AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
21.448

Någon som beställt en M2?

Sida 4 av 5
Det är exakt samma fälgar som till F80/82/83. Så 9" ET29 resp 10" ET40.
Jag kommer slänga på vinterdäck på originalfälgarna i samma dimension som sommardäcken.
Aha, kanon. Tack för bekräftelsen.
Lite mer "stretch" på däcken då jmfrt med M3/M4.
Vinterdäck att kränga av och på har jag också funderar på men det kostar ju en slant varje byte så det känns roligare att lägga det på fälgar även om det givetvis blir dyrare i slutändan.
Har fö. sett att folk har fått problem att få på 18" på F80 utan att at i bromsoken fram så det verkar säkrast att köpa 19" om man inte satsar på M-fälgar i 18".
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Själv tänkte jag ställa av bilen på vintern...
Var kanske lite otydlig. Kommer inte kränga av och på vinterdäcken utan köpa nya fälgar för sommardäcken.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Vad lutar du åt för nya fälgar @imolarot. Finns mycket snyggt där ute...
Hänger lite på vad som passar. Vill helst ha BBS FI-R men vet inte om den versionen som finns ute nu är för extrem (+10 resp +11 i offset mot original) och får isf hoppas på en M2-version. Får kolla när sänkningen är på plats hur mycket utrymme det finns, på bilderna ser 10-11mm inte omöjligt ut. Annars blir det något custom Klassen/HRE eller liknande.
@Imolarot
Tack för bekräftande av måtten på fälgarna. Dock inte så många fälgar jag sett som har så låga ET som behövs.

Nu förstår jag också vad du menade med att använda originalfälgarna på vintern :)

Jag funderar på att åka smalare däck på vintern trots att bmw tycker att 255 runt om är lämpligt på F8X.

Tänkte du sänka bilen med fjädrar eller (m-performance?) coilovers kanske?
@Fizbo

Jaså? Tycker det finns massor av fälgar som passar, sedan finns det ju en uppsjö av fälgar där man själv väljer ET. Var kollar du och i vilken prisklass?

Med tanke på att vi knappt aldrig har vinter längre så tänker jag köra på centraleuropeiska vinterdäck så bilen är så normal som möjligt året runt.

Det blir M Performance om BMW nu inte tar enorma summor för prylarna, annars Bilstein coilovers.
@Imolarot
Ja, det kanske det gör bara att jag letar dåligt :)
Kan också ha att göra att jag vill ha lite smalare däck och fälg(8-8,5)på vintern men ändå vill att fälgarna hamnar lika långt ut. Det resulterar i ET på 10-15mm vilket verkat begränsa alternativen en del.
Prisklass för vinterhjul är ca 2500:-/fälg. AEZ antigua i 19" finns i helt rätt dimensioner(bredd relativt ET) men tycker det borde finnas mer i samma klass.

Känns för mig int heller värt att lägga allt för mycket på vinterhjulen.
Annars kostar ju F80 18" med continentaldäck 2099€ från Leebman 24 vilket kanske är ett vettigt alternativ även om 255 runt om känns onödigt brett.

Coolt med M performance coilovers. Ska bli spännande att se vad priset hamnar på. Coilovers och BBS F1-R lär ju bli sjukt trevlig kombo :)

Ah, trodde du pratade sommarfälgar först. Ja, det är lite krångligare med 8-8.5" i så låga ET. Det kommer komma ett kit från BMW för M2 med samma fälgar som för M3/M4 fast med 245 runt om i stället. Så man kan ju avvakta det.

TSW har ett gäng fälgar i 8" ET20, vilket är 1 mm mer aggressivt än BMW original vinterfälg 641M.
Jag hoppar in i debatten. Jag har misstänkt att vinterdäcken från BMW blir 245 runtom. Vilket känns väldigt brett när man bor i Dalarna. Dessutom leveras dem säkert med ett europeiskt friktionsdäck. Aez Antigua tycker jag är riktigt snygg och med Hakka8 så blir det nog en bra kombo☃
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
225 runtom måste väl fungera på vintern? Det kör jag och har svårt att se varför M2 skulle behöva 255.
@grelle

Kommer vara problem att få fäste på barmark och DSC kommer blinka/strypa rätt extremt antagligen. Men det är ett rätt vanligt problem med BMW och mjuka friktionsdäck. Men fungerar det fint för dig nu så lär det ju inte vara några direkta skillnader på M2 sedan.
wo
77
wolfbane1967
Porsche 991.2 Carrera GTS-19
BBS FI i 19" kostar ca 17 500:-/per fälg ;-)
Någon som har uppdaterad info när demobilarna dyker upp hos handlarna.
Min säljare sa februari men det sa han i september..
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Va inne hos BMW i Borås i fredags, då sa han mars till mig.

Han sa nog v.11 också när jag tänker efter, större chans att dom släpper ut bilarna för provkörning i mars än i detta väder...
De flesta demobilarna har produktion runt v6. Räkna med c:a 4 veckor efter det för att ha bilarna i hallen. Men samma sak där som men tidiga kundbilar, än så länge har BMW inte sagt till handlarna om de får bilarna innan premiären eller om de måste vänta i hamnen i Halmstad.
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
"Adaptivt M Sportchassi, , inkl. 10mm sänkning samt adaptiva stötdämpare" 6900 kr lär vara ett givet tillägg va?

Pancho det tillägget finns inte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.