|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
| Har hört av mig till handlaren i Västerås och bett om ungefärligt inbytesvärde för min nuvarande bil. Hoppas budet blir anständigt så det kan bli en affär. | |
|
Pruta ordentligt. Den har legat ute ett tag och bilen är ingen sparbössa direkt :) |
|
|
Editerar detta inlägg. Verkar som jag kom med en falsk anklagelse.. Så här ser ISPA-utdraget ut:Länk Jag blandade nog ihop det hela. Finns flera datum, dels "Läsdatum" och "Senaste nyckeluppdatering" Det är nog så att man ska titta på "Läsdatum". Av någon anledning så skiljer sig dessa på första raden men inte på de andra raderna, förutom en dags skillnad på sista raden. Bilen verkar schysst. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Här är en carfax på bilen Länk | |
|
Tutarn, se editerat inlägg ovan. Historiken verkar stämma. Jag ber om ursäkt. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Fick precis svar att de avböjer inbyte av min bil. Märkligt. | |
| Vad har du för bil? | |
| Kanske de läser AP:) | |
|
Kollade bilen (Länk på m & co idag. Bad att få kolla på kvitton och bok. Allt var fullstämplat och antalet kvitton på servicar och reparationer var så stort att jag inte ens visste hur jag skulle få någon översikt av vad som gjorts och inte. Bilen gav intryck av att vara välhållen både ut- och invändigt. Något kvitto på kopplingsbyte hittade jag inte, men såg att den nyligen fått en stor service på bmw i solna, så får väl ringa dit och fråga om de kan lämna några uppgifter om skicket på bilen (tveksamt, jag vet). Idriven sa också att bilen ska ha nya bromsbelägg bak om 800mil och ny bromsvätska om 1000 mil. Mer än så hann jag inte luska fram.. |
|
|
Tutarn, Västeråsspåret verkar ju bra, även om det kanske är lite långt mellan registrerade service'ar, men om det är fler, borde BMW eller serviceboken kunna ge fakta. Att dom inte tar ditt inbyte, kan inte bedömas av andra, då du inte ger några fakta. Lycka till i drömmen... M&Co kan ju vara ett undantag, men regeln är bekräftad på forumet tidigare, och det vet du. Igen, lycka till med en"värsting"!!! :) em3 |
|
| Sorry glömde svara på vilken bil jag har. Har en Chrysler 300c SRT8 som jag ville byta in, men icke.. | |
|
Du steppar ju upp i näringskedjan ( tycker en bimmer...), kanske inte så konstigt att firman som säljer premium BMW, om än lite äldre, inte vill ha en, inte vet jag, men kanske lite trögsåld jänkare i garaget, bara en spekulation....då återstår privatförsäljning, har du testat intresset??? Jag tror inte det är ett direkt ett superdrag efter din bil, men kan ha helt fel. Testa på blocket, då vet du mer!!! Bilfirman orkar kanske inte det..... em3 |
|
| Ringde Bavaria i Solna idag för att begära ut uppgifter om service och reparationer på bilen, men fick som svar att de endast lämnar ut sådant till bilens ägare. Ringde istället upp den förra ägaren av bilen som kunde berätta mer om vad som var gjort på bilen och när. Känns som att uppgifterna går att lite på, i och med att han längre inte äger bilen och därmed heller inte har något intresse att fara med osanning. Är man däremot konspiratoriskt lagd, så... ja, kanske är han bästa kompis med Michelll, men det känns ändå långsökt och som sagt konspiratoriskt. Tror jag ska försöka få till en testkörning av bilen i nästa vecka, så får vi se hur jag gör.. | |
|
Tänk på att det kan komma saker efter inköp som SKA gå på garanti, Då gäller det att säljande firma är seriösa o tar sitt ansvar!!! M.Co är väll inte dom bästa där så tänk till en gång extra |
|
|
Typisk Bavaria Solna. Varför kan de inte hjälpa till med det? Du måste kolla på ett utdrag från BMW på M Co bilen innan köp! Ring till andra återförsäljare, ta någon ute i landet. De brukar hjälpa vara mer tillmötesgående. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Tutarn, har du kanske fått ett ganska bra bud från M & Co, på Chrysler'n? Då förstår jag varför du driver mot den exiten/affären....men annars, förstår jag inte riktigt, vi Bimmer-bröder försöker att hjälpa dig, och hoppas att varningssignalerna gått fram. Sen, kan det ju vara som du säger, en lugn och ganska säker väg, och då kan man kanske "kliva på" och få en bra resa!!? em3 |
|
|
Jag hör dig em3. Varningssignalerna har gått fram och jag framskrider med största försiktighet. Verkar något i bilens historik suspekt, eller är det något som inte stämmer den så letar jag såklart vidare. Jag förstår också att bilen i Västerås vore ett betydligt bättre köp, men eftersom de inte vill ta min bil i inbyte går det alternativet dessvärre bort. Ni talar alltså inte till döva öron :) Vill också passa på att ställa en mer generell fråga: hur ser ni på att köpa en m5:a (e60) som gått 15-17kmil? Är det generellt en dålig idé? |
|
|
Jag personligen hade inte velat gynna Michell & Co även om detta var en M5 i mint condition med clean historik och 3000 mil på mätaren. I ren solidaritet till de här som gått på nitar. Det har varit alltför mycket konstigheter runt den firman. Kolla efter något annat och ha inte bråttom. Sätt ut din bil och se hur det känns, lägger du dig på "inbytesnivå" i pris borde det var lugnt. Sen åker du till Västerås och förhandlar ;-) Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej alla, Jag har varit och provkört M5:an i Västerås, denna: Länk Den var interiört och exteriört så fin som den bör vara med så få mil. Det fanns någon liten korkad påbackning på höger sida på bakspoilern men sånt kan ju hända när som helst. Den var också overdue för service och det är en rätt stor service för ca 13000 men det är väl inte superkonstigt för en sådan bil. Olja, filter, tändstift microfilter med mera som väl ungefär motsvarar en inspektion 2. Dock var det två saker som var konstiga med bilen: 1. Det fanns ett tickande ljud från motorrummets övre del. Ett ganska irriterande tickande ljud, som hörs främst när motorhuven var öppnad. Säljaren försökte förklara att det "är insprutningsventilerna som har ett tickande ljud, alla BMW låter se" vilket jag tvivlar på. Jag har 3 BMW och ingen har det ljudet. Vad jag lärt mig om BMW-motorer så brukar tickande ljud vara ett tecken på att avgas och insugsventilerna är slitna vilket kan ge en ganska dyr reparation. Såväl vid kall som varm motor. Åsikter någon? 2. Vid gaspådrag så kändes det som bilen dör för ett par sekunder för att sedan komma igång. Kraften bara försvann helt, och kom sen igång 1-2 sekunder senare. Vad beror detta på, åsikter någon? Farsan hade det på en gammal Citroen C4 men det känns som BMW M5 skall inte dras med samma fel som en Citroen. Fick höra av någon att det kan bero på att luftmassemätaren börjar bli dålig. Åsikter någon? Inputs mottages tacksamt! |
|
|
Att en S85B50 inte är lika symaskinstyst som en M54B30 ligger så att säg i sakens natur. Ett lätt "dieslande" på tomgång är inget ovanligt, förekommer på de flesta SXX motorer... Hade du växellådan i snabbaste läget så skall den vara lååångt ifrån så långsam som en C4 i "sportläget".... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.