett vettigt sätt, skall jag börja riva lär den inte täta bättre efteråt iallafall!! Innanför skruvarna till regplåten, vet jag inte, får kolla upp detta också! Har själv misstankar om att vattnet kommer in via de där bomerang likanande "sakerna" på sidorna, vet att jag tätat dem tidigare med silicon och kollade lite nyligen och det ser ut som vatten eventuellt kan tränga igenom skruvarna med dess plast insatser, har annars absolut ingen vettig ide hur det kan komma in? Skall rycka dessa och tejpa för silvertejp tillfälligt för att se om vattenproblematiken slutar eller om den blir bättre, misstänker flera läckage vägar. |
|
|
Har ej tittat under hatthyllans klädsel ordentligt, men tyckte att det kunde ha varit fukt under den i bagageutrymmet, får kolla upp detta mer ordentligt. Listen till bakrutan ser helt solid och verkar täta perfekt, men jag vet inte då jag inte vet hur jag bör kolla på ett vettigt sätt, skall jag börja riva lär den inte täta bättre efteråt iallafall!! Innanför skruvarna till regplåten, vet jag inte, får kolla upp detta också! Har själv misstankar om att vattnet kommer in via de där bomerang likanande "sakerna" på sidorna, vet att jag tätat dem tidigare med silicon och kollade lite nyligen och det ser ut som vatten eventuellt kan tränga igenom skruvarna med dess plast insatser, har annars absolut ingen vettig ide hur det kan komma in? Skall rycka dessa och tejpa för silvertejp tillfälligt för att se om vattenproblematiken slutar eller om den blir bättre, misstänker flera läckage vägar. |
|
|
Hatthyllan inte fuktig, inte bakom nummerplåten heller! Men bagagerumslisten verkar släppa igenom vatten, TROTS att jag "siliconat" den så ordentligt att jag knappt kunde rycka loss den. Vatten uppe i högra hörnet samt i bakkant till vänster ovanför vänster bakljus som leds i olika riktningar tydligen, kanske beror allt på dessa områden. Jag lade på nytt lim och försökte på nytt klämma dit listen, vi får se hur det blir när regnet kommer! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.