AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.317

är det stor skillnad på däck och däck..

Sida 1 av 2
Apo
funderar lite om det är stor skillnad på däck och däck.. har problem med min kärra när det har kommit lite regn.. behöver knappt trycka på gasen förrans bakvagnen släpper greppet.. är detta vanligt på 325or eller är det bara för jag har billigare däck? 17"/225 runtom
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Däcken kan nog vara en del av förklaringen...
Halkar själv omkring på mina skitdäck när det är blött.

/Kristian
Ja det är väldigt stor skillnad...

Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Billiga däck kontra dyrare kvalitetsdäck gör en stor skilnnad. Skillnaden märks på våta underlag...
Asken

Utsedd till orginalfetischist!
Apo
ok.. däcken var av märket .. marshall - power racer... ni har inga bra sommar däck och rekommendera till nästa säsong dvs..
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Sök på tidigare inlägg om däck, finns några... :)

Satsa på välkända fabrikat och däck som håller bra kvalité iaf. Har själv åkt på asiatisk bakkelit, numer på franska former. Tres bien!

--------------------------------------------
Länk
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Finns en tråd om däck just nu. Där finns en hel del bra synpunkter.
Robban
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Jag skrattar lite för mig själv, min kompis köpte en M3:a i helgen med just Marshall Power racer...... tur att det är bra balans i bilen. När det regnar är det som att köra med sommardäck i vinterväglag, kul och utmanande. Ärligt talat har jag aldrig varit med om något sämre. Har dessa sladdvänliga däck på min 318-89 där ger dom lite körglädje i regn ;o) men lägg dom inte på nån fin bil snälla!

sebbe_bmw
Asken:
Det var en stadig cylindervolym du kommer att ha på X5an...=) Förstår att du behöver ha kompressor då=)

Sebbe
Apo
mjo.. det är ingen höjdare o köra med dom däcken ... det är precis som john john säger.. och köra med sommardäck i vinterväglag.. man vet aldrig när bakvagnen får en släng.. kan vara roligt då man vill att det ska slänga.. men läsigt när det gör det i tättrafik etc..
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Toyo kan jag varmt rekomendera efter en körd säsong med dom.Dom är lite mjukare än t.ex Michelin vilket gör att dom har fullt grepp redan vid start!!Kostar runt 2000:- per däck för 17" 235/45......
Ska köpa Toyo vinterdäck nu på onsdag,hoppas dom är lika bra....kostade 3600:- monterade och balanserade.
Mvh Ricke
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Ja, det är stor skillnad mellan däck och däck....
Jag kan ju såga att det vill till ordetligt hård körning med min M Roadster (och den har kräm) för att den ska släppa t.o.m. på vått underlag!
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
f-n!

såga=säga
Mi
542
Micke R
328i -98
I blött kan jag rekommendera Fulda Carat Extremo.
Men gillar man att ladda i torrt bör man välja ett annat däck, ety det blir lätt Rally-Cross av det hela.

Mvh / Micke R
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jösses, nu är det snart dags för en brainscan!
Glömde nämna att jag kör på Michelin Pilot Sport.
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Har delade erfarenheter av Toyo Proxes..... Jag håller med om att greppet är bra men.... mina bakäck var olagliga efter 400 mil. Landsvägskörning i högt tempo, fram har dom nu rullat 1200 mil och är 50%iga. Vis av snålhet kör jag nu på Yokohama AVS-sport igen och dom verkar hålla normalt. Riktigt bra grepp när det är torrt. Kör på 235/35/19 runt om så milkostanden är ju av stor vikt! Man lever på greppet!

Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
John John:
Då lyckades du bättre med dina Toyo än vad jag gjorde=)
Mina varade ca:600mil (500mil vid 1.6mm) bak på min fd. 325:a!
Det var mest körning i högt tempo!

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

"BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an"
Ke
30
Kestrel
BMW 540 -99
Det är inte nödvändigtvis de dyraste däcken som är de bästa, mitt råd är att läsa däckstester så att Du får de senaste tipsen.

/Kestrel
Apo
huga att toyo är slut efter 400 mil.. det kör man ju på en månad... blir dyrt.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Tar och viker in en rekommendation.

Uniroyal Rain Sport 1. Mycket bra däck. Håller länge, är snygga, är väldigt komfortabla. Dock är högfartsstabiliteten inte som exempelvis Fulda Extremo eller liknande, men egenskaperna under 200 km/h är mycket bra. Oerhört bra på regn och nästan lika bra på torrt.
På min lekbil jag har nu har jag Fulda Extremo och det är stenhårda, mycket passande däck med mycket bra egenskaper även de.
Handlar man på rätt ställe blir det även relativt billigt.

För er som bor häromkring (Jag bor i Borås) så har jag en kompis som har gummiverkstad. Billigt blir det. Tell me om ni behöver däck och / eller fälgar.
Apo
har uniroyal rain sport däck på min andra bil.. förd´en.. och håller med om att dom är riktigt bra.. men ljudnivån tycker jag är lite hög på dom.. men det kanske man kan leva med..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.