|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Åh fan! My bad! Kan inte läsa dom där listorna :) Men den är bara med som sedan i listan, eller har jag missat det med? :) |
|
| Finns bara som sedan. | |
| Framgår även att automat är standard i prislistan. | |
|
Tyvärr så verkar plugin-hybrider bara få halva miljörabatten från och med nästa år :/ Länk Fortfarande så får man mycket utrustning/bil för dom 399 000:-, kommer nog att landa väldigt nära min specade 320dT. Någon som vet om 330e kommer som touring? Hade suttit som handen i handsken för mig, kör ca 1500 mil om året och 80-09% av dom är max 40 km, någon långresa på 60 mil gör vi ibland, men det ska den nog funka för. Tror dock knappast att man får in en barnvagn med tillbehör i den... |
|
|
Inget är spikat än ang nya miljöreglerna. Lika oklart är det ju om tex förmånsvärden ändras för miljöbilar - kommer det gälla retroaktivt då? Jag har inte hittat någon info om 330e som touring, men det verkar ju vara lite på modet nu så man kan ju hoppas. Min våta dröm hade varit en 5 GT laddhybrid. |
|
| Nu dök 330e faktiskt upp i skatteverkets lista. 2291:- brutto i förmånsvärde. | |
| Det känns som en ovanlig jämförelse. Har du råd att unna dig vardagsglädje är M2 det givna valet. Allt sunt förnuft säger naturligtvis 330e. Ta merkostnaden från nöjeskontot och du är hemma... | |
Transocean |
Nockenwelle skrev: "Transocean, vad är det för påstående om Tesla. Dels är det inte särskilt relevant att dra upp en bilmodell som inte var föremål för diskussion i tråden, dels är det helt fel att påstå att Teslan överhettar vid normal körning. Att lägga in en länk till ett klipp som handlar om körning på racerbana är verkligen inget bra stöd för tesen att Teslan överhettar vid normal körning." Visst är det relevant när en elbil som Tesla S med 500 km max i verkligheten endast klarar 300 med 85 kw batteri. Då kan man kanske köra max 2 mil med en 330e rent elektrisk. Därefter har man en 320i med 300 kg extra på släp. Och förbrukning därefter. Jag bor i Norge och här är Tesla S en s k Norgesbil eller BærumsPassat d v s tävlar med Golf om månadens mestsäljande. Mens Tesla-ägarna med 700 fusk-hk gärna ligger bakom en trailer ger bilägare som köper lika dyra bilar av typen 530dxA eller A6 Quattro gärna gas:-) Vilket är konstigt då Tesla är en bil för narsister. Men om man med "normal körning " med en bil som kostar över en miljon i Sverige menar att ligga bakom en långtradare så funkar den visst bra. En 330e är ingenting annat än en sen kopi av Toyota Prius, som kom väl nästan 20 år sedan. |
| En 330e köper man inte för förbrukningen utan för det låga förmånsvärdet. | |
| Transocean: Jag försöker bruka min Tesla som jag brukat alla mina bilar, och nu efter 400 mil/1 månad så märker jag inga tendenser till överhettning osv. Jag ligger konstant 30-50km/h över tillåten fart, ligger alltid i vänsterfil. Ingen Tesla jag sett på vägarna ligger och fiser bakom lastbilar.. | |
| Kanske ska förtydliga - min tidigare 330xd drog 0,97 med min körstil mot deklarerade 0,7. Min Tesla drar 280wh/km mot deklarerade 200. 300km i Tesla är nog baserat på att personerna gör som jag - laddar bara till 80/85%. | |
| Nu finns det en ny meny på bmw.se med phev. Där finns 330e med, men jag får inte till konfigurationen. | |
|
@Dm3 samma här, men något är på g... Skumt dock, BMW.nl och BMW.co.uk var alla långt framme med information och möjlighet att konfigurera, men den BMW.de (som väl borde vara den som bör vara snabbast) visar inget alls. |
|
|
Det vart en 330e till slut efter att ha vart riktigt, riktigt nära att slå till på en x5 40e.. Leverans fram i april / maj - har tydligen sålt som smör nere i europa... |
|
| Spännande! Kan du dela med dig av hur offerten såg ut på X5:an? | |
|
Tobbe330, det var en demo x5a, i stort sett fullutrustad, listpriset straxt under 900kkr. De begärde 770kkr för den, jag förhandlade det priset en skvätt ytterligare, men inga mängder. Förbannat fin bil var det hur som.. Drivlinan passade den mycket bra. |
|
| Intressant. För min del är dock både förmånsvärde och inköpspris viktigt så jag är mer intresserad av hur mycket man kan pruta ner på en mer eller mindre naken 40e. | |
|
@Kolkraft, du borde byta namn nu när du ska köra på el :) 330e kommer vara en mycket bra bil och prisvärd får man ändå säga med en hel del utrustning som std. Valde du någon mer utrustning? Har kört i3:an i 18 mån nu och nästan 3000 mil. Drivlinan är riktigt bra och batterikapaciteten har inte minskat något. Om jag anstränger mig skulle jag komma 15 mil på en laddning så siffrorna på 100 miles är inte alls off + att jag har en REX som är tyngre än BEV med ca 150 kg. Mercedes C350e är ju ett skämt, på el kommer den inte ens 2 mil. |
|
|
Gött att höra Mephisto! Jag la på en hel del, tror det blir en fin vagn! Någon som har några synpunkter? B45 Estoril Blue HAAT Tyg 'Hexagon'/alcantara antracit Utrustning, paket 7LF Model M Sport 465 Genomlastningslucka 481 Sportstolar 493 Förvaringspaket 4WF Interiörlist Aluminium Hexagon med accentlist Blå matt 521 Regnsensor 552 Adaptiva LED-strålkastare 563 Belysningspaket 5A1 LED-dimljus 5AC Helljusassistent 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZIP Innovation Pack 430 Automatiskt avbländbara inner och ytter- speglar, elektriskt infällbara 5AG Lane Change Warning 5AL Active Protection 5AS Driving Assistant 610 Head-Up Display ZLP Lounge 322 Komfortöppning 403 Elektrisk glastaklucka 417 Solskyddsgardin för bakre dörrsidor mek. 688 Harman Kardon högtalarsystem ZPH BMW eDrive Package 609 Navigationssystem Professional 6AK ConnectedDrive Services 6AM Real Time Traffic Information 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USB- anslutning 6UH Traffic Information ZNN Navigationspaket ZPP Advanced Parking Pack 3AG Backkamera 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 5DL Surround View Utrustning, fabriksmonterad 248 Eluppvärmd ratt 2NH M Sportbromsar 2TE Automatisk växellåda med växelpaddlar 2VL Variabel sportstyrning Pack 302 Stöldlarm med fjärrkontroll 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 459 Sätesinställning elektrisk, med minne 488 Svankstöd 534 Klimatautomatik 6AR Internet 6S4 Svensk språkversion 8TH Speed-Limit-information Change in paket 7LF för förare 2PF 19" Lättmetallfälg stjärneker 403 M 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 5DF Aktiv fartpilot med Stop&Go |
|
Verdi |
Kolkraft passar mycket bättre om man kör på el än om man kör på bensin/diesel. ;-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.