AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.231

F11 525d M-Sport, funderar på att slå till ;-)

Sida 1 av 2
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Länk

Vad tycks?

Någon som vet något om den?

Mvh

Christian
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Bra spec.! Men priset??
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Ja, tycker också spontant det är dyrt för såpass många mil men hittar å andra sidan ingen billigare motsvarande...

Borde väl betyda att det är "marknadspris"?
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Med tanke på miltalet så är den är ca 50 000:- för dyr.
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
50 för dyr?

Tycker du verkligen det?

Tittar man på vad som ligger ute såg jag en som gått över 20.000 mil men med vanliga 17" M-fälgar för 229 eller 239 (annonsen borta idag) och sämre utrustad och ska man ner på ca 12.000 mil ligger de på 299...., oftast med sämre utrustning.
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Denna ligger ju vettigare i pris, men ingen navi och tror inte Ingemar tar inbyte ;-)

Länk

Den här är fin och lägre miltal men, som sagt, beror helt på hur pigga Holmgrens är på inbyte...

Länk
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Var kanske lite överdrivet men 30-40' i alla fall. Har sett F11 525d (204hk) av samma årsmodell utan m-pkt med hygglig utrustningsnivå med ca 8000 mil på mätaren för 230-240' (ej handlare) till salu på Blocket.

Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Jo, men jag är väldigt sugen på M-paketet och tycker de betalar vettigt för inbyte... ;-)

Dessutom bekvämt att slippa sälja sin(a) bil(ar) på Blocket :-)

Någon som vet något om själva bilen?

Leasad/brukad av samma företag hela tiden, säkert säljare med tanke på miltal, ska ringa dem idag...
Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Den ser fin ut, är den välsköt så är milen inga problem, jag har en likadan fast 530D, är det en 6a i 525an? om inte hade jag valt bort den, men det är ju jag det...

Hursomhelst en fantastisk bil :)
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Tycker det är fantastiskt mycket pengar för en relativt gammal bil som gått långt. Lägg på 40' och du får en 2013 530 med panorama och navi som dessutom nästan bara gått 1/3 så långt:

Länk

M-paketet är ju snyggt, men jag vet vilken jag hade valt!
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Garpen, 525 från 2010 och 2011 har en sexa och jag är helt överens, fyrorna går bort ;-)

LLoydan, håller med om att det är mycket pengar, synd att M-paket kostar så infernaliskt mycket, verkar som påslaget är högre på begagnat än när man köper nytt?

Var och tittade på 525.an igår. Riktigt fin i lack och inredning. Dock alla fyra fälgarna rejält skrapade och mittkonsollen i aluminium var skavd på passagerarsidan (barnstol?).

Oavsett så blir det inte den, för mycket pengar för så många mil och sen vet jag inte om carbonsvart är favoritfärgen, lite för mycket blå i vissa sken.

Jakten går vidare!

Drömmen vore vit, safirsvart eller sophisto inklusive panorama med max 10.000 mil på klockan ;-)

Hälsningar

Christian
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
M-paket som krav smalnar av möjliga objekt rejält och M-paketet är efterfrågat så de bilarna står högre.

Samtidigt kostar M-paketet ~50`mer på nybilspriset så jag vet inte om det är värt mer på en begagnad bil än så. Tror alltså inte påslaget är högre begagnat än nytt.
Varför inte denna då?
Länk
Visst, inget M-paket men däremot nyare, färre mil och bensinmotor.

Mvh Johan
Oj, missade, var ingen touring nej.

Mvh Johan
sjukt mycket pengar för en snart fem år gammal bil med över 15t mil på mätaren

/Anders
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Håller med Anders, men det är ju tyvärr i det häradet de ligger...

Hör gärna av dig om du hittar billigare ;-)

Mvh

Christian
Jämför ex vis vad du endast behöver betala för en helt ny A6 Avant, iofs var det här företagserbjudande men ändå. Lägre skatt, lägre försäkringspremier och inga höga service- och reparationskostnader. Låg finansieringskostnad. Inget talar för att köpa en äldre beg bil idag anser jag.

/Anders
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Inte sugen på Audi ;-)

Men visst har du en poäng, så länge räntorna är låga men det handlar ändå om ett par hundra tusen mer för motsvarande bil och det är inte bara räntan som ska betalas, amortera måste man ju också tyvärr...
Jo men jag tror att kapitalkostnaden inte är högre än de högre driftskostnader som du får med en "gammal" långmilare. Jag tog Audin som ett exempel då de har bra priser just nu.

/Anders
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Jo, möjligt man lurar sig själv...

Samma sak om man väljer att inte ta ut en tjänstebil eftersom man tycker det blir "så dyrt" varje månad, speciellt om man åker på bruttolöneavdrag ;-)
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Vad tycker panelen om denna?

Rätt pris?

Någon som vet något om den?

Länk

Hälsningar
Christian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.