|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har halvförsäkring och betalade sist på M5:an 4200kr/år...max miltal 1500mil/år. Nu efter min "avställningsförsäkring" jag ändå valde att ha under vinterstilleståndet så står det 3600kr/år när jag ställde på vagnen och fick "premiepapperet". Blev faktiskt positivt överraskad för en gångs skull... Brukar inte hända med försäkringar. Bolaget jag försäkrar bilen i är LF. Mvh Janne. |
|
|
Fel...betalade 4600kr/år sist...ännu bättre! Mvh Janne. |
|
| Jag fick nyligen höjning hos if från ca 12000 till ca 18000 vid förlängning. Bytte bolag och hamnade runt 12000. | |
|
Jag har nog alltid haft LF och varit nöjd. Priserna är ganska förutsägbara när jag byter bil, inga överraskningar. Bra bolag, men har aldrig haft någon incident så jag vet inte hur skaderegleringen funkar. Det är ju då som man ser om alla vackra löften hålls. LF är inte billigast, men räknar man in återbäringen så ligger de bra till. Jag får runt 500 eller lite mer i återbäring, beror ju på hur det gått. |
|
|
Det är inget nytt fenomen att man lockar in nya kunder och sedan höjer premien kommande år. Absolut inte bara Trygg Hansa som gör så. MVH Christofer |
|
|
Fick förnyelse på min avställda 320 hos th, 1000:- per år. Känns dyrt då min M3 kostar mindre än hälften avställd. Bytte till Aktsam och nu när 320in är påställd betalar jag 2800 helår helförsäkring och 1500 mil. Överkomligt kan jag tycka. 😊 ///BMW - Was sonst! |
|
| Som tillägg till mitt inlägg i förrgår så ringde if upp och ville sälja bilförsäkring. Nu ville de ha 21 000! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Skiftade till Trygg Hansas andra bolag Aktsam 3 bilar och villaförsäkring 5500 kr i lägre premier kan man ha till annat. De har dock lite högre självrisker. Dock tycker jag Trygg Hansa inte höjt nått nämnvärt att reagera på de senaste 4-5 åren men iår var det dags att byta. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Lasse Karlsson |
Har hört från flera att TH, gör precis som det beskrivits här, lockar in folk med fina erbjudanden, o sedan höjer o höjer o hoppas att kunderna ska bli kvar, o inte orka byta! Hade ett tag alla mina M-bilar hos TH, men idag, kollar jag inte ens TH:s premier på de bilar jag ämnar försäkra! Hade en M5 E60 05:a som jag tror att jag då, runt 2010 betalade 8000 helförsäkrat för hos TH. Sedan bytte jag till M5 F10 12:a, o ism detta tror jag TH ville ha runt 30 papp helförsäkrat, o då vart det Folksam! Sen köpte jag M6-16, o när jag kollade TH då, skulle dom ha runt 45 papp, o Folksam nästan lika mycket, så då blev det LF. Idag har jag en X5-M, o fortfarande LF. Betalar ca 22 papp, nu helår, o när jag kollade TH, skulle dom ha 65!! OK! skrev att jag inte kollar TH längre, men erkänner, att det gör jag nog! man får sig ivarjefall ett gott skratt! modolasse |
|
TH skulle höja min försäkring på min 325 D-07 med 1800:- per år nu från och med 1/7, så kollade runt och det blev ny försäkring hos dina istället, 4600:- helförsäkring per år. |
|
| Även jag lämnar TH nu för min andrabil. Höjning med 14 % kan de glömma. Har snart inga affärer kvar hos dem. Men det verkar som sagt vara fördelaktigt att dra och komma tillbaka om något år. | |
|
Verkar som TH har gjort en generell uppjustering av priserna på BMW-försäkringar senaste året. Jag har länge haft bolaget som en favorit eftersom de nästan alltid varit billigast för mig när det gäller mer ordinära BMW-bilar (ej V8 och M). I senaste genomgången var andra bolag billigare. Mvh Johan |
|
|
Tack för tipset. Det verkar vara läge att kolla. Jag bytte dock ifjol till TH från IF både på bilar och hus och hemförsäkring samt min företagsförsäkring. Det sparade jag rätt mycket på, då iaf! Framförallt Villa- och Hemförsäkringen var mycket billigare. /Anders |
|
|
ICA säljer sin bilförsäkring med löftet "inga höjningar på fem år förutsatt att du är skadefri". Om de ligger rätt i pris kan det ju vara attraktivt. Jag hade precis förnyat hos IF när jag såg det men gjorde en prisjämförelse i alla fall. ICA var 200:-/år dyrare för helförsäkring jämfört med IF Stor bilförsäkring i mitt fall. Jag har inte gjort någon närmare jämförelse av innehållet men såg att maskinskadan (10k mil) var sämre än IF:s generösa 15k mil. |
|
Lasse Karlsson |
Tar chansen att åter "spy lite galla" på TH!. Tidigare har jag haft flera av mina M-bilar, hos TH, med riktigt bra premier! Dom la dock om taktik för ca 7-8 år sen map BMW o deras M-bilar! Har kollat TH, varje gång, jag ska försäkra en M-bil(kollar alla bolag varje gång!) o från att haft min BMW M5 E60-05 hos TH för runt 9000 fullförsäkrat/helår(Bra!), så fick jag budet runt 60 papp, helåret, när jag skulle försäkra min BMW M5 F90-12. Då blev det Folksam, o idag har jag LF på min X5M, för ca 25 000 fullförs/helåret. TH ville ha runt 70.000! Sen ämnar jag köpa nya M5:an i höst, o kollade idag på ett tänkbart objekt o försäkring hos TH? Runt 80.000, vill dom ha, o LF runt 18.000!!?? Kanske väljer TH ändå(skratt!), det står ju på hemsidan, att dom inte alltid är billigast!(nånsin???) men att dom har alltid de bästa villkoren!!?? Det tror jag när jag ser det!! Tur att det finns FB, som gör att man kan fortsätta åka M-bil!! HA DET!! modolasse |
Lasse Karlsson |
Skall tillägga till min förra "tråd, att jag också hade villan hos TH, men bytte till Folksam förra året, som tur är! TH hade inte ens koll på att jag tecknade rätt försäkring, då jag gjorde det 2007, på huset. Hade garaget oförsäkrat i 12 år, pga att TH uppenbarligen inte visste, vad som borde försäkrats, på egendomen, då jag tog försäkringen! Nej! aldrig mer TH, för min del!! modolasse |
| Finns en enklare väg att gå som avbryter försäkringen, ställ av bilen. Avvakta några dagar o säg sedan upp avställningsförsäkringen, fritt fram att byta bolag och ställa på igen. Dvs om ni sitter fast med dyrt avtal o hittat nytt. | |
|
Konsumenternas försäkringsbyrå är ett bra ställe att börja på om man vill jämföra försäkringar, det är inte så enkelt som att bara jämföra premien. Stora skillnader mellan bolagen både i villkor och skadehanteringen. Kolla upp självrisken på maskinskada vid olika åldrar på fordonet samt åldersavdrag eller krav på att service sköts minutiöst t.ex. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.