|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
Verdi |
Kör du sommardäck från och med nu alltså? Lite riskabelt kan jag känna. Kan ju bli isigt fortfarande. |
|
Jag brukar inte köra sommardäck så här tidigt men blir det snö och is kan jag låta bilen stå och transportera mig på annat sätt. Bilen kommer egentligen inte behövas förrän efter påsken och då borde man vara safe. Får nog nöja mig att rulla hem den från bilhandlaren idag utan att känna på några utsvävningar. |
|
|
Grattis till bilen! Jag gjorde lika som dig, beställde dagarna före jul men valde leverans i slutet av april så man slapp vinterdäcken. 4 mån väntan är pain! Får vi nån bild på den? :) |
|
|
Jag lägger upp lite bilder ikväll om jag hinner. Har sett att en del länkar i sina tillägg, kör man HTML rakt upp och ner i meddelandefältet? Har inte sett några verktyg för formatering. 4 månader är lång tid, bara att kämpa |
|
| Ingen kod behövs, räcker med url så skapas länken när inlägget publiceras :) | |
|
I min iver fick jag bara till en bild... får väl komplettera med ett par till när det blir ljust igen. Länk |
|
| Tjusigt!:) | |
|
daagis, har du lust att uppdatera gällande dina intryck så här efter några månaders ägande? Nyfiken på vad du tycker om motorn samt F31 LCI i största allmänhet jämfört med pre-LCI (om du har erfarenhet av den). |
|
|
Punktar lite på begäran: Ingångsvärden i form av tidigare BMW 120i -07 X3 2.0D -13 320D -12 (E91) Har ju mina 2 senaste ganska färskt i minne, båda 2-liters diesel. Det var också anledningen att jag gick för en bensinare denna gång. Tyvärr kan jag inte jämföra LCI mot pre-LCI då jag inte haft någon F31 tidigare. Motorn känns riktigt bra, rimligt med kraft och inbjuder till aktivt framförande. Det jag inte riktigt gillar är samspelet med automatlådan i komfort-läget. Den lägger sig på lite för låga varv vilket ger upphov till lagg. Samma läge kändes bättre med dieslarna jag haft innan. Inget konstigt egentligen räcker att titta på graferna för vilka varvtal de olika motorerna presterar. Lösningen är att peta i sport-läget för att få upp varvtalet, motorn måste ju få det den vill ha. Pendlar ca 7 mil till arbetet varje dag så det har blivit mycket mer åka än jag tänkt mig men än så länge är det trevligt :) |
|
| Hämtar ut min F31 330i xDrive imorgon. Ska bli riktigt gött. Det enda jag oroar mig lite för är högt däckbuller. Får se om det blir aktuellt att byta ut RFT-däcken. | |
|
Kul med nytt! Du kommer säkert bli helnöjd. Antagligen kommer du höra en del buller eftersom du tänker på det just nu. Själv kör jag 15 mil om dagen 50/50 motorväg/landsväg med 19" RFT. Visst låter det lite men inget jag tänker på, lyssnar ju på radio eller något annat ändå. |
|
| I will be ordering mine soon (wk23)......cannot wait!! | |
| Så snygg! Snyggaste färgen och fälgarna i mitt tycke samt m-sport på det. Mums! | |
|
Sitter lite i samma sits som OP, mellan 320d och 330i, skiljer ju rätta lite i inköpspris. Ni som skaffat er en 330i, känns det som ni gjorde rätt val ? :) Dieseln drar trots allt mindre och via vårt avtal får vi bättre rabatt på diesel än bensin, hmm veligt! |
|
|
Som du är inne på så drar dieseln mindre, har haft den tidigare på ett par bilar. Det spelar nästan ingen roll för förbrukningen hur man än stampar på gasen. Motorn är ju en riktig allroundare för pris, förbrukning och kraft. Jag tog 330i för jag gillar bensinare bättre och jag är riktigt nöjd med valet. Tycker den är betydligt rappare och dessutom utan knattret som man får på 2.0D. Däremot hade det kanske varit vettigare ekonomi att köra diesel för mig då jag pendlar ca 15 mil om dagen ca 30/70 motorväg/landsväg. Förbrukningen ligger kring 0,72-0,76 men jag kör knappast ekonomiskt, inte därför jag tog den här bilen. Har du möjlighet att provköra båda så är det absolut enklaste sättet att avgöra vad man gillar. Lycka till med utprovningen! |
|
|
Tack för din input! Ska försöka hinna med i veckan att provköra båda :) Någon utrustning som känns som ett "måste" på någon av modellerna, tex automat eller M-sport ? :) |
|
|
Alla här på forumet har sina "måsten" :) Sportstolarna måste jag ha. De går ju att kryssa för separat eller så tar man dem genom sportpaketet eller M-sport. Automat är mitt andra måste. Sen gillar jag ju M-sport skarpt men bilen är inte så tokig utan heller. Om du är noga med stereo så bör du uppgradera, standard låter inte så kul. |
|
|
Sportstolar, m-sportratt, rattvärme och stora ljudpaketet harman/kardon är mina måsten. Valde sportline med 397 fälgarna, ser rätt bra ut för att inte vara en m-sport. |
|
| Fundera på adaptiva chassit, om du vill ha en bil som är komfortabel till vardags, men som vid behov kan klara hårdare körning. Ett av de tillval jag är mest nöjd med. | |
|
Osssen, jag hade en F31 320d i några år men blev aldrig vän med dieselknattret. Kör idag en 330i och jag tycker det är en fantastisk skillnad. Den går tyst och fint på låga varv men har ett härligt (om än till viss del artificiellt) sound när man drar på. Dessutom ruskigt snabb. 330i är det självklara valet av dessa två om man gillar att KÖRA bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.