|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Tutarn, som Phoenix säger, kolla och nolla felkoder. Vanligt på BMW är att sensormattan i passagerarsätet går sönder och det kan ske närsomhelst i princip. Då får du de varningar du har nu i bilen. Det finns billiga lösningar på detta om det skulle vara det. Jag har även powerpostat dig om diagnosverktyg om du inte har det redan. Detta: Länk Phoenix, den bilen du länkar till så verkar det osannolikt att han inte har tillgång till eller skaffar sig tillgång till ett diagnosverktyg och nollar bort det innan försäljning. Där tror jag det är ett "riktigt" fel. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Då var problemet fixat! Det var en batterikabel som satt löst och utlöste airbag- och säkerhetsbältesvarningen. Måste slå ett sag för Olao som var extremt hjälpsam. Hans paket med Inpa + hårdvara visade sig vara något extremt praltiskt. Bilförsäljningen i Dalarna som sålde bilen var också de helt fantastiska och väldigt förtroendeingivande. Tut tut! | |
|
Strålande att det var så smidigt att lösa. Lätt att man målar Fan på väggen när det händer grejer med bilar av den kalibern. Ja detta forum har hjälpt mig massor. En av anledningarna faktiskt att jag återvänt till märket, tro det eller ej...:) |
|
|
Alltid kul när problemen går att lösa smidigt! Fin bil du köpt Tutarn, och ett så skönt ljud när man drar igång den. Min plan var en e39 M5 när 540:in gjort sitt men jag blev ruggigt sugen på en e60 M5 nu...men det ligger ett par år bort troligen. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej jag är ute efter att köpa en M5a nu men de så stor skillnad i allt, var och kolla på denna idag Länk Fullmatad bil, 2 ägare och den andra ägaren har bara haft den i 2 månader å säljer den pga husköp säger han. Den innan var en äldre man som är född 1958 som har haft den sen 2006 i Täby Stockholm. Den är import ja. Den har 16 000 mil. Provkört bilen kollat på den, ser jätte fin ut invändigt och utvändigt. De enda jag kunde anmärka på var att den slog lite hårt när man varva ut den och växla upp? är det normalt? Ja priset va rätt så lågt på den men den känns inte slutkörd alls. Spjället som är kännt för att bli dåligt är bytt, fullstämplad servisbok och bra klossar/skivor runt om. Annars har jag tänkt på den andra i västerås på 6300mila Länk , jadu han jag var och kolla den första med sa att den 6300mila vart rätt sågad här på autopower, vet ej om de sant hittar inget. Dom som har testat den säger att den inte känns som den har rullat 6300 mil utan 15000mil minst. Vad är mer värt och köpa svårt att bestämma sig?? |
|
| alalal | |
|
Andrej94, det var tidigare i den här tråden Västerås bilen "sågades". Sidan 2. AlexanderK var och provkörde. Milen på den stämmer. Det är kollat. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.