|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
| Ca 90 000st M3 e36 från 1992-1998! Säger väl en hel del? | |
| M5 E61 är en udda fågel - 1025 st om jag minns rätt? | |
|
M635csi 1984-1989, 5835 st :) så e det med det ;) Ni som beställt M2 , den ser oerhört fräck ut, och man blir själv sugen... :) |
|
|
6309st var får du det ifrån, räknar du bort några?? UR91 (European-spec, LHD): 4,155 produced 03/2011 through 06/2012 UR92 (European-spec, RHD): 1,204 produced 03/2011 through 06/2012 UR93 (North American-spec, LHD): 983 produced 03/2011 through 12/2011 Totalt 6342st Begränsad är om tillverkaren bestämmer ett visst antal och det ändrade BMW under resans gång (om det bara var marknadsföring redan från början), som Grelle skriver begränsad till så många som gick att sälja. M5 E28 är betydligt ovanligare än 1M, likaså M3 E30 Cabrio och M5 Touring. M6 E64 Cabrio är ovanligare, Z3M Coupé är något ovanligare om man räknar med S52, utan dem betydligt ovanligare. Z4M Roadster och Z4M Coupé behöver räknas ihop för att nå över 1M. Med det i tanken tycker inte jag att 6342st är sååå lite, speciellt inte under så kort byggtid. Det hindrar absolut inte 1M från att vara en trevlig bil och att folk gillar den. Stephan |
|
|
Lugn Stephan, även solen har fläckar ;) du har säkert rätt i antalet , så TACK för info. Jag har aldrig sagt att det inte SKULLE finnas fler och mer ovanliga i heller!! 1M är en mycket trevlig bil, och de tror jag M2 oxå är! Blir ÅF till våren o prova , sen så får vi se:) |
|
|
Antar att det står fel eftersom jag inte hört det någon annan stans, men i prislistan ser det ut som att adaptivt chassie finns som tillval. Länk |
|
| Såg också prislistan och noterade att det är RFT-däck på bilen:( Så det blir till att ta ett snack med säljaren och försöka få ett par riktiga däck till bilen. | |
|
Det är massor av fel i prislistan. Det kommer inget adaptivt chassi, det är inte RFT utan Michelin PSS. Sedan stod det att förvaringspaket fanns som tillval men det gör det inte när man bygger ihop bilen hos ÅF utan det är standard. Står också att den skall ha variabel sportstyrning vilket den inte heller har utan det är M Servotronic på M2:an. Var säkert något mer som jag inte kommer ihåg nu men det är garanterat en praktikant som gjort prislistan. |
|
|
Ja, det är flera fel i den prislistan. Men frågan är om bilen kommer ha adaptivt chassi. Enligt denna broschyr har den det. Länk |
|
|
BMW verkar ha klippt och klistrat lite. Den informationen står ingen annanstans och som ett annat exempel står det på BMW.com att M2 får HUD. |
|
| Imolarot jag hoppas att du har rätt om däcken. Jag såg också att det var en massa fel. Är dock lite orolig för att BMW Sverige ännu en gång väljer en egen linje och det blir rftdäck precis som det var med M135i. | |
| Ingen risk. M-bilar säljs alltid utan RFT. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Brukar finnas ett M mobility kit istället för RFT. |
|
Enligt BMW Sverige så skulle även M-bilarna ha RFT om det fanns i den däcksdimensionen.. |
|
| Prislistan för M3/M4 har rftdäck nu. | |
|
M3 & M4 finns med två olika däck. Antingen Michelin PSS eller Continental SportContact 5P, ingen av dessa är RFT. Är väl samma praktikant som uppdaterat den. |
|
|
Jag ser inga RFT-däck i prislistan för M2. Inget "o" på den raden. |
|
|
damaen: Det står i texten. "19" M Lättmetallfälg Dubbeleker 437 M, svarta F: 9 J x 19, runflat däck 245/35 R19, B: 10 J x 19, runflat däck 265/35 R19 Lackerade i Jet Black" |
|
| Hej. Nu kan man bygga sin M2 på BMW.se | |
| M2 Performance parts: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.