|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
F11'an fyller de flesta kraven som jag har, men den sticker i ögonen på folk... Vill inte diskutera här hurvida man ska stå på sitt, eller att det är de andras problem. Den diskutionen har jag med mej själv varje dag:) I stället vill jag ha tips på vad som kan ersätta den men som samtidigt inte retar folk. Det viktigaste som en ersättare helst ska matcha är:komforten(stolar, buller och fjädring), körkänsla och kvalitetskänslan. Dessutom klagar frugan på att F11 är klumpig i stan, så ersättaren kan gärna var lite smidigare, och bagagerummet kan gärna vara större... Ja jag vet det blir nog omöjligt, men prova:) Mercedes och Audi är ju uteslutet... Har faktisk tänkt på att en E60 eller E39 inte är så dum, dom retar inte lika mycket pga ålder. Tänker också på att en V70 AWD kan matcha på komfort och utrymme, eller? | |
| Du kommer aldrig hitta en bättre bil ;) va stolt istället! / en stolt 520d f11 m ägare ;) | |
| Nya Passat? Nya Superb? Båda bygger på samma "plattform" typ, o lär inte sticka i ögonen, speciellt inte Skodan... | |
|
Jag skulle aldrig byta bort min F11 pga att det sticker i ögonen på en del människor!! Ska jag byta bil så är det av andra skäl!! Klabbarparn |
|
|
Vill du ha en bil som inte sticker i ögonen oavsett vad den kostar så är det bara att handla Volvo. En Volvo för en halv miljon stör mindre än en E39 för 25.000kr. Så är det bara, sen kan man tycka vad man vill om det. Komforten och utrymmena är inte svårt att matcha då men körglädjen är värre. Men är verkligen F11 520d så vass på den fronten när allt kommer omkring? ------- //Lövet |
|
|
En lyxbil som är väldigt diskret är VW Phaeton, det är inte många som förstår vad det är för bil och klistrar du fast ett Passat-märke i stället för Phaeton-märket på bakluckan, lurar du säkerligen minst 95% av alla betraktare. Annars i lite lägre prisklasser är nog Skoda Superb ett diskret val som redan nämnts. Volvo i alla prisklasser är som sagt märkligt accepterade även av rabiata radikala bilhatare. ;) Med vänlig hälsning Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Håller med om Volvo. Den sticker inte i ögonen alls. Speciellt inte en V70. Annars är Passat ett säkert kort. | |
| V60 T5 polestar. snygg och troligtvis bra väghållning. Finns de med T6? | |
| Jag säger byt folk istället för bil Kan de inte ta dig för den bil du har så ska man inte lägga energi på sånt folk! | |
|
Vem kan tycka illa om ex Jaguar XF (eller föraren)!? Mvh Thomas |
|
|
Ja man får väl åka och prova en V70. Tankarna om bilbyte snurrar, men på en gång man sätter sej i F11'an så funderar man vad man håller på med, bilbyte? Pffffs! :) Någon som provat Mazda CX-7( inte 5)?, Körglad har jag hört men hur är det med platsen och komforten? Känslan invändigt frågar jag inte ens om:) |
|
| Kanske en VW Touareg? Då borde de inte reta sig på märket i fronten i alla fall. Om du köper en utan modellbeteckning kan du nog alltid lura någon att det är en VW Tiguan :-= | |
|
Mazda cx-7 är klockren! Kör våran nu i 4k mil. Underbar komfort och rolig att köra. Helt suverän på vinterväglag. När det släpper fram så griper bakdäcken in och styr upp det hela på bråkdelen av en sekund. Den manuella växl lådan är ett under av precision och känsla. En familj på 5 åker bekvämt till fjällen med full packning om man har takbox. Dock är den lite törstig och vill ha 0.9 l/m 98okt på ladsvägen. Mycket bil för pengarna!!!!! EB |
|
Transocean |
En Citroën C5 II är lagom ful men matad med komfort. 10 000 -15 000 kr. |
| Köp en X6a! Haha - skämtosido. Volvo är nog det enda som gäller, där kan du fläska på en med alla paket som kostar som en bra BMW, men ingen skulle tycka något. Köp gärna en röd också, för säkerhetsskull. :) | |
|
Jag begriper inte att du känner att en F11 sticker ut idag, det är ju en av de absolut vanligaste tjänstebilarna efter V70, XC60 och Passat Variant. /Anders |
|
|
Beror på vilken verksamhet och kunder man har. ------- //Lövet |
|
|
Ja, jag kan säga att vår då 10 år gamla E46:a stack i ögonen på min frus förra jobb - när hon jobbade på Volvo och merparten av hennes kollegor körde nästan splitter nya volvobilar i +350 000 kr klassen...men likväl var det med en ton av avundsjuka som de sa "Va, kör du en BMW?" när de såg bilen på parkeringen. ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
3 serie Gt i nån intetsägande färg och utan mpkt eller stora fälgar. Går att motivera med att du behöver utrymmen och den är lite som en modern SAAB 900. Storlek på motorn och utrustning ligger ju på insidan. Den är relativt vanlig, superbt bagage och baksäte. Glöm för guds skull inte ddc eller vad adaptiva dämpare heter, standardstolar med svankstöd elektriskt och elmanövrerad stol. Ett par bekanta åker gt och är nöjda. Mvh Asken |
|
|
Helt enig med Johan B där, om gamla BMW vs nya Volvo har själv upplevt samma sak med en E39 VS X90:) Många fina tips här annars. Ska prova iaf V70, V60 blir för litet. 3-serie GT är ju egentligen en perfekt bil med tanke på vad jag är ute efter. Den har bara ett fel, och det är att jag tyvärr inte tål utseendet på den...men jag sa samma sak om utseendet på X3 E83 helt till frugan lyckades lura mej... så vem vet:) Har alltid gillat Citroen, så får kolla på en C5'a. Provade en för några år sedan med stålfjädrar, den var inte tokig även den. Touaregen också, även om jag tvivlar på att den är smidigare än F11'an i stan. |
|
|
Det där med synen på BMW varierar kan jag säga. Jag jobbar inom Volvogruppen (riktiga Volvo) och min f.d. chef har bearbetat mig under sju års tid med att med jämna mellanrum lägga BMW broschyrer på mitt skrivbord. När jag i våras kom sent till ett möte och berättade att jag varit och provkört bil sa han: "Vilken bmw blir det?". Ingen sa jag, det var en Volvo jag provkörde. Han blev lite besviken, men fick rätt, nu sitter jag i alla fall i en BMW varje dag till jobbet :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.