AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.555

Köpa en M3:a eller annan rolig bil

Sida 2 av 3
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Ingen som vet eller gör jag bort mig helt om jag köper en 335:a med standardchassi?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Det kan du bara avgöra själv. Personliga preferenser och körstil gör att för en del passar sid-chassi bäst, för andra är sportchassi att föredra. Eller så för man försöka hitta en bil med adaptivt chassi och därmed täcka in ett bredare register.
Verdi
Jag skulle nog föredra standardchassit faktiskt. Jag har adaptivt på min och använder ytterst sällan sportläget. Bilen blir stötig och bullrig. Skulle inte stå ut med det uppträdandet hela tiden.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det är mer komfortabelt med standardchassit istället för sportchassit, men sportchassit är inte olidligt okomfortabelt för det. Tycker skillnaderna inte är särskilt tydliga i normal körning, förutom på dåliga vägar. Då är standardchassit lite mera förlåtande.

Min farsas F31 har inte sportchassi, men det är fortfarande en rolig bil att köra och uppmuntrar till snabbare körning på kurvigare vägar. Har aldrig saknat sportchassit på den.
jo
87
jorgenp
M3 -02
328i Touring -95
Jag har två barnstolar i min M3 E46. En i passagerarsätet fram och så en till i baksätet. Det som är dumt med E46 M3 är att det inte går att stänga av krockkudden fram på egen hand utan BMW måste byta bälte, deaktivera krockkudar, koda om etc. Det var inte billigt. (Men värt varenda krona tycker jag då barnen älskar att åka M3)

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Tackar för all input! Verkligen värdefullt!

Jag pratade precis med en säljare på bmw som påstår att sportline alltid har någon form av sportchassi om man inte aktivt valt bort det. Stämmer det?
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jakten på en 335i fortsätter. Har nu kommit så långt i den mentala processen att ett antal fondposter är sålda. Således väntar jag på en vettig bil till salu.

Har valt att inte gå vidare på några av dom som ligger ute på blocken just nu.

Vad ni tror ni om denna som står hos Riddermark?

Länk

Riddermark verkar inte ha särskilt gott rykte. Ringde också dit för att bilda mig en egen uppfattning och fick lite dåliga vibbar.

Någon som provkört bilen? Spelar firman nån roll egentlige om man ändå skaffar solid försäkring. Räknar i värsta fall med noll engemang från firman i sig om något skulle uppstå.

Är det värt en chansning. Riddermark sänkte precis bilen med 10' och den har stått osåld sen september. Frågan är värför.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Coldhex, det säljaren säger om sportline stämmer.

Tror det kan vara för att det är en 335i sedan utan M-paket. Tror de är lite mindre populära än touring och m-paket. Men då kan du ju få den billigare istället.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Du menar att du tror den vita stått länge pga avsaknade av m paket och att det är en sedan? 2012 fanns väl inget m paket?

Den har däremot m chassi. Det var en röd hos bavaria som saknade m chassi
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag tror att ett m-paket hade ökat intresset för bilen, men då hade priset också varit högre. Att det inte fanns M-paket 2012 må så vara, men nu kan ju en begagnat-köpare köpa en 2013 årsmodell och där finns det.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Ok då förstår jag din tanke. Hade självklart helst haft m paket också men då blir det rejält dyrt. Alternativet är ju att gå ner till 328iM men då missar jag sexan.
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
M-paket finns till alla årsmodeller på f3x serien och alla andra för den delen.

Det är som Grelle säger. Folk som köper 335 vill helst ha en med M-paket. spelar mindre roll på en 320.

Sen saknar den utökad instrumentkluster. Jag som är en petig jävel hade hoppat över den just på grund av det. Instrumentpaneler blir mycket finare med tillvalet och det ser modernare ut.
Verdi
De första sedanerna kunde man inte välja M-paket till. Det är jag rätt säker på. Det fanns bara sportline.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Många här på forumet ser nog m paket som ett krav. Jag gör det dock inte. Tycker F30 är otroligt snygg som den är. Förmodligen tycker jag annorlunda om nått år när bilarna med m paket blir mer synliga på gatan. Njae jag undrar om det inte är nått annat som är lurt om bilen stått sen september. Lite långt för mig att åka och provköra. Och självklart är ju bilen i toppskick om jag frågar.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Så lurt är det väl inte, det är väl september i år du pratar om? Det är ju november nu.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Nä kanske inte. Det säljs väl inte många sådana per dag.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Den vita på Riddermarks var ju riktigt snygg!
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Åter igen den vita på Riddermarks: Synd att den saknar sportratt och varför står det aux för anslutning av egen musikkälla. Det finns väl USB som standard och hur är det med blåtand? Skulle titta noga på utrustningslistan.
M Sport kom från och med juni 2012 produktion för F30. Så hela första årsmodellen var icke M Sport. Innan dess fanns endast Sport line, Modern Line och Luxuary Line.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Mixtus: USB hjälper väl föga om man har en iphone? Eller har jag missuppfattat funktionen. Tror inte det går att streama musik i den bilen. Det är dock lätt fixat med en bluetooth dongle från kjell. Har detta i min bil och det funkar klanderfritt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.