|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Sharan vet jag går att få med värmare, de har väldigt många. Verkade inte som Ford gick att beställa med värmare när man kollade i konfiguratorn, men såg väl fel då. Eller så kanske det eftermonteras... Test: Länk S-max är som sagt klart mindre än Sharan, så frågan är ju hur lämplig den är för trådskaparens ändamål..? MVH Christofer |
|
|
Sharan och S-max får i testet samma poäng vad gäller utrymme i första och andra raden sånär som en halv poäng. Däremot skiljer mycket vad gäller benutrymme i sista raden så ska vuxna åka därbak är VW en klar vinnare. Är det bara barn som ska åka är det mindre viktigt. Det här citatet tycker jag dock accentuerar poängen med att välja S-max istället: "S-Max är riktigt skoj att höja tempot i. Styrningen är rent av grymt bra, en av de absolut bästa bland alla normalt prissatta bilar som byggs just nu" ------- //Lövet |
|
|
Fiat Freemont Black Code Har inte provat den men 7-sits, diesel, aut, awd, och absolut fullutrustad för under 300" låter svårslaget som blöjexpress. |
|
|
Om du ska behålla den tills du dör - ja. Annars kommer så där tråkiga saker som andrahandsvärde att vända upp och ner på kalkylen ;-) ------- //Lövet |
|
|
Nyss nämnda Fiat Freemont går ju att privatleasa också. Min flickväns lillebror hämtade ut en sådan för två veckor sedan som han betalar 4000 kr för i månaden i 3 år och 6000 mil. Utan att ha gjort någon riktig totalkalkyl tycker jag att det känns rätt så vettigt. /Masten |
|
|
Ingår det något eller är det bara leasingen? Hur som helst så innebär det ett garanterat restvärde på 156.000kr vilket kanske är något under ovanstående bilar men inte någon enorm skillnad. Generösa leasingvillkor tycker jag det verkar som. ------- //Lövet |
|
|
Lövet: menar du att sharan från årsm 12 och framåt (alltså senaste generationen) har samma problem med lacksläpp som övriga vw bilar varit drabbade av? Utöver sharan så finns ju tvillingbilen seat alhambra till lite lägre pris än sharan. |
|
|
Lövet: menar du att sharan från årsm 12 och framåt (alltså senaste generationen) har samma problem med lacksläpp som övriga vw bilar varit drabbade av? Utöver sharan så finns ju tvillingbilen seat alhambra till lite lägre pris än sharan. |
|
|
Lackprocessen är densamma som Passat och där har jag sett tillräckligt många med lacksläpp för att dra öronen åt mig (eller i alla fall råda att man måste kolla igenom bilen otroligt noggrant). ------- //Lövet |
|
|
Hej igen, jag har alltså ägt och kört en Saharan GT i 4,5 år. Bilen kanske inte är så "rolig" att kasta runt på småvägar men den är rymlig, smart, välbyggd, tyst, pigg och lite lyxig som GT. Drar knappt något bränsle och DSG växlar utan att det märks. Dieseln knattrar inte ens. Jag hade inga fel på bilen under hela ägandet, trots mycket utrustning, efter 8000 mil kändes bilen fortfarande ny. Det sade köparen också, en bilfirma i Stockholm. Bilen står där fortfarande. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Lövet: Vinterhjul och service ingår i leasingkostnaden, så det är nog ett rätt generöst erbjudande. /Masten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.