|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. är spekulant på denna 1M Länk Vad tror ni här på forumet om priset på dessa bilar, kommer det stå sig i framtiden? Kostade inte bilarna mycket mindre för nåt år sedan, varför har de gått upp så kraftigt i pris? Tack på förhand. | |
| Jo, det har jag också för mig, men Auto7H i Borås är väl en rätt stor BMW-handlare och har de satt ut den för 435 så förväntar de sig väl att få det, eller åtminstone 400. | |
| Såg likvärdiga 1m på blocket förra våren för ca 340 tkr | |
|
Jag hade avvaktat under vintern och sett hur M2:an kommer påverka priset på 1M. Tycker de ligger för högt nu. |
|
|
1M är kraftigt övervärderad generellt. Finns inget _speciellt_ med den, ännu mindre när M2 kommer. För 400 lax får man en Porsche 997 S Svensksåld (välj manuell, automat, cab eller 4S/S). Den VET man kommer hålla värdet. Iaf min gissning :) |
|
|
Det trodde 996 ägarna också. Nu kostar de 150. ------- //Lövet |
|
|
Jag omformulerar mig: för 997orna vet man hur värdeminskningen ser ut. 1M är mera av en gissningslek, men jag tror inte den kommer att stanna upp i värdtapp än på många år. Hur många BMW-modeller har stannat i värdeminskning redan efter 5 år? |
|
|
Jag spekulerar bara nu... Helt ny M2 ca 500k. 3-4 år begagnad 1M ca 419-439k. Ok, vissa entusiaster finns alltid och betalar efter historik, utrustning och skick m.m. Men jag tänker på 80% av utbudet av de svenska 1M där ute. Många har använts året runt, olika körda, pendlade, bankörda, kommer och/eller kräver service och nya slitagedelar samt hög försäkring för många, framförallt, i den yngre målgruppen i storstäder. Jag tror bestämt att 1M priserna kommer pressas ner ordentligt nästa vår. Framförallt 3,5k+ mil med flera ägare lär bli mindre eftertraktade i den högre prisskaran och dömda därefter. Tror inte den får ett M3CSL värde inom närmsta året direkt men vem vet. En unik bil om 5-10 år why not. Det är en sorts klassiker visst men samtidigt så haltar det argumentet också. Jag tror mer att M2 ersättar 1M och att det är två olika generationer och sedan olika målgrupper. Dvs. En behöver bli mkt billigare än dagens priser. Ca 330-375k är min gissning. |
|
|
Klart det finns många 1M som körts året-runt, men säkert lika många som inte gjort det! Status som M3 csl lär den aldrig få, pga för många ex, men 1M kommer hålla sig riktigt bra värdemässigt.... tror jag :) |
|
| Jag tror också 1M håller sig relativt högt och stabilt i värde. | |
| Visst kommer 1m att vara mer ovanlig i framtiden, men en M2 kommer ju vara en bättre bil på alla punkter, eller? Den i länken har bara Navi och ljuspaketet i utr som inte är standard på en M2. Ca. 530 minus rabatt, låt säga 10 procent. Extremt liten skillnad för att få en fyra år nyare bil. | |
| Sen att M2 är ljusår snyggare gör ju inget :) | |
|
Dm3, jag menar detta också. Jag hade sålt av min 1M OM behålla värdet var högst prio för min del, innan vintern. Men annars behållt en riktigt fet bil över längre tid men räkna med 65-90k värdeminskning till sommaren. Kanske försökt sälja där i februari/mars om inte man hittar rätt köpare just nu. För just nu eller efter sommaren så verkar priserna nått någon form av topp (440.000 kr) från en dal långt under 400.000k innan sommaren. Tror det är en fantasi nästa sommar med utgångsläget just nu. Det ska va för mer unika exemplar isf och då tänker jag inte på Akrapovic och performance vinge. Snarare typ max en ägare och 1000-1500 mil, fullsmetade och sen årsmodell 2012. Framförallt ju mer tid som går och när det börjar trilla ut demobilar och beggade M2. Men alla tänker vi olika och jag kan ha fel :-) |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det ligger ute en svart 1M med 368 mil på mätaren på Blocket för 459K. Länk |
|
Vad skulle man med ISK till när man kunde köpt en 1M? Förenade Bil i Malmö sålde en vit 3000-milare för 369' förra hösten. |
|
| ISK? | |
|
ISK, investeringssparkonto. Yedd, du skulle köpt 10.000 Fingerprint för 1 år sen xD |
|
| Kan det vara investerar sparkonto som avses... Dvs att om en 1M stiger ~20% på ett år så slår det många investerarportföljer. | |
| Jag gjorde +2% på min Porsche på 5 mån. Så visst går det att gå plus! | |
| Ja, dessa lotteri... Sitter och småmyser åt att min egen lilla bil börjat barka iväg likt 1M. Z4 M är nu till salu för upp till helt otroliga 55,900 EUR på mobile.de :) | |
|
Jag skippade ISK och köpte en 997 GT3 mk1 i våras. Hade den 2mån och gjorde ca 150kkr. Men det händer väl bara en gång.... (Nu hoppas jag att GTS:n håller värdet) Ang M1 så tror jag som Groggen skriver att det inte är unik bil i förhållandet till M2. Borde gå att hitta mer prisvärda ex under vintern, speciellt om bostadsboomen spricker. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.