AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.319

är det stor skillnad på däck och däck..

Sida 2 av 2
Su
554
SunKi
325i -92
Att billigt skulle vara dåligt stämmer inte alltid!
Jag kör med regummerade däck på min 325:a, tycker att dom är otroligt bra, i alla väglag, väldigt svårt att få bumsen att släppa på blött väglag.. (nu har jag ju självklart glömt vilket märke det är på däcken, men har för mig att det kan vara något som börjar på A"

Kan kolla sen om någon skulle vilja veta..
Visa användare
2
318iS_KBA
750iA -95
Tänkte spara lite nyligen... och köpte reg. däck av märke Marix för 695:-/st. (215/45/17). I första lite våta startböj svängde bakvagnen ut direkt! Mina gamla Falken var mycket bättre. Köper nya märkesdäck till vårsäsongen... (2.800:- bortkastat)
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Kan väl säga att dyrt inte alltid är bäst heller. På fuktig asfalt är det inga problem att hänga ut baken med Bridgestone RE540S 235/40/17 med min bil och dom är ju inte direkt billiga, kanske inte vad dom är tänkt till men skoj är det :-)

//Niklas
BMW CS NORD 3555
BMW SC
Knutstorp 1.16:52
ha
98
hazard
320i touring -98
Bytte till Michelin Primacy på min 320i touring i somras. När jag tittade på olika alternativ så lade jag märke till att Michelins andra-märke Kleber går väldigt bra i flera tyska tester (ADAC, Autobild). De är dessutom 300 kr billigare per däck än Michelin, ändå är Kleber rätt ovanliga i Sverige.
Har ni tänkt på att bildäck borde vara speciellt bra just nu eftersom flygtrafiken är rätt reducerad efter den 11 september 2001. Vilket betyder att flyget inte köper lika mycket fint naturgummi som tidigare (flygplansdäck=100% naturgummi)=> mer högkvalitativt naturgummi i bildäcken !!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.