|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Tolkade prislistan som att det fanns? Mvh Tobias |
|
|
_pancho_: Det är fler fel i prislistan än det går att räkna till. Du får använda konfiguratorn för att få en korrekt uppfattning. |
|
|
Ok Tack - kollade tyska konfiguratorn nu och där fanns det inte nej. |
|
| M2 finns i den svenska konfiguratorn med. | |
| Beställde en idag, kommer våren 2017:-) | |
|
Efterfrågan måste ha överväntat alla förväntningar när det är 15 månaders leveranstid. Hoppas BMW inser att små, motorstarka (6 cylindrar eller fler), körglada sportbilar (med manuell växellåda som en möjlighet) har en marknad och att de fortsätter tillverka dem. |
|
|
Grattis yng. Att efterfrågan skulle vara stor/liten tillgång och att man var tvungen att beställa tidigt för att få en bil är vad jag fick höra och skrev här redan i september (tror jag det var). Men att så många som ca 200 bil skulle vara beställda innan ens bilen har provkörts av en motorjournalist i ett litet land som Sverige måste överträffat förväntningarna. Rimligen. |
|
| Vad skönt, då slipper man fundera :) Då blir det att köpa annan bil i år, förmodligen taklös... | |
| Ja det blev ett jäkla sug efter dom, man har ju en stund på sig att ändra i specen..... | |
|
Oerhört stort köpsug internationellt verkar det som. Samma problem med för liten tillgång verkar gälla fler marknader än Sverige. Dock får man hålla med om att 200 beställda bilar redan nu, i ett litet land som Sverige, nog måste vara över allas förväntan. Undrar hur det situationen kommer blir när de första provkörningarna kommer ut i Februari :) |
|
| Undrar vad man skulle kunna sälja en mars-bil för? :D | |
|
Ja det verkar vara en fantastisk efterfrågan. Undrar hur många som har köpt bara för att vara först och hur många som har köpt i ”spekulation” för att kunna köra gratis i några månader eller kanske till och med hoppas på en liten vinst. Kanske blir många till salu i slutet av sommaren/hösten? I vilket fall så visar det att M2:an är mycket prisvärd, speciellt om man inte plockar på allt för mycket lull-lull. |
|
|
Ja det är väldigt mycket bil för pengarna. Min enda farhåga är att den mer eller mindre kommer kännas som en lite snabbare M235i istället för en ren M. Recensionerna kommer snart så då får vi veta. |
|
|
@Imolarot - Listpris plus en liten slant kanske? :) @MUC - intressant tanke. Jag själv har köpt bilen för att köra den men klart att man hoppas på stabil efterfrågan så andrahandsvärdet är hyffsat bra när/om man bestämmer sig för att sälja. @dd88 - Jag tror att chassie, styrning och farmförallt M-diffen kommer göra väldigt stor skillnad i upplevelsen. Tyckte att M235 var superkul att köra om det inte vore för öppen diff och de greppproblem och lynninga uppförande motorstarka bilar med öppen diff har. Det gällde även M235 när det va blött tyckte jag. Mvh |
|
|
Fizbo: Hehe, tror inte jag sålt ens för 300k över listpriset... Har sett fram emot denna bilen nu i flera år. dd88: Den har ju samma chassi, styrning, växellåda och diff som F80/82 så risken är rätt liten. Motorn har fått sig en uppdatering från M235i med. Så det är precis lika stor skillnad som på F30 och F80. MUC: Tror inte så många icke-entusiaster är ute i så god tid för att köpa enbart på spekulation. Skall själv ha min bil i 3-5 år. |
|
|
Med tanke på vad som skrivits i forumet så har jag bara fått känslan av att M2 är lite mer av en kompromiss, men det är kanske bara på den estetiska biten som BMW har sparat in på? Går alla planer som dom ska så blir det en M2 när jag säljer min kommande M3, några år kvar bara. |
|
|
dd88: även om M2:an inte känns lika mycket M som till exempel M4 så har du drygt 200'kr över att lägga på tuning för att få den betydligt vassare/mer M än både M3/4. Enda "oron" jag känner är att den är så tung, är inte helt optimalt vid bankörning. Men man kan ju inte få allt för det i sammanhanget låga priset. Och även om M2 mot förmodan skulle kännas som en upphottad M235 så är den fortfarande fruktansvärt prisvärd - speciellt jämfört med M235. Det blir väl i princip samma pris på dessa två om man väljer till diffbroms och motsvarande utrustning till M235 som är standard på M2. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.