|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
330xiA Vart körde du RS6? |
|
viobebe |
Det är helt otroligt att det är sådan pajkastning mellan dessa märken.Men det som förvånar mig mest är att allt verkar handla om vilken bil som går snabbast på bana.Om nu så vore fallet hade både Audi och BMW utvecklat en bil för bankörning (M3 E30).Men nu handlar det mest om autobahn,komfort mm och det är väldigt svårt att göra en kompromiss av allt.Dessa bilar är trots allt lyxbilar med komfort,prestanda,man kan inte begära att de skall vara tävlingsbilar runt tex ringen,som många här skriver.Förresten Johann M3 E30 är uppfostrad på bana det är dessvärre inte M3 E46. |
|
viobebe, I denna klass handlar det inte mest om komfort. Där finns 7-serien och A8. Det här är sportsedaner där väghållning, körglädje och prestanda är väldigt viktiga kriterier och det kan mätas bra runt en så krävande bana som Nordschleife. |
|
|
viobebe, > Johann M3 E30 är uppfostrad på bana det är dessvärre inte M3 E46. Och? |
|
|
Läste dagens nummer av Teknikens Värld med ingående test av Audi RS6. Deras slutkläm var att RS6:an inte bara var bästa "spårtsbil" i sedanklassen utan också bästa köp trots 150-200tkr högre pris. Bilarna som ingick i bedömningen var bl a M5, S-type R, E/S55 m fl. Vad jag tycker? Tycker det verkar skumt med tanke på att Audi:n är betydligt tyngre, dyrare, har automat och behöver V8:a med bi-Turbo för att få fram kusarna. Dessutom är A6 en utgående modell. Bästa köp...? M5 tack...eller förresten nya E55 med 700Nm och utan 250km/h spärr ;-) |
|
|
Man kan ju inte jämföra RS6:an med M5:an som kommer i framtiden!! Vad har Audi för bilar då? Sedan är det väl så att nya M5:an kommer med en 10:a på 500Hk (?)och ett alternativ: EN turbomotor på 380Hk.... Kan tänka mig att dagens M5:a känns sportigare att köra än Audin, men fyhjulsdriften man får på köpet är ju inte dummt det heller. Jag skulle ändå välja BMW:n, gillar den klart mer, snyggare inredning, SNYGGARE BIL, och billigare i inköp!! Men J****r när de börjar chipstrimma Audin..... |
|
|
Hela Evo artikeln här: Länk |
|
|
Läs detta: I Biltidningen EVO oct/2002 där testas dagens "värsting-Salooner" Audi RS6,BMW M5 och Jaguar S-TYPE R . En 11år gammal Lotus Omaga/Carlton kastas in för att få en jämförelse på vad som hänt det sista åren. Lotus Omegan klarar sig mycket bra eller som dom skriver.. Eleven years on and the Lotus Carlton /Omega can still hold its own against the cream of 21st century supersaloons Only brash looks betray its age alongside modern models of discretion. Eller vad sägs om 0-60mph (0-98km/h) 2á med 4,8sek efter RSans 4,7sek 0-100mph (0-161km/h) 1á med 1sek snabbare än 2án Audi RS6 Men det ska tilläggas att på bana var den efter det tre nya "värstingarna" Läs repotaget på Länk under länken "Report" Tur man har en Opel också men vars hittar man en bunt med stålar för att inhandla sig en RS6:a. Man vill ju äga alla märken! ///sunken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.