AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.384

Bensinförbrukning 325 e91 i Stockholm?

Sida 2 av 2
På tidigare BMW med analog momentanförbrukningsmätare så gick den upp till 3+ l/mil, alltså oändlig förbrukning/mil vid stillastående tomgångskörning.

Pucktvåa på den såg jag..
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Ja nu har jag ju lite tagit för givet att mätningen gjorts manuellt vid ett antal tillfällen. Vad färddatorn visar är ju en höftning och behöver ju inte alls ha med verkligheten att göra.
Så det är ju första steget. Och snabbast är ju som Johan B skriver. Sen tycker jag man ska göra det över tid och ett antal fulltankningar för att få reda på exakt snitt för sina egna förutsättningar.
Visa användare
18
sjolander
320 -03
Ok tack för infon. Jag förutsatte att det digitala instrumentet visade verklig förbrukning. Blir 60 mil imorgon. Rapport kommer

Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Ok. Nej tyvärr det kan inte lita på. Jag tankar alltid fullt och nollställer tripmätaren varje gång av gammal vana. På så sätt vet man alltid hur mycket man snittar i förbrukning.
Lycka till.
Visa användare
18
sjolander
320 -03
Tog en tur sthlm - Jönköping - sthlm igår. Låg med farthållare 120-130 km/h. Förbrukning 0.79 i genomsnitt. Det är ok antar jag.

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Förbrukning enligt färddator eller verklig?
Visa användare
18
sjolander
320 -03
Enligt färddatorn.

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Den förbrukningen verkar rimlig. Har du någon gång jämfört färddator med verklig förbrukning?
Visa användare
18
sjolander
320 -03
Nope. Har haft bilen i en månad, så inte haft så många möjligheter tyvärr. Men jag känner mig lite säkrare till mods nu, när jag ser att den drar normalt under längre turer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.