AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
21.449

Någon som beställt en M2?

Sida 1 av 5
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Hej. Som rubriken lyder. Jag tror M2 kan bli en höjdare. Back to basic. Bättre än 1m naturligtvis (som av någon anledning är så hypad, både kommer ju vara turbo och manuella osv) Produktionen kommer enligt min säljare vara begränsad så man behöver tydligen beställa ganska omgående om man vill ha en 2016. Sugen...
Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Vad har den för snurra och effeckt?
Pris bild?
MU
940
MUC
M340i - 2025
Jag har ett par trackdaykompisar som har beställt, leverans i mars-april.
Mikecab, det vet man väl inte hundra men förmodligen runt 470 hästar och grundpriset lär väl ligga på ungefär 560-575.
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Länken är från bimmerpost.. Det mesta om m2 finns att hitta där. finns lite bilder och utrustningslista.

Länk

"The M2 will be powered by the N55 engine, producing approximately 365 HP and 343 lb-ft. The engine will also feature an "over boost" of +35Nm (25 lb-ft), in the low to mid range RPM."
MU
940
MUC
M340i - 2025
470?, jag är nog trött- 370hk menade jag förstås.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Av allt att döma har den mycket utrustning standard i grundpriset också. Skinn, 19 tum mm. Man behöver ganska få tillval. Särskilt om man siktar på en manuell.

Ryktena säger 370 hk och 0-100 på 4,3 sek (dct)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det verkar ju komma CSL-versioner av både M4 och M2 om man får tro de senaste intervjuerna som gjorts med diverse M-folk på Bimmerpost. Ska man köra på bana kanske det kan vara värt att vänta in (GTS:en blir tydligen mer en "one off").
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Har inte hört något om att produktionen på M2 skulle vara begränsad som på 1M.
M2,M3,M4 mfl kommer tillverkas i obegränsat antal...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Den enda bil som kommer i begränsad upplaga är M4 GTS.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Den kommer inte vara mer begränsad än tex cayman gt4, dvs det kommer inte tillverkas lika många som det efterfrågas. Så har jag fått det förklarat. Men nej, inte en limited. Samtidigt skruvade bmw upp produktionen på 1m när de såg efterfrågan då det begav sig. Men den tillverkades bara en begränsad tid, till skillnad från M2, så antalet bilar förblev ganska få totalt sett.
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
@dm3

Värt att notera att utrustningslistan gäller USA-modeller. Så standardutrustningen kan skilja från standardutrustningen på sv-sålda bilar. I sverige är dem lite snålare. Tex i England är skinn standard på 5 serien har jag för mig men inte här osv..

Malleru, utrustningslistan gäller inte USA. Den är från Belgien.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
@imolarot

Har du beställt en M2? Hur ser din spec ut? Har du någon mer info...
@Dm3

Nej, det är bara förserie (demobilar) som går att beställa nu. Och om nu någon säger att de bokat en bil redan så har de lyckats övertala sin ÅF om att få deras demo/förseriebil.

Så den info som finns är det som är länkat från Bimmerpost ovan (specifikation osv) och vi vanliga dödliga kan inte få lägga in våra orders förrän i november om den visas som ryktat i mitten på oktober.

Vad det gäller specifikation så kommer det väl bli i princip alla kryss (inkl DKG) men färg har jag inte bestämt än då jag är veligare än veligast.
Eller för att förtydliga, det går att lägga order men det finns inga priser, alternativ osv så blir i blindo.
Eller för att förtydliga, det går att lägga order men det finns inga priser, alternativ osv så blir i blindo.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Nu är vi några stycken som beställt. Är det bara jag som valt manuell?
Skorpionen: 1M var inte begränsad. Det sas det i början men så blev det inte. 6342st är rätt många, jämför gärna med 850 CSI.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Den var kanske begränsad till så många de lyckades sälja... :) Att antyda så i början av lansering kan vara ett smart sätt att få upp lite tryck vid säljstart.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

6309 st är mycket begränsat skulle jag vilja säga!
Jämför gärna med M3 E30, M3 E46 , M5 i alla karosser .... osv ;) men visst, 850 csi är en udda fågel!.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Men du måste jämföra med produktionen per år med dessa bilar i och med att de du nämnar har tillverkats flera år.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.